بازدید 3476

ایران براساس راهبرد خود با داعش مبارزه می‌کند

کد خبر: ۴۳۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ 15 September 2014

مدیرکل بین الملل مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس راهبرد خود با داعش مبارزه می کند، گفت: آمریکا منشاء فعالیت همه گروهک های تروریستی در خاورمیانه است و ایران درمبارزه با داعش اختیار خود را دردست آمریکا نمی گذارد.

حسین شیخ الاسلام درگفت وگو با خانه ملت، درواکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی برحمله هوایی این کشور به مواضع داعش در سوریه، گفت: متاسفانه بسیار شرم آور و خجالت آوراست که آمریکایی ها سران منطقه را به نام مبارزه با تروریسم تحت میل و خواسته خود قرار می دهند، زیرا تا قبل از انتخابات دورجدید ریاست جمهوری در سوریه میان مقامات چند کشور اروپایی و عربی جلسات متعددی برگزار شد تا معارضان سوری نظیر داعش، جبهه النصره و احرارالشام را به طور ویژه مسلح کنند.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سران بسیاری از کشورهایی که درحال حاضر عضو ائتلاف مبارزه با داعش هستند به دستور آمریکا از این گروهک تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی کردند و درحال حاضر نیزاسلحه هایی که دردست نیروهای داعش است از طریق کشورهای خاورمیانه به آنها تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین باید گفت که چه اتفاقی رخ داده که آمریکا و متحدانش شعار مبارزه با داعش را سرمی دهند، چطور می شود که آمریکا ازاقدامات داعش درمقطعی حمایت می کند و در زمان دیگر جنایت های آنها را محکوم می شود، این گروهک همانی است که در گذشته هم جنایت های بسیاری را علیه مسلمانان، مسیحیان و حتی کشیش ها داشته و کلیساهای بسیاری توسط این گروهک در سوریه تخریب شده است.

شیخ الاسلام تاکید کرد: مگرخون دو خبرنگار کشته آمریکایی از سوی داعش رنگین تراست، چطور می شود آمریکا همان کشورهایی که روزی در حمایت از داعش متحد کرده بود را به مبارزه با تروریسم تشویق می کند، بنابراین باید گفت که با حمله هوایی و بمباران هوایی نمی توان با پدیده تروریسم مقابله کرد.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در ائتلاف و کنفرانس مبارزه با داعش شرکت نمی کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی سرنوشت ملت خود به دست آمریکا نمی دهد، بنابراین ایران هرجا که لازم بوده با داعش جنگیده است و اگرحزب الله با داعش در قصیر و القلمون نجنگیده بود به احتمال بسیار کل سوریه به دست داعش سقوط می کرد و درمرحله بعد این گروهک تروریستی با امکانات سوریه عراق را ساقط می کرد.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران با درایت بعد از فراخوان آیت الله سیستانی به سازمان دهی نیروهای عراق در مبارزه باداعش کمک نکرده بود به طور حتم بغداد سقوط می کرد، البته شکست محاصره آمرلی را هم لازم می دانستیم و موفق شدیم؛ بنابراین ایران درمبارزه با داعش اختیار خود را دردست آمریکا نمی گذارد که آمریکایی ها به دلیل اعدام دو خبرنگار خواهان به آتش کشیدن کل منطقه است.

شیخ الاسلام تصریح کرد: زمانی که داعش و معارضین سوریه علیه این کشور می جنگیدند موفق به کسب اهداف خود نشدند، اما حال می گویند که معارضین معتدل سوریه که اهل جنگ نبوده و به دنبال بزم هستند با داعش و دولت سوریه بجنگند و این موضوع شدنی نیست، ازاین رو با بمباران و حمله هوایی نمی توان با تروریسم مقابله کرد.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: این اشتباه آمریکا بود که داعش را ایجاد کرد، مگر القاعده و طالبان را خود همین کشورهای استکباری متولد نکردند، بنابراین این نوع ازتروریسم را آمریکایی ها در عراق توسعه دادند و حال امنیت آنها به خطر افتاده خواهان مبارزه با آن هستند، ازاین رو جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد خود با داعش مبارزه می کند و تحت امر آمریکا قرار نمی گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی