بازدید 9784

مصباح یزدی: بی دینی جامعه را تهدید می کند

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سیل ایجاد بی دینی جامعه را تهدید می کند و روز به روز وسایل آسان تری برای نیل به این هدف در اختیار مردم قرار می گیرد.
کد خبر: ۴۳۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳ 14 September 2014
رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سیل ایجاد بی دینی جامعه را تهدید می کند و روز به روز وسایل آسان تری برای نیل به این هدف در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'محمد تقی مصباح یزدی' عصر یکشنبه در دیدار جمعی از مربیان، مدیران و معاونان نخبه آموزش و پرورش شهرستان تاکستان با وی، با اشاره به اهمیت تربیت دینی و تزکیه و تربیت در کشور ابراز داشت: موضوع تربیت دینی در غرب مطرح نیست اما کسانی که معتقد به دین هستند و آن را شرط لازم برای سعادت خود می دانند مساله تربیت و تزکیه دینی را مهم قلمداد می کنند.

وی گفت: بعد از تحولی که در نظام آموزشی ما بوجود آمد تعلیم و تربیت خود را از کشورهای دیگر اقتباس کردیم و اکنون نیز درس های علوم تربیتی و روان شناسی ما ترجمه کتاب های دیگران است.

وی ابراز داشت: متونی که اکنون به عنوان علوم انسانی در دانشگاه ها داریم ترجمه شده کتاب های غربی است که خودشان اخیرا آن متون را تغییر داده اند اما در کشورهنوز از ترجمه آن ها استفاده می کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در نظام آموزش و پرورش در زمینه متون تعلیمی کمبود داریم و از نظام هایی اقتباس کرده ایم که از تربیت دینی چیزی در متون خود نداشته اند.

وی اظهار داشت: مبانی علوم انسانی ما بعد از سه دهه از انقلاب اسلامی ضد اسلام است و این نه تنها به پیشرفت دین کمکی نمی کند بلکه مردم را به سمت ضد دین شدن پیش می برد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: گسترش رسانه ها و به خصوص اینترنت باعث شده است تا دائما مواد ضد اسلامی به روح جوانان تزریق شود و اگر اوضاع فرهنگی جامعه اسلامی خود را با 10 سال پیش مقایسه کنیم شاهدیم که بسیاری ارتباطات چون ارتباطات محرم و نامحرمی تنزل پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: معتقدیم سعادت دنیا و آخرت تنها در سایه اسلام است همچنین اسلام در همه زمینه ها نوشته هایی برای تعلیم و تربیت دارد اما آن چه در نظام آموزش و پرورش ما است از جهت تعالیم اسلامی کمبود دارد.

وی با اشاره به این که نمی توانیم برای بهبود شرایط صبر کنیم تا امام معصوم ما بیاید و این تفکر معقول نیست، بیان داشت: برخی می گویند باید صبر کنیم تا حکومت، فکری به حال مسائل تربیتی بکند و این در حالی است که همه دولت ها می خواستند امور فرهنگی و تربیتی ما اصلاح شود ولی موانعی داخلی و خارجی بوجود آمد که برخی کارها ادامه پیدا نکرد.

وی ادامه داد: وضع دولت هر چه بد باشد به اندازه زمان شاه که نمی شود، نیروهای انقلابی ما زمان شاه تربیت شده اند و عده ای معلم دیندار پیدا شدند که با اولیای دانش آموزان رابطه های دوستانه برگزار کردند و بچه ها را برای انقلاب آماده کردند.

وی گفت: مساله مدیریت مسائل فرهنگی بسیار مهم است و باید آموزگاران و دبیران سعی کنند معلومات خود را نسبت به مسائل اسلامی افزایش دهند و در این زمینه کتاب کم نداریم.

آیت الله مصباح یزدی افزود: نمی توانیم همه مسوولان را رجایی و باهنر کنیم چراکه امروز گرفتاری های جدیدی چون مسائل هسته ای و داعش را داریم و امروز دولت درگیری های بسیاری دارد و آن طور که باید و شاید نمی تواند وظیفه خود را در قبال آموزش و پرورش انجام دهد.

وی ادامه داد: معلمان باید دانش خود را افزایش داده ، اقدام به خودسازی کنند و رابطه خود را با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان تقویت کنند تا زمینه آموزش بهتر مسائل دینی به دانش آموزان بوجود می آید.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بعد از 36 سال که با مفهوم جمهوری اسلامی در دنیا شناخته می شویم این مفهوم آن چنان برای مردم روشن نشده است و هنوز باید مبانی و ویژگی های آن را گوشزد کنیم.

وی گفت: محتوای حکومت ما اسلام است و شکل آن جمهوری و استفاده از آرای مردم و انتخابات است که از رهبری، رییس جمهوری و نمایندگان مجلس را در بر می گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل