بازدید 3846

مخالفت کمیسیون مشترک با تسویه بدهی دولت با تسعیر

کد خبر: ۴۳۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷ 13 September 2014

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود با تقاضای تسویه بدهی دولت از طریق تسعیر 40هزار میلیارد تومانی نرخ ارز مخالفت کرد.

«هادی قوامی» امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا درمورد آخرین وضعیت لایحه خروج از رکود در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود با تقاضای دولت برای تسعیر 40 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به بانک مرکزی و سایر بانک ها و تسویه آن رای ندادند و مقرر شد دولت در این باره توجیه محکم تری ارایه کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات آینده این کمیسیون پیشنهادهای نمایندگان و کمیسیون های تخصصی مجلس رسیدگی و بعد از آن لایحه خروج از رکود به صحن علنی ارایه می شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای خروج از رکود، کاهش موانع دستگاه ها و بانک ها برای تسویه تسهیلات و بدهی دولت و بانک ها به بانک مرکزی را از مهم ترین مواردی ذکر کرد که در این لایحه دیده شده است.

قوامی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون مشترک بانک مرکزی 33 هزار میلیارد تومان از تعهدات بانک ها به تولید کنندگانی را که از ارز مرجع استفاده کرده اند، پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود همچنین با بازپرداخت تعهدات ارزی بانک ها که به فروشنده های خارجی از بابت خرید کالا و خدمات بدهکار بودند، موافقت کردند.

دولت لایحه خروج از رکود را 25 مردادماه 93 را در نشست مشترک سران قوا تقدیم علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کرد.

یک فوریت این لایحه نیز در جلسه علنی روز یکشنبه 26 مردادماه در مجلس تصویب شد، لایحه خروج از رکود هم اکنون در کمیسیون مشترک در حال رسیدگی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی