بازدید 4302

پیگیری افزایش شهریه دانشگاه آزاد در مجلس

کد خبر: ۴۳۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ 12 September 2014

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با یادآوری ابلاغ مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر افزایش 15 درصدی شهریه‌‌ها٬ گفت: اعمال افزایش شهریه در خصوص شهریه ثابت برای دانشجویان ترم‌های دوم به بعد منطقی نبوده و در کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمود نگهبان‌سلامی در گفت وگو با خانه ملت٬ با یادآوری ابلاغ مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر افزایش 15 درصدی شهریه‌‌ها٬ گفت: افزایش شهریه دانشگاه‌های غیردولتی که از بودجه و اعتبارات دولت بی‌بهره‌اند منطقی است اما باید در چارچوب مشخص و با سازو کار معین باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه افزایش شهریه در دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد در ابتدای سال تحصیلی موضوع عجیبی نیست٬ گفت: همه ساله هیات امنای دانشگاه‌های غیردولتی در شروع سال تحصیلی اقدام به افزایش شهریه می‌کنند که واحدهای دانشگاهی نیز طبق بخش‌نامه موظف به اجرای آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش شهریه متغیر برای تمامی دانشجویان اعم از سال اولی یا دانشجویان قدیمی قابل توجیه است٬ تصریح کرد: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی برای افزایش شهریه ثابت و اعمال آن برای تمامی دانشجویان جای سوال دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور٬ هزینه‌های دانشگاه‌های غیردولتی و نداشتن بودجه کافی باید افزایش شهریه برای دانشجویان جدید اعمال شود٬ گفت: گاهی با توجه به شرایط دانشگاه٬ برای جلوگیری از کاهش کیفیت آموزشی و همچنین برای جبران کمبودهای دانشگاهی ممکن است افزایش شهریه در برخی رشته‌ها اعمال شود که این جای بحث ندارد اما اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی افزایش شهریه ثابت و متغیر برای تمامی دانشجویان اعمال شود باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جاری دانشگاه‌های غیردولتی از دیگر عوامل افزایش شهریه است٬ افزود: انجام اقداماتی چون جذب هیات علمی٬ پرداخت حقوق حق‌التدریس اساتید و تعمیر و تجهیز دانشگاه از اموری است که منجر به افزایش شهریه‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه چرایی افزایش شهریه ثابت برای دانشجویان قدیمی در کمیسیون آموزش مجلس با حضور مسئولان دانشگاه‌ آزاد اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت٬ گفت: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و وضع بخش‌نامه جدید در خصوص افزایش شهریه مربوط به دانشجویان جدید می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل