بازدید 2595

تاجگردون: مهار رکود به معنای رسیدن به رونق نیست

کد خبر: ۴۳۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ 10 September 2014

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه نرخ رشد اقتصادی از منفی 6 به منفی یک رسیده، نشان دهنده مهار رکود اقتصادی است؛ البته این به این معنا نیست که به رونق رسیده ایم.

«غلامرضا تاجگردون» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اظهارات اخیر رییس جمهوری مبنی بر اینکه بررسی های سه ماهه اول سال حاکی از این است که از رکود عبور کرده ایم، افزود: اینکه گفته می شود تورم مهار شده به این معنی است که جلو ضریب شتابنده تورم گرفته شده است. یعنی اگر قبلا افزایش قیمت ها 40 درصد بود این رقم در حال حاضر به 20 درصد رسیده است و مردم باید این را بدانند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی نرخ رشد اقتصادی از منفی 6 و 5،8 درصد به منفی یک رسیده، به معنای این است که رکود مهار شده است نه اینکه به رونق رسیده ایم و گزارش های رسمی بانک مرکزی هم حکایت از همین امر دارد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی افزود: منتقدین باید بدانند که رشد اقتصادی حاصل شده هر چند مثبت نشده است اما همین که رشد از منفی 6 به منفی یک رسیده، نشان دهنده رشد است نه اینکه به رونق رسیده ایم.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز شنبه 15 شهریور ماه در جمع مردم مشهد گفت: «محاسبات سه ماه اول سال 93 به ما اعلام می کند که از رکود عبور کرده ایم و باید رشد را در این کشور نمایان کنیم شما در پایان سال آمار و ارقام را خواهید دید ».


** لایحه خروج از رکود بعد از تعطیلات در صحن علنی بررسی می شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین از دو لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در کمیسیون برنامه خبر داد و گفت: لایحه خروج از رکود احتمالا هفته اول و یا دوم بعد از تعطیلات مجلس به صحن علنی ارائه می شود.

تاجگردون مهمترین وجه لایحه خروج از رکود را تامین مالی سرمایه گذاری در سیستم بانکی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تسهیل کننده جریان کسب و کار است .

لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که با عنوان خروج غیرتورمی از رکود شناخته می شود 26 مرداد ماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و یک فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر