بازدید 4378

بررسی ساخت و ساز در پارک ولایت توسط مجلس

کد خبر: ۴۳۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ 14 September 2014

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه این مجمع موضوع ساخت و سازها در بوستان ولایت را بررسی می‌کند، گفت: به طور حتم هرگونه ساخت وساز در بوستان ولایت باید به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی برسد.

سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، درباره اقدام شهرداری تهران نسبت به ساخت وساز دربوستان ولایت، افزود: از ابتدا قرار بود بخشی از این فضا به ساخت و ساز برای منازل مسکونی اختصاص داده شود تا به نوعی سیاست نوسازی بافت‌های فرسوده اجرایی شود.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این طرح مقرر شده بود ابتدا خانه باغ‌های موجود در منطقه تخریب شده و این خانه‌ها در بخشی از فضای سبز بوستان ولایت جایگزین شود در این میان خانه باغ‌ها نیز تبدیل به فضای سبز شده و در منطقه توزیع ‌شود، این اقدام را می‌توان این گونه تعریف کرد که به جای آنکه یک پارک بزرگ وجود داشته باشد چند پارک منطقه‌ای ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس در مجلس نهم، با بیان اینکه البته اقدام شهرداری در ساخت وساز بوستان ولایت باید به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی برسد، تصریح کرد:‌ اینکه بخشی از این پارک به جایگزینی بافت فرسوده تبدیل شود یا همه بخش آن به فضای سبز اختصاص یابد از لحاظ قانونی به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی برسد تا نسبت به این اقدام تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: بدون‌شک در برخی مواقع به جای آنکه یک نقطه 500 هکتاری از فضای سبز داشته باشیم می‌توان یک بخش 300 هکتاری در یک مرکز با 10 نقطه 20 هکتاری در نقاط دیگر ایجاد شود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره ورود مجمع به بحث ساخت و ساز در بوستان ولایت، گفت: به طور حتم مجمع منافع مردم و شهر را پیگیری می‌کند، در عین حال تاکنون جلسات مشترکی با مسئولان شهرداری داشتیم که در این زمینه نیز نشست‌هایی را برگزار و نظر نهایی مجمع را اعلام خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار