بازدید 4997
۲

اولين اخراج باشگاهي در دوران ورزشي دايي

کد خبر: ۴۳۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 10 September 2014
علي دايي از پرسپوليس اخراج شد؛ خبري که هيچ کس حتي خود او در مخيله اش نمي گنجيد. او در پنجمين چالش مربيگري و چهارمين تجربه حضور باشگاهي به اين شکل و در اين مقطع غيرقابل باور از کار اخراج شد.

به گزارش "ورزش سه"، در مهرماه 1385 علی دایی به جای ورنر لورانت مستعفی از سایپا و با حمایت مدیرعامل وقت سایپا هدایت این تیم را برعهده گرفت، او در 25 بازی برای سایپا در لیگ ششم حرفه ای صاحب 45 امتیاز شد و این عملکرد برای قهرمانی او کفایت می‌ کرد.

شهریار در فصل بعد هم با سایپا آغاز کرد و با کسب عنوان یازدهم به عنوان تنها مربی مشترک تیم ملی و تیم باشگاهی در این سال ها کار را تمام کرد. دایی پس از این فصل سایپا را رها کرد و تمام وقت به تیم ملی پیوست. البته او به عنوان عضو هیات مدیره همکاری اش را با سایپا ادامه داد.

دوران ملی دایی، چندان درخشان نبود و او در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 نتایج خوبی به دست نیاورد و در فروردین 1388 به علت شکست خانگی با تیم ملی برابر عربستان از هدایت تیم ملی برکنار شد. او 9 ماه بعد را در سکوت گذراند و ناگهان به دعوت حبیب کاشانی سرمربی پرسپولیس شد. دایی طی مدت 16 ماه با پرسپولیس صاحب 2 قهرمانی در جام حذفی و 2 عنوان چهارمی در لیگ شد. با این حال بروز اختلاف با حبیب کاشانی منجر به تشکیل کمیته فنی برای انتخاب سرمربی جدید شد و علی دایی که قراردادش با پرسپولیس تمام شده بود نتوانست با شرایط جدید این مجموعه کنار آمده و در سال 1390 برای ادامه فعالیت مربیگری به تیم فوتبال راه‌آهن رفت.

دایی بعد از دو فصل حضور متوسط در راه‌آهن با ایجاد شرایط جدید در مجموعه پرسپولیس به جمع سرخپوشان بازگشت و در فصل پیش کارش را با نایب قهرمانی به اتمام رساند. او بعد از یک فصل نسبتا موفق در پرسپولیس 7 هفته بعد از سرمربیگری در لیگ چهاردهم امروز برای اولین بار در رده باشگاهی اخراج شد.

علی دایی پیش از این فقط یک بار با حکم مستقیم رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد کار خود را در هدایت یک تیم فوتبال البته در رده ملی از دست داده بود و اخراج امروز اولین حکم اخراج باشگاهی مربی ای است که به هر حال دیر یا زود در یک باشگاه دیگر به کار مشغول خواهد شد. دایی در حال حاضر آخرین جلسه تمرین با پرسپولیس را پشت سر می‌ گذارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار