بازدید 3166

طرح درخواست تغییر شیوه قیمت‌گذاری نان

کد خبر: ۴۳۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷ 14 September 2014

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نان در شرایط فعلی به صلاح نیست، گفت: بهتر است که قیمت نان بر اساس کیفیت محاسبه شود، در این صورت شاهد کاهش کیفیت یا حذف این محصول از سبد غذایی خانوار نخواهیم بود.

ناصر صالحی نسب در گفت و گو با خانه ملت، در رابطه با احتمال بازنگری نرخ نان، گفت: چندی پیش و همگام با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت نان افزایش یافت و رشد مجدد آن، فعلا به صلاح نیست، چراکه اقشار ضعیف جامعه با مشکل مواجه خواهند شد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی افزود: بازنگری در نرخ نان، نیازمند توجه به وضعیت تمامی اقشار بوده و قشر اعظم جامعه را دهک های کم درآمد تشکیل می دهند که با افزایش نرخ نان، مجبور به حذف این کالا از سبد غذایی خانوار هستند.

وی ادامه داد: بحث افزایش جمعیت نیز نیازمند حمایت از تمامی آحاد جامعه بوده و افزایش قیمت نان احتمال مغایرت با این هدف را افزایش می دهد و به نظر می رسد که در چنین شرایطی، افزایش قیمت نان به صلاح نباشد و دولت نیز باید وضعیت دهک های پایین جامعه را لحاظ کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا پایین بودن قیمت نان باعث کاهش کیفیت آن نمی شود، گفت: این موضوع در کلان شهرها کمتر دیده می شود، اما در شهرهای کوچکتر، کیفیت نان با افزایش قیمت آرد کاهش یافته و عامل بروز این موضوع، ضعف دستگاه های نظارتی است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس همچنین پیشنهاد داد که نرخ نان بر اساس کیفیت محاسبه شود، افزود: از این رو شاید منطقی باشد که قیمت نان چند نرخی و بر اساس معیارهای مشخص تعیین شود که هم آسیبی به اقشار ضعیف وارد نشود و هم شاهد کاهش کیفیت این کالا نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار