بازدید 2510

بررسی علت مرگ شهروند ایرانی در فیلیپین

کد خبر: ۴۳۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ 10 September 2014

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی علت مرگ مشکوک شهروند ایرانی در فیلیپین در کمیته حقوق بشر خبر داد.

محمدحسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به مرگ مشکوک شهروند ایرانی در زندان فیلیپین گفت: دولت فیلیپین و ایالات متحده آمریکا باید نسبت به علت زندانی کردن و بررسی اتهامات واهی نسبت داده شده به این شهروند ایرانی بدون حضور نماینده ای از ایران پاسخگو باشد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جسد شهروند ایرانی قبل از دفن برای مشخص شدن علت مرگ باید مورد کالبد شکافی قرار گیرد، افزود: حقوق شهروندان ایرانی برای این کشور حائز اهمیت است، بنابراین از دولت فیلیپین می خواهیم که این موضوع را با حضور نماینده اعزامی از طرف وزارت خارجه به طور جدی پیگری کند.

آصفری با بیان اینکه کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد، افزود: از وزارت خارجه می خواهیم که این موضوع را به طور جدی پیگری کند.

"پرویز خاکی" در سال 1391 و بنا به درخواست ایالات متحده آمریکا به بهانه‌ای واهی در فرودگاه مانیل بازداشت و از آن زمان در بازداشتگاه پلیس مانیل به‌سر می‌برد تا آن که دولت فیلیپین اخیرا فوت ناگهانی وی را به‌علت حمله قلبی اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس