بازدید 7495

آمنه برای شکایت از مجید به ایران باز می گردد

کد خبر: ۴۳۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸ 13 September 2014
مجید عامل اسیدپاشی به آمنه بهرامی 17 شهریور امسال در حالی آزاد شد که تغییر وضع مشهودی در سلامت آمنه ایجاد نشده و او برای ادامه درمانش با مشکلات مالی رو به روست. به همین علت پس از انتشار خبر آزادی مجید، آمنه امشب بار دیگر به ایران باز می گردد تا شکایتی مجدد را طراحی کند.

به گزارش جام جم، آمنه بهرامی نوا را حالا حتی آنهایی که کتاب « چشم در برابر چشم » او را نخوانده اند، هم یادشان مانده است و خیلی ها حتی اولین اخبار مربوط به اسیدپاشی به او را که در سال 83 رخ داد به یاد می آورند و می دانند که اسید را مجید موحدی، خواستگار آمنه در پارک رسالت به صورت او پاشید و حتی جزئیاتش را شنیده اند که این جنایت با قصد و نقشه قبلی بود و او اسید کلریدریک را در سطلی قرمز با خودش به پارک آورد و در مسیر همیشگی آمنه آنقدر منتظر شد تا دخترک را که به خانه بر می گشت ببیند و اسید را به صورت و بدنش بپاشد.

از آن زمان وضعیت جسمی آمنه مثل بیشتر قربانیان اسیدپاشی نه تنها بهتر نشد بلکه تاثیر مخرب وخطرناک اسید بر جسمش دائماً بیشتر آشکار شد. علت اسیدپاشی این بود که آمنه و خانواده اش به خواستگاری مجید پاسخ منفی داده بودند اما خواستگار کینه جو کوتاه نیامده بود و دائماً مزاحم آمنه می شد تا روزی که سرانجام کار را یکسره کرد و با پاشیدن اسید به صورت و بدن آمنه ، مسیر زندگی او را به کلی تغییر داد.

مجید در سال 87 پای میز محاکمه قرار گرفت . آمنه در این جلسات با چشم هایی که بینایی آنها را از دست داده بود اشک ریخت و بارها از قاضی محکمه خواست حکم قصاص را برای مجید صادر کند. طبیعتا صدور این حکم برای مجید می توانست دیدگاه جامعه را نسبت به اسیدپاشی عوض کند و اگر اجرایی می شد مسلماً کمتر کسی جرأت می کرد با یک سطل اسید ، با دیگران تسویه حساب کند.

سرانجام قاضی پرونده تصمیمش را عملی کرد و در اقدامی شجاعانه رأی بر قصاص 2 چشم متهم به شیوه مورد درخواست شاکی و پرداخت دیه جراحات وارد شده به شاکی داد و اندکی بعد هم این رأی در دیوان عالی کشور تایید شد . شاید اگر این حکم اجرایی می شد امروز خیلی از اسیدپاشی ها اتفاق نیفتاده بود و خیلی ها فهمیده بودند که پاسخ قانون به اسیدپاش ها کوبنده و قاطع است، اما آمنه در آخرین لحظات و درست در زمانی که قرار بود حکم اسیدپاشی در بیمارستان دادگستری انجام شود از قصاص چشم های مجید گذشت . گذشت آمنه واکنش های گوناگونی از سوی مردم در پی داشت. برخی او را به علت بخشندگی و گذشتش تشویق کردند و گروهی اعتقاد داشتند که ترحم بر مجرم اسیدپاش ، مجرمان دیگر را برای تکرار چنین حوادثی جری تر می کند.

به هر حال آمنه تصمیمش را گرفته بود و پس از گذشت از مجید برای ادامه درمان به خارج از کشور رفت. گرچه برخی مسئولان در کشور به آمنه برای درمانش کمک کردند اما اسیدپاشی آنقدر عوارض دارد که با وجود این کمک ها آمنه همچنان به حمایت مالی برای ادامه درمانش نیاز دارد و اخیراً هم در گفتگویی مطبوعاتی از رئیس جمهور تقاضای کمک کرده است.

با این حال گرچه آمنه، مجید را بخشید اما او به هرحال یک مجرم است که زندگی آمنه را تباه کرده و گرچه باعث قتل او نشده اما زیبایی و سلامت او را نابود کرده است و شاید به همین علت است که حالا آمنه با شنیدن خبر آزادی او قصد کرده به کشور باز گردد و شکایتی مجدد علیه اش تنظیم کند.

به گفته شیرین بهرامی، خواهر آمنه هم اکنون عمل آمنه به دلیل همکاری نکردن سفارت ایران انجام نشده و این در حالیست که سفارت برای کمک به درمان آمنه وعده هایی داده بود.

او در گفتگو با تسنیم مساله بازگشت آمنه به کشور برای شکایت مجدد را تایید می کند و می گوید : مجید با وجود تبعید و حبسی که برایش تعیین کرده بودند، آزاد شد و آمنه به ایران باز می گردد تا موضوع را پیگیری کند و مجدداً شکایت کند چرا که در حق او اجحاف شد و مجید به نظر من فردی خطرناک برای آمنه، خانواده ما و حتی جامعه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر