بازدید 3137

گفت‌وگوی رژیم‌اسرائیل و آمریکا بدون بیانیه

گفت‌وگوهای راهبردی اسرائیل و آمریکا برای اولین بار با بیانیه‌های متفاوت به پایان رسید.
کد خبر: ۴۳۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹ 15 September 2014
گفت‌وگوهای راهبردی اسرائیل و آمریکا برای اولین بار با بیانیه‌های متفاوت به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، اسرائیل و آمریکا پس از اتمام دور تازه گفت‌وگوهای راهبردی در سال جاری، در اقدامی کم‌سابقه بدون صدور بیانیه‌ای مشترک به کار خود خاتمه دادند. رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند دو طرف پس از اتمام این گفت‌وگوها بیانیه‌هایی کاملاً متفاوت صادر کرده‌اند و در حالی که در بیانیه طرف آمریکایی نامی از ایران به میان نیامده، طرف اسرائیلی ایران را عامل ایجاد تهدیدهای طولانی مدت در منطقه دانسته است.

یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل سرپرستی طرف اسرائیلی و ویلیام برنز، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا سرپرستی کشورش را در این گفت‌وگوها که قرار بود در آن درباره مذاکرات هسته‌ای ایران هم گفت‌وگو شود به عهده داشتند. دو طرف در حالی بیانیه‌های جداگانه و متفاوتی صادر کرده‌اند که در گذشته بیانیه‌ای مشترک صادر می‌کردند.

عدم ذکر نام ایران در بیانیه طرف آمریکایی در حالی صورت گرفته که وندی شرمن، سرپرست تیم آمریکایی شرکت‌کننده در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از جمله حاضرین در این نشست بوده است. گزارش شده بیانیه آمریکا بر پیامدهای درگیری‌های اسرائیل و حماس متمرکز بوده است.

از طرف دیگر اما در بیانیه اسرائیل تأکید شده که اشتاینیتز ایران را تهدیدی خطرناک‌تر از گروه داعش خوانده است. وزیر اطلاعات اسرائیل در این بیانیه ضمن استقبال از ائتلاف جهانی آمریکا برای مقابله با داعش تأکید کرده مأموریت مهم‌تری که باید به آن توجه شود، جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران است.

انتهای پیام/م.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار