بازدید 49775

محمدرضا رحیمی تهدید به افشاگری کرد

تیم محمود احمدی‌نژاد با فاصله‌ای اندک از زمان اعلام حکم رحیمی و تخلفات «دانشگاه ایرانیان»، بازهم ضمن استفاده از تاکتیک «حمله» به‌عنوان بهترین دفاع، مدعی وجود پشت‌پرده‌هایی در ماجرا شدند و تهدید کردند در صورت ضرورت این پشت پرده‌ها را افشا خواهند کرد.
کد خبر: ۴۳۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۸ 13 September 2014
تیم محمود احمدی‌نژاد با فاصله‌ای اندک از زمان اعلام حکم رحیمی و تخلفات «دانشگاه ایرانیان»، بازهم ضمن استفاده از تاکتیک «حمله» به‌عنوان بهترین دفاع، مدعی وجود پشت‌پرده‌هایی در ماجرا شدند و تهدید کردند در صورت ضرورت این پشت پرده‌ها را افشا خواهند کرد.

به گزارش شرق، ماجرا از این قرار بود که پس از اعلام حکم اولیه محمدرضا رحیمی و پس از آنکه اخبار و اطلاعات جدیدی از تخلفات مشترک احمدی‌نژاد- بقایی در «دانشگاه ایرانیان» منتشر شد، آنها ابتدا با نوشتن نامه سرگشاده‌ای به رییس قوه‌قضاییه و شکایت به کمیسیون اصل90، در جایگاه مطالبه‌گری ایستادند. ولی وقتی در پاسخ به این اقدام خود، با انتشار بخش‌هایی دیگر از جزییات تخلف در دانشگاه ایرانیان و همین‌طور پاسخ رییس کل دادگستری تهران به نامه رحیمی، مبنی بر اینکه انتشار حکم اولیه‌اش غیرقانونی نبوده، مواجه شدند، پا را از انتشار نامه فراتر نهادند و حالا دوباره با تهدید به افشاگری گام به میدان گذاشته‌اند.

رحیمی: پشت‌پرده‌ها را می‌گویم


روز چهارشنبه هفته گذشته، محفل یاران و هواداران احمدی‌نژاد گردهم آمده بودند تا ناگفته‌های رحیمی از «پشت پرده» دادگاهش را بشنوند. سایت خبری «دولت بهار» که ارگان خبری تیم احمدی‌نژاد است، گزارش این نشست را منتشر کرده اما تصریح کرده که به دلیل محرمانه بودن مسایلی که توسط رحیمی بیان شده، محتوای آن را منتشر نمی‌کند. در ادامه گزارش «دولت بهار» آمده است: «در این جلسه رحیمی به تشریح فرآیند طی‌شده در ماجرای پرونده قضایی خود پرداخت. وی در این جلسه گوشه‌ای از پشت پرده پرونده یادشده و دست‌های پنهان را بازگو کرد و وعده داد پس از انتشار قطعی حکم دادگاه، بخش‌های دیگری از پشت پرده پرونده را بازگو کند.»

این تاکتیک تیم احمدی‌نژاد یادآور مانور آنها در روز استیضاح وزیر کار است. در آن روز هم به‌گفته علی لاریجانی، از لحظه آغاز جلسه استیضاح به رییس مجلس خبر داده بودند که اگر استیضاح بخواهد تا آخر ادامه پیدا کند، احمدی‌نژاد فیلمی از «پشت پرده» استیضاح را در صحن مجلس نمایش خواهد داد. او البته با این روش هم نتوانست وزیر خود را نجات دهد و شیخ‌الاسلام در نهایت قربانی صندلی سعید مرتضوی شد. اما یاران احمدی‌نژاد همچنان از آن روز به‌عنوان یکی از فتح‌الفتوح‌های رییس دولت محبوبشان یاد می‌کنند و به همین دلیل حالا و در شرایطی که رحیمی و بقایی و حتی خود احمدی‌نژاد در رابطه با مسایل مختلف در مظان اتهام قرار دارند بار دیگر حلقه اول تیم احمدی‌نژاد به سراغ همان تاکتیک رفته است.

ادامه حمایت از خط قرمزها


در این میان، حضور احمدی‌نژاد با رحیمی در این محفل نیز حاوی پیام ادامه حمایت محمود از حلقه‌ای است که در زمان ریاستش بر دولت، آنها را «خط قرمز» خود دانسته بود. او برای تاکید بر استمرار این حمایت، پس از سخنان رحیمی، از «ثبت‌نام دانشگاه ایرانیان» در هفته جاری خبر داده تا اگر حضورش به معنای حمایت از رحیمی تفسیر می‌شود، با سخنان خود، چتر این حمایت را بر سر بقایی نیز بگستراند. به این ترتیب و در شرایطی که همچنان از نظر کمیسیون اصل 90 مجلس مشخص نیست که اصل این دانشگاه وجود دارد یا نه، محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال یکی از حاضران در محفل پنهانی، درباره زمان آغاز به کار دانشگاه ایرانیان گفته است: «هفته آینده اطلاعیه ثبت‌نام دانشگاه منتشر خواهد شد.»

ابلاغ رسمی و مکتوب لغو مجوز به احمدی‌نژاد


این سخن احمدی‌نژاد در شرایطی توسط سایت رسمی تیم او منتشر شده که پس از انتشار گزارش «شرق» از جزییات جدید تخلف احمدی‌نژاد- بقایی به‌نام دانشگاه ایرانیان، روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نمابری به روزنامه اعلام کرد: «همان‌طور که بارها عنوان شده، دانشگاهی با عنوان «دانشگاه ایرانیان» و یا «دانشگاه غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» مجوز فعالیت ندارد.» در نامه وزارت علوم همچنین تصریح شده است که «بنابر ابلاغیه مورخ 17 /4/ 93 دبیر محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی، مصوبه جلسه 735 مورخ 25 /4/ 1392 شورایعالی انقلاب فرهنگی دایر بر «تاسیس دانشگاه بین‌المللی توسط هیات موسس به ریاست آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد» ملغی اعلام و مراتب طی نامه‌ای به نامبرده ابلاغ شده است.»

وعده ثبت‌نام در دانشگاهی که وجود ندارد


محتوای نامه ارسال‌شده از سوی وزارت علوم، مهر پایانی است بر همه تلاش‌هایی که تیم احمدی‌نژاد به کار بسته بودند تا برداشت 16میلیاردتومانی را قانونی جلوه بدهند چراکه آنها در آخرین نامه بقایی نیز مدعی بودند برداشت این مبلغ از حساب دولت و واریز آن به حساب مشترک احمدی‌نژاد- بقایی، قانونی و پس از طی مراحل قانونی تاسیس دانشگاه صورت گرفته است. حالا باید دید با ابلاغ رسمی ملغی‌شدن مصوبه تاسیس این دانشگاه، آیا احمدی‌نژاد و یارانش مبالغی را که قبل از تاسیس این دانشگاه و به اسم آن از حساب دولت برداشته بودند، به دولت باز خواهند گرداند یا خیر. البته احمدی‌نژاد که بنابر اعلام وزارت علوم، حکم ملغی‌شدن مجوز دانشگاهش نیز به او ابلاغ شده، فعلا وعده داده تا در هفته جاری اطلاعیه ثبت‌نام دانشگاهی را که از نظر وزارت علوم، اصلا وجود خارجی ندارد، منتشر کند. ادعایی که شاید اعتبار آن به اندازه اعتبار سخنان رحیمی برای افشای پشت پرده‌های دادگاهش باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی