بازدید 25288

این گروه پنجاه‌هزار نفری قرار است جایگزین داعش شود؟

تشکیل ائتلاف به رهبری آمریکا برای حمله با داعش با انتشار دو خبر مهم دیگر همراه شد؛ انفجار در جلسه سران گروه‌های تروریستی در شمال ادلب در سوریه و هلاکت تعداد زیادی از انها در حمله‌ای که احتمالا داعش عامل آن بوده و آمادگی عربستان سعودی برای آموزش تروریست‌هایی که قرار است اهداف آمریکا و عربستان را در سوریه پیش ببرند. چه گروهی قرار است جایگزین داعش شود؟
کد خبر: ۴۳۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ 14 September 2014

انفجاری انتحاری در شمال حلب با پنجاه کشته که سرکردگان گروه تروریستی موسوم به «احرار الشام» از جمله قربانیان آن بودند باعث شد انگشت اتهام به سوی داعش نشانه رود و موجی از تلاش برای حذف رقبا در میان گروه‌های تروریستی در سوریه به راه افتد.

به گزارش «تابناک»، ظاهرا یکی از اعضای گروهی که اخیرا به داعش ملحق شده، پیش از منفجر کردن خود اقدام به پرتاب بمبی حاوی گازهای سمی و مواد شیمیایی داخل سالنی کرده که قرار بود، اعضای ارشد احرار الشام در آنجا نشست خود را برگزار کنند و در حالی‌که در آستانه تنها درب سالن ایستاده بوده تا مانع خروج کسی از آن شود، کمربند انفجاری را که به خود بسته بود، منفجر کرده است.

این حادثه پرده مهمی از درگیری داعش با جبهه‌الاسلامیه است، گروهی که در 22 نوامبر سال گذشته از اجتماع هفت گروه مخالف دولت سوریه تشکیل شد.

پس از اوج‌گیری جنگ داخلی در سوریه که گروه‌های مختلف غیرمذهبی، افراطی‌های مذهبی و کردها را در برابر دولت مرکزی سوریه قرار داد، به تدریج درگیری‌هایی نیز میان این گروه‌های بسیار متنوع و پراکنده صورت گرفت. در روزهایی که جبهه‌النصره و ارتش آزاد اصلی‌ترین نیروهای مسلح مخالفین بودند، داعش به تدریج در حال گسترش توان و نفوذ خود بود و این روند به تدریج اوضاع را به جایی رساند که امریکا، عربستان و متحدان منطقه‌ای انها به دنبال ایجاد گروهی رفتند که بهتر منافع آنها را تامین کند.

22 نوامبر 2013، هفت گروه مخالف دولت سوریه، یعنی سه گروه افراطی دینی یعنی گروه سلفی احرارالشام، گروه لوا الحق مستقر در حمص و گروه انصار الشام به همراه سه گروه غیرمذهبی یعنی گردان‌های التوحید اصلی‌ترین نیروی مخالف در حلب، گروه صقورالشام مستقر در ادلب و گروه جیش الاسلام مستقر در اطراف دمشق و و گروهی کرد با نام جبهه اسلامی کردی به هم پیوستند تا گروهی به نام جبهه اسلامی یا الجبهة الإسلامية را تشکیل دهند. در اوایل سال جاری میلادی تخمین‌ها حاکی از این بود که جبهه اسلامی حدود 40 تا شصت هزار نفر نیرو در اختیار دارد.

اعلام تشکیل جبهه اسلامی در نوامبر گذشته
اعلام تشکیل جبهه اسلامی در نوامبر گذشته

بزرگترین گروه در این میان، جیش‌الاسلام به رهبری زهران علوش از اهالی دوما در نزدیکی دمشق است که 25 هزار نیرو در اختیار دارد و طرف اصلی درگیری‌ها با ارتش سوریه در نزدیکی دمشق است. علوش که فارغ‌التحصیل دانشگاه مدینه هم هست سالها در عربستان نزد شیوخ بزرگ سلفی درس آموخته است.

در ابتدای شکل‌گیری جبهه اسلامی، سران این گروه اصرار داشتند خود را براداران دینی داعشی‌ها بنامند. ابوراتب الحمصی دبیرکل این جبهه به داعش نامه نوشت که « "ما برادران شماییم و نه دشمن شما و امت اسلام در حال عبور از یک مرحله سخت است که در نهایت به بروز یک قدرت اسلامی منتهی خواهد شد که حق را یاری کند و پرچم دین را برافرازد . پس با ما با حکمت رفتار کنید که فرصت کم است و کار بسیار».

آمریکایی‌ها در حالی که داعش و جبهه‌التصره را گروه‌هایی تروریستی می‌دانند، به جبهه اسلامی برای جلو بردن برنامه‌های خود در سوریه امید بسته‌اند و این در حالی است که برخی از گروه‌های تشکیل‌دهنده آن از جمله احرارالشام رابطه تنگاتنگی با القاعده دارند.

روابط گرم این گروه بزرگ با آمریکا و عربستان ادامه یافت تا این که داعش به عراق وارد شد و شهرهای مهمی را به تصرف در آورد و خبر جنایت‌های آن جهان را تکان داد. به این ترتیب ظاهرا قرار است داعش در مسیر شکست و نابودی قرار گیرد و گروهی دیگر جایگزین آن برای پیشبرد برنامه‌های عربستان و آمریکا در سوریه و منطقه شود.

در آستانه تشکیل ائتلاف آمریکا برای حمله به داعش در عراق و سوریه، چند خبر مرتبط با یکدیگر، نمایی از برنامه‌‌های بعدی آمریکا و متحدانش برای منطقه را به نمایش می‌گذارد:

- ایالات متحده وعده داد حمایت خود از گروه‌های منتخب مخالف دولت سوریه را افزایش خواهد داد.

- عربستان سعودی اعلام آمادگی کرد تا میزبان برنامه‌های آموزشی این گروه‌ها باشد.

- داعش با حمله‌ای انتحاری برخی از فرماندهان مهم جبهه اسلامی را کشت

- جبهه اسلامی، کردهای سوریه و ارتش آزاد گروهی موسوم به آتشفشان فرات را برای نبرد با داعش تشکیل دادند.

در این میان، توجه نشریه دیلی میل به انتشار ویدئویی حرفه‌ای که چند ماه پیش از سوی جبهه اسلامی منتشر شده است، قابل توجه است.


ویدئوی منتشر شده، چکیده‌ای یک دقیقه‌ای از ویدئویی حدودا 26 دقیقه‌ای است که ظاهرا تمرینات آموزشی برای نیروهای مخصوص در پادگانی به نام شیران جنگ (معسکر اسود الحرب) را نشان می‌دهد و چند نکته مهم در باره آن قابل توجه است:

- نیروها تحت اموزش یک ارتش سازمان یافته و به احتمال زیاد عربستان سعودی قرار دارند.

- فیلم به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و جذب نیرو تهیه شده است.

- ویدئو با کیفیتی حرفه‌ای تهیه شده است.

نکته قابل تامل دیگر در نسخه کامل این ویدئو، لحن بسیار توهین‌آمیز ان نسبت به شیعیان، ایران و حزب‌الله است.

ظاهرا بعد از این و با شروع حملات به داعش، باید منتظر نیروی جدیدی بود، ارتش فعلا پنجاه هزار نفری گوش به فرمان آمریکا و عربستان کار خود را با نفرت‌پراکنی نسبت به ایران و شیعیان شروع کرده است و اگر چه با القاعده هم ارتباط‌هایی دارد ولی آمریکایی‌ها آن را تروریست نمی‌دانند.

پادگان آموزشی جبهه اسلامی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۵
خدا نابودشان کند و همه تروریستهای تکفیری را ریشه کن نماید /
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
نوبت به حمالی یک گروه حمال دیگه رسید
در این وسط اجانب و کفار بهترین استفاده رو می برن و امیدوارم برخی سرسپردگان داخلی گوش و چش شنوا داشته باشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
تمامی موارد زیر سر عربستان وامریکاست اسراییل هم بدون هیچ زحمتی نابودی ملت های اسلامی را نظاره گر است.
ای کاش این گول خوردگان به دامن اسلام واقعی برگردند و با اتحاد اسلامی جلو ورود دشمنان اسلام را بگیرند. ما همه ایرانی و عرب و شیعه و سنی همه با هم برادریم.
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
اینا از بیخ و بن مشکل دارن اسمشون رو نمیشه مسلمون گذاشت .
در چند سال اينده ما شاهد جنگ ها و نبرد هاي سختي در منطقه خواهيم بود و ملت ايران بايد اماده باشد
پاسخ ها
مختار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
کاملا موافقم.ملت ایران دشمنان زیادی دارد باید به معنای واقعی کلمه اماده باشیم و نیروهای مسلح ما باید از همین حالا اماده جنگی پیچیده و سخت باشند.(چو ایران نباشد تن من مباد/بدین مرز بوم یک تن مباد/گر همه سر به سر تن به کشتن دهیم از ان به که کشور به دشمن دهیم.
زمان آن رسیده که افراطیون نابود شوند و جهان معتدل گردد.
اینها هیچی نیستند و هیچ غلطی هم نمی توانند بکنند. ایران هشت سال جانانه در مقابل عراقی که از سوی اکثر کشورهای عربی و غربی حمایت می شد ایستاد و یک وجب خاک خود را از دست نداد.
ظهور و پیشروی داعش دقیقا مطابق با دکترین شوک میلتون فریدمن است.
این برنامه در ده ها کشور قبلا پیاده شده و در عرض شش ماه آینده آمریکا با استفاده از این شوک برنامه های خود را در منطقه پیاده خواهد کرد.
آمریکا در افغانستان القاعده وطالبان را پرورش داد وبه بهانه مبارزه باتروریسم و11سپتامبر ونابودی القاعده به افغانستان لشکرکشید وباادامه همین روش به پرورش داعش در عراق وسوریه اقدام کرد وحال ببهانه سرکوبی داعش قصد لشکرکشی به عراق وسوریه رادارد
آینده مبهمی پیش روی ما خواهد بود سقوط سوریه برای ایران یک فاجعه است
وقتی خدا باهات باشه 50هزار نفر که هیچی 5 میلیون نفرم بیان هیچ کاری نمیتونن بکنن عربستانم تاریخ انقضاش به زودی تموم میشه
برنده این بازی آخرش ایران حتی اگر آمریکا و دوستانش پشت سر این 50 هزار نفر باشن
این گروه های گرگهای هار که اکثریت دچار بیماریهای روحی روانی هستند انگیزه ای جز جنایت علیه بشریت ندارند وخودشون درلباس اسلام پنهان کردند وبه نام اسلام دست به جنایتهایی می زنند که هیچ ملحد وبی دینی نمی زنه
نیروهای کل نظام اسلامی باید هوشیار باشند امریکای جنایتکار هر روز با یک طرفند برای غارت منابع کشورهای اسلامی وعدم پیشرفت انها و کاهش جمعیت مسلمانان مخصوصا شیعه ...... انشاله خداوند متعال نابودشان بکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار