بازدید 10559
۶
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

نیاز روسیه به ایران برای مقابله با تحریم‌های روزافزون غرب

دیدگاه معاون وزیر خارجه ایران درباره ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش، وجود اختلافات جدی میان ایران و گروه ۱+ ۵ در موضوع هسته‌ای، تلاش غرب و رژیم اسرائیل برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران و نیاز روسیه به ایران برای رهایی از تحریم‌های غرب، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 15 September 2014
نیاز روسیه به ایران برای مقابله با تحریم‌های روزافزون غربدیدگاه معاون وزیر خارجه ایران درباره ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش، وجود اختلافات جدی میان ایران و گروه ۱+ ۵ در موضوع هسته‌ای، تلاش غرب و رژیم اسرائیل برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران و نیاز روسیه به ایران برای رهایی از تحریم‌های غرب، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

نیاز روسیه به ایران برای مقابله با تحریم‌های روزافزون غرب

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان به مواضع ایران در قبال ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «ترند»، اظهارات معاون وزیر خارجه ایران را بازتاب داده که گفته، ایران برای مبارزه با تروریسم منتظر هیچ ائتلافی نخواهد ماند.

این خبرگزاری می‌نویسد، حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ضمن بیان این مطلب ‌گفته، ایران بنا بر‌ مسئولیت‌های خود و در چهارچوب رویه‌ها و مقررات بین‌المللی نسبت به مبارزه با تروریسم اقدام می‌کند. وی این سخنان را در جریان دیدار با رئیس کمیته دفاعی پارلمان فرانسه بیان کرده است. 

نیاز روسیه به ایران برای مقابله با تحریم‌های روزافزون غرب

اما بخشی از مطلب امروز نیز همچون همیشه به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «تایمز عمان» از وجود اختلافات میان ایران و گروه ۱+ ۵ در مذاکرات هسته‌ای خبر داده است.

این روزنامه با اشاره به سخنان اخیر مجید تخت روانچی، از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ایران می‌نویسد، اختلافاتی جدی هنوز میان طرفین وجود دارد. تایمز عمان همچنین به سخنان سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده که گفته هرچند ایران همیشه خوشبین است، ما راه دشواری پیش روی داریم.این روزنامه اشاره می‌کند،‌ به تازگی ایران و سه کشور اروپایی در وین دیدار و درباره مذاکرات هسته‌ای گفت‌و‌گو کرده‌اند.

نیاز روسیه به ایران برای مقابله با تحریم‌های روزافزون غرب

در مطلب دیگری در موضوع هسته‌ای، سایت خبری «آروتز شوا» سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را بازتاب داده که از تلاش آمریکا و رژیم اسرائیل برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران خبر داده است.

این سایت می‌نویسد، علی اکبر صالحی گفته غرب، از جمله رژیم صهیونیستی، سعی در خرابکاری در صنایع هسته‌ای ایران داشته است. صالحی همچنین گفته، کشورهای اروپایی غربی و شرکت‌های فعال آن‌ها در زمینه صنایع هسته‌ای نیز در این زمینه با آمریکا و رژیم اسرائیل همکاری کرده و در صدد ایجاد اخلال در کار صنایع و تأسیسات هسته‌ای ایران بوده‌اند.
 
نیاز روسیه به ایران برای مقابله با تحریم‌های روزافزون غرب

در پایان در میان دیگر مطالب، روزنامه روسی «سنت پترزبورگ تایمز» از تلاش ایران برای بهره بردن از فضای تقابل روسیه و غرب بر سر اوکراین سخن گفته است. این روزنامه با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای می‌نویسد، در اوضاع کنونی و در وضعیتی که غرب تحریم‌های فزاینده‌ای ‌علیه روسیه وضع می‌کند، دو کشور به متحدان اقتصادی یکدیگر تبدیل شده‌اند. در عین حال، در این مطلب به نیاز روسیه به ایران نیز اشاره شده و آمده که روسیه برای گریختن از انزوای بین‌المللی که از تحریم‌های غرب بر سر ماجرای اوکراین ناشی شده، به ایران نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۶
بهترین فرصت برای پس گرفتن حق ایران در دریای خزر فراهم شده است ، یادمان نرود که در اوج فشار های بین المللی ، روسیه به ازای دادن کمترین امتیاز ها بیشترین امتیاز ها را از ما گرفت .
هیچ وقت به روسیه نمیشود اعتماد کرد.
همکاری های ایران و روسیه باید راهبردی تر شود. برای مقابله با زیاده خواهی غربی ها روسیه باید با ایران را برای رسیدن به سطح 1 قدرت های جهانی همکاری کند.
ای ول آقا مصطفی. مسئولین خواهشا بهترین سیاست رو در پیش بگیرند تا حقمان را از روسیه نامرد پس بگیریم.
با طناب پوسیده روسیه توی چاه نیفتیم
حالا نوبت گرفتن باج ایران ازروسیه است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار