بازدید 43806

تکلیف ‌آزادراه تهران-شمال مشخص شد

معاون شرکت ساخت با بیان اینکه گزارشی در مورد ظرفیت‌‌های ترافیکی محور‌های منتهی به شمال تهیه کرده‌ایم، گفت: هدف‌گذاری دولت درباره آزادراه تهران-شمال تکمیل قطعه یک و اتصال جاده موجود به قطعات یک و چهار است.
کد خبر: ۴۳۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ 14 September 2014
معاون شرکت ساخت با بیان اینکه گزارشی در مورد ظرفیت‌‌های ترافیکی محور‌های منتهی به شمال تهیه کرده‌ایم، گفت: هدف‌گذاری دولت درباره آزادراه تهران-شمال تکمیل قطعه یک و اتصال جاده موجود به قطعات یک و چهار است.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ‌در حال حاضر چهار بزرگراه به شمال کشور وجود دارد که اولویت وزارت راه و شهرسازی تکمیل این کریدورها است.

وی درباره تصمیم دولت در مورد آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در این ‌باره ‌گزارشی ‌‌با هدایت وزیر راه و شهرسازی و نظارت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تهیه شده است؛ در این گزارش‌‌ ظرفیت‌‌های ترافیکی همه راه‌ها و مبادی ورودی به شمال کشور بررسی شده است تا با توجه به منابع اعتباری موجود، این پروژه‌ها با اولویت تکمیل شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: در این بررسی، به این نکته رسیدیم که قطعه اول آزادراه تهران-شمال در کاهش ترافیک مسیر کندوان، تأثیر بسزایی دارد، ‌در حال حاضر این قطعه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و در حال تکمیل است.

خادمی ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی محور چالوس، باید «مسیر فیروزکوه‌»، «محورهراز» و «قطعه اول آزادراه تهران - شمال» را به اتمام برسانیم ضمن آنکه «بهسازی راه موجود چالوس» را نیز انجام دهیم.

وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه‌‌ها ‌بخش زیادی از مشکلات ترافیکی محور‌های منتهی به شمال کشور خصوصاً محور چالوس رفع می‌شود، و اگر‌منابع اعتباری به دست آوردیم ادامه مسیر آزادراه تهران-شمال (قطعات 2 و 3) را تکمیل می‌کنیم.

تکمیل قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال بیش از 10هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه برای تکمیل آزادراه تهران-شمال در قطعات 2 و 3 بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: در حال حاضر این رقم در چارچوب اعتباری عمرانی کشور نمی‌گنجد، از سوی دیگر نباید منتظر ماند تا مردم در ترافیک سنگین محورهای منتهی به شمال و برعکس معطل بمانند.

کاهش 40 درصدی بار ترافیکی جاده چالوس در صورت تکمیل محورهای هراز و فیروزکوه

خادمی افزود:‌‌ اگر محور فیروزکوه و محور هراز در قالب بزرگراه تکمیل شود، حدود 40 درصد از بار ترافیکی محور چالوس کاهش می‌یابد.

اتصال قطعات 2 و 4 آزادراه تهران-شمال به جاده موجود

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: ‌قطعه یک آزادراه تهران تا شمال از تهران تا شهرستانک در حال تکمیل است که به زودی عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد؛ برنامه داریم بین کیلومتر پایانی منطقه یک آزادراه تا کیلومتر صفر منطقه 4 آزادراه بهسازی مسیر موجود را انجام دهیم تا ظرفیت محور موجود افزایش یابد؛ بدین ترتیب که مسافران ابتدا وارد قطعه یک آزادراه شده و پس از خروج از قطعه یک در شهرستانک وارد جاده موجود می‌شوند و پس از طی مسیر، در ابتدای قطعه چهار (مرزن‌آباد)، دوباره وارد آزادراه شده و تا دو راهی تنکابن (خروجی آزادراه) ادامه مسیر می‌دهند.

مشاوران ارشد وزیر راه و شهرسازی در حال بررسی آزادراه تهران-شمال

وی یادآور شد: البته هنوز مشخص نشده است که مسیر میانی (جاده موجود) همان یک خط باشد یا افزایش ظرفیت هم در این مسیر داشته باشیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد: در حال حاضر وزیر راه و شهرسازی در حال بررسی این موضوع توسط مشاوران ارشد خود است که پس از به نتیجه رسیدن عملیاتی خواهد شد.

به گزارش فارس مقرر شده است معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرایی و مسائل مالی پروژه آزادراه تهران ـ شمال، روز سه‌شنبه هفته جاری از قطعه یک این آزادراه بازدید کند.

بنابراین گزارش در حال حاضر 4 محور اصلی به سمت شمال کشور و نوار سبز حاشیه خزر وجود دارد که در طول ایام سال مورد استفاده مسافران است.

این 4 محور اصلی شامل آزادراه ‌تهران-کرج-قزوین-رشت، بزرگراه فیروزکوه (تهران ـ رودهن ـ بومهن ـ فیروزکوه ـ قائم‌شهر)، بزرگراه هراز (تهران-آمل) و محور توریستی کرج-چالوس است که در طول ایام سال پذیرای مسافران هستند.

بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی محور هراز جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و بزرگراه شدن کامل آن در 2 سال آینده به اتمام می‌رسد ضمن آنکه محور فیروز‌کوه نیز در سال جاری در قالب بزرگراه تکمیل خواهد شد.

به گزارش فارس مشخصات قطعات چهار گانه آزادراه تهران-شمال به شرح زیر است:

الف) مشخصات قطعه یک آزاد‌راه تهران-شمال

قطعه یک این آزاد‌راه حدفاصل تهران - دوآب شهرستانک به طول تقریبی 32 کیلومتر است؛ این منطقه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امام زاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد؛ اجرای ‌این قسمت که طول آن تقریباً 32 کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و وقت رانندگان را به دنبال خواهد داشت؛ احداث و تکمیل این منطقه مهم که در مصوبه هیئت دولت اولویت اول داشته، سال‌ها به تعویق افتاده است، اما احتمالاً تا اواسط سال آینده تکمیل می‌شود.

ب) مشخصات قطعه دو آزاد‌راه تهران شمال


این منطقه حد فاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است؛ تونل‌های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 350 متر در این منطقه قرار می‌گیرد، با اجرای این قسمت‌، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه می‌شود؛ در این منطقه هیچ‌گونه اقدام اجرایی اساسی صورت نگرفته است، در منطقه دو از سال 82 تا پایان سال 89 تنها به حفر تونل اکتشافی در قسمت میانی دو تونل اصلی رفت و برگشت با مقطع کوچک، بسنده شده است.

ج) مشخصات قطعه سه آزاد‌راه تهران شمال

این مسیر حد‌ فاصل پل زنگوله - سه راهى دشت نظیر و مرزن‌آباد به طول تقریبی 46 کیلومتر است؛ مسیر‌ دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود؛ در این منطقه نیز هیچ‌گونه اقدامی در مورد عملیات اجرایی انجام نگرفته‌ است.

د) مشخصات قطعه چهار این آزاد‌راه


قطعه چهار آزاد‌راه تهران - شمال حدفاصل سه راهى دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است؛ مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود، اجرای این قطعه از سال 1375 آغاز شد و در دولت دهم ابتدا با پیشرفت فیزیکی 97 درصدی به بهره‌برداری رسید و سپس به تدریج تکمیل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳۵
حالا اشكالي ندارد مردم در ترافيك جاده ها بمانند. مهم اينكه باز سازي غزه و سوريه عقب نيفته ؟؟؟؟/
فردا چالوس و نوشهر و ساحل دریا به یک زباله دان
عظیم تبدیل میشود که از سهل انگاری مسافرانی
بوجود آمده که در اتوبان تهران شمال تخته گاز به
چالوس میرسند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
فردا !!!
معلومه شمال نرفتي اي ؟!! همين الان زباله دان است
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
همین الانش هم زباله دان شده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
چه ربطی داره به جاده؟
اون قضیه اش فرهنگیه جانم
بهلول
| Taiwan, Province of China |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
یعنی به همین دلیل نباید اجازه داد این اتوبان راه اندازی شود!!! واقعا که مردم فرهیخته ای داریم ما تو ایران!!
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
فرهنگ سازی قبل از توسعه از واجبات است ..
اتفاقی که مسئولین قبل از کلید زدن این گونه تغییرات حساس و مرتبط با محیط زیست , سلامت مردم , اکوسیستم دریا و جنگل و توریسم, به فراموشی میسپارند
بنظرم جهت استفاده حداقلی از هزینه هایی که در این مسیر شده است پیشنهاد می کنم از تونلهای احداث شده در این مسیر به عنوان گاوداری و مرغ داری استفاده شود در صورت فراخوان وزارت راه بخش خصوصی قطعا از این موضوع استقبال خواهد کرد
تا امامزاده داوود که به تهران هم خیلی نزدیک است حداقل 10 تا از این تونل ها هست
متاسفانه عمليات عمراني با آنهمه هزينه هايي كه شد خروجي بسيارضعيفي داشته است.
درحال حاضر اتوبان تهران به كرج وبعد از آن بقدري بهم ريخته وغيراصولي است كه فاصله حدود 40 كيلومتر رادرهنگام اوج ترافيك بين 2 تا 3 ساعت طي ميكنيد وهمچنين عدم كنترل پليس وبرخورد با موانع انساني ومسافرين كه خارج ازقانون دركناراتوبان منتظراتوبوسهاي خلافكارهستند همه اين عوامل متاسفانه هزينه هاي مشهود وغيرمشهودي را به دولت ومردم تحميل ميكند متاسفانه استانداري وعوامل اجرايي استان البرز بسيارضعيف عمل كرده اند .كرج كه يك روزقراربود اضافه ظرفيت تهران راتحمل كندخودگره كوري شده است.
پاسخ ها
irani
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
بدید به یک پیمانکار درست و درمون اروپایی تا ببینید کاری را که از دید شما نشدنیست با یک پنجم هزینه ی ایرانی ها و چینی ها چگونه می سازند. بابا دیگه فیلم بازی نکنید. مثل این جاده تو اروپا فراوونه. البته خب شما مردم را با این چشم نگاه می کنید که از دنیا بی خبرند.
10 هزار میلیارد تومان را از آقا بابکها قرض میگرفتند تمام بود

خجالت داره
ضمن تشكر از توجه ويزه اقاي مهندس جهانگيري به اين پروزه ملي ،چرا وزير راه بجاي اتمام پروزه ازاد راه تهران شمال اصرار دارد از طريق جاده هراز ترافيك غرب مازندران را كم كند . دسترسي اسان يكي از تسهيلات موثر در توسعه صنعت گردشگري است بديهي است وقتي جاده را درست نكنيد گردشگر گمتري به غرب مازندران مسافرت ميكنند واين تاثير بسزايي در اقتصاد مردم و توسعه صنعت گردشگري منطقه خواهد داشت . غرب مازندران وجاده چالوس جاذبه خاص وگردشگران خاص دارد با مسير هاي جايگزين نمي توان ذائقه گردشگران راتغيير داد . تحمل بيش از دوازده ساعته مردم در مسير سه ساعته مويد اين ادعا است .
اميد است با اقدام اخير وتسريع در اتمام فاز يك شاهد ساماندهي بخشي از مشكلات ترافيكي باشيم انشاءا.......
"تکمیل قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال بیش از 10هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد"

برای بار چندم!؟؟
بعد از این، چند بار دیگر چند ده میلیاردی لازمه؟ تا بازهم برسیم به همینجا که الانه!؟
جاده چالوس حد فاصل دز بن تا سیاه بیشه قابلیت بهسازی نداره
هر کسی که از جاده چالوس رد شده باشه میدونه که به خاطر صخره ها و عوارض طبیعی جاده امکان افزایش عرض جاده وجود نداره
هزینه و زمانش هم از طرح اصلی بیشتره

این فقط سنگ بزرگه که نشانه نزدنه

در ضمن تا هراز و فیروز کوه هستن اجازه نمیدن بودجه به سمت آزادراه تهران شمال برسه

یعنی هنوز متوجه نشدن ملت چرا اینقدر از جاده چالوس استقبال میکنن ؟؟
یکی که میخواد بره شمال چرا باید از فیروز کوه بره که در حات عادی ۱۲ ساعت تو راه باشه ؟؟

منطقه توریستی شمال یعنی محمود آباد تا رود سر

آخه کی میره بابل برا مسافرت ؟
100 سال آینده انشاله ، اگر چینی ها اجازه دهند!
با تشكر ازبرنامه ريزي انجام خواهشمند است تا پايان سال موارد زير را در اولويت قرار دهيد و به انجام برسانيد:
• حذف نقاط حادثه خيز
• سه بانده كردن بخشهايي كه نا تمام مانده و يا امكان پذير است. همانند
o حدفاصل پل خواب تا گچسر و بعد از آن
o خروجي تونل كندوان تا رستوران دونا و بعد از آن
o حدفاصل مرزداران تا رستوران همسفر
• ساماندهي رستورانهاي غير مجاز و نصب گارد ريل جهت ايمن سازي و محدود كردن آنها
• برگرداندن خطوط ممتد به خط چين همانند قبل
• ايجاد محل پارك موقت و تابلوهاي راهنماي توقف براي خودروهاي كند رو(اين امر در روانسازي بسيار موثر است.)
• استفاده از رنگ زرد براي خط كشي در نقاط مه آلود و برف گير
با تشكر
رحيم پور
لطفا به وزیر راه بگوئید همین تهران کرج را حل کند .ازاد راه تهران شمال پیشکش.خیلی دلم میخواد اقای وزیر صبح از کرج به سمت تهران حرکت کنه و بعد از ظهر هم از تهران به کرج .و ببینه که بیش از چهار ساعت در ترافیک خواهد بود و متوجه بشه که وقت مردم چگونه هدر میره
گیرم از آزادراه رفتند، خیلی هم راحت رفتند، سریع هم رفتند، برادر من جاده های شمال کشش این همه مسافر را دارد؟ در استان های شمالی امکان اسکان این همه آدم وجود دارد؟ سیل ماشین را روانه استان های شمالی می کنید و به فکر نیستید که ترافیک شهر ها و جاده های محلی چالش بعدی پیش روی شما خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
ما شمالی ها دیوانه شدیم از دست مسافرها یعنی از خارج شهر میخواهی تو وسط هفته بیای داخل شهر باید یک ساعتی تو ترافیک باشی دولت های محترم اگر مسافر رو نعمت میدونن اشکالی نداره به شمال کشور اعتبار ویژه بدن که هم رشد کنه این همه جوون بیکار نداشته باشه هم بتونه جوابگو باشه نه اینکه اینهمه آدم رو رونه کنید برای نابودی این طبیعت نحیف در حال نابودی
مگه میشه همچین چیزی!!! فکر کن اونایی که از کرج وارد جاده چالوس بشن فکر می کنن جاده خلوته در حالی که خیل عظیم خودرو از تهران وارد جاده چالوس (فاز یک آزادراه) میشن و همچنین بالعکس! اونوقت اون وسط ترافیک وحشتناک درست میشه! راننده ها و مسافران همون اول تکلیفشونو بدونن تصمیم بهتری می گیرن نه اینکه نصف راه رو بیان بعد توی ترافیک گیر کنن!!! خواهشا یا همشو درست کنین یا همون جاده فعلی خوبه.
بسیار طرح ماهرانه طراحی شده. با ژاپن برابری میکند
آزاد راه نابودی شمال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
فرهنگو درست كن.خود شماليها هم زباله ميريزن.
مقدمات نابودی محیط زیست شمال عزیز
پاسخ ها
پیمان
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
اهوازی جان، "مقدمات" نه، بلکه تکمیل نابودی محیط زیست شمال عزیز.
شروع بدون مطالعه و امكانات اين تبعات را نيز دارد.
خدا عاقبت راه آهن هاي تخيلي مانند آمل لاريجان را بخير كند كه حداقل 45000 هزار ميليارد هزينه دارد (حداقل چهار برابر قطعه 2) و عده اي سعي در به كرسي نشاندن حرف خود و شروع آن دارند
اشتباهترین کار که در هراز هم انجام شده، پهن کرده برخی قسمتهای جاده است. در تمام گلوگاههایی که از بخش پهن راه یا همان مثلا بزرگراه ناگهان به جاده دو طرفه دو بانده متصل می شود ترافیکهای سنگین ایجاد می شود. در حقیقت یکی از علل اصلی این ترافیکهای سنگین غیر قابل تحمل همین گلوگاههاست. حالا در جاده چالوس هم با اففتاح قطعه یک بزرگراه با روانی ترافیک تا شهرستانک و ترافیک وحشتناک در محل اتصال این قطعه به جاده مواجه خواهیم بود.
از کل 132 کیلومتر، 20 کیلومتر که بعد از مرزن آباد است تقریبا هیچ مانع طبیعی خاصی ندارد. 32 کیلومتر اولیه به رغم کوهستانی بودن، نسبت به مسیر میانی ارتفاع زیادی ندارد. پروژه در حدود 20 سال است که شروع شده و در قسمتهای مهم پروژه هیچ پیشرفتی نیست. این مدیریت پروژه‌های ماست که همواره از پیشرفت و بالندگی و خودکفایی دم می زنیم.
خدمت برادر بزرگوار عارضم که به دلیل فشار های زیاد هنوز آزادراه غیر استاندارد قزوین به رشت باتمام نرسیده و حدود 17 کیلومتر دمل وسط آزادراه با فشار کسبه منجیل و رودبار اجرایی نشده لطفا" آزادراه تهران شمال رو به سرانجام قزوین رشت دچار نکنید
من یه سئوالی داشتم میخاستم بدونم ساخت این آزاد راه از چه سالی شروع شده و این جاده چالوس فعلی چند ساله تمام شده اونهم در آن زمان که هیچ گونه تکنولوزی وجود نداشته
فقط 10 هزار میلیارد اعتبار میخواد !!!!
اون وقت چه راحت عادت کردیم به اختلاس 3 هزار میلیاردی بابک زنجانی و رفقای پنهان...
ای کاش کمی هم به حفظ طبیعت استانهای شمالی کشور که هدف اغلب گردشگران است اهمیت داده میشد
محیط زیست چه؟ جنگل ها، حیوانات و همه چیز فقط فدای ماشین. این همه مردم می خواهند بروند شمال برای چه؟ برای استراحت در طبیعتی که جاده سفرشان (و تا حدود زیادی حضور خودشان و زباله تولیدیشان) آن را نابود کرده؟ به جای این هزینه ها چیز کمی که از جنگل ها مانده آتش نمی زنید راحت شویم؟
مسافران اکنون در شمال بیشتر مشکل دارند. در شهرهای چالوس و نوشهر و بعد به سمت رامسر در عید نوروز هر روز ترافیک وجود دارد و ساعتها باید در ترافیک بدون حرکت ماند. بعد سوال این است که وقتی این راهها درست شد و مسافران آشغال ریز از سراسر ایران و بخصوص تهران هر هفته به شمال رفتند شمالی ها باید به کجا بروند. شمال کشور هم اکنون به یک زباله دانی بزرگ تبدیل شده است. و این در حالی است که سیستم دفع و دفن و محو زباله هم وجود ندارد و زباله ها در جنگلهای انباشت می شود.
واقعاً بی عرضه گی و بی لیاقتی هم حدی دارد.جاده چالوس فعلی را بیش از 80 سال قبل و تنها در مدت 3 سال با بیل و کلنگ ساختند.این آزادراه که حتماً طرح آن نیز مربوط به قبل از انقلاب می شود حدود 30 سال است که چندین دولت سر کار آمده و رفته است و هنوز اندر خم قطعه 1 و 4 می باشد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی