بازدید 68023

رویکرد پست بانک توسعه خدمات خرده بانکداری است

کد خبر: ۴۳۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳ 09 September 2014
مأموریت اصلی پست بانک ایران ارائه خدمات خرده بانکداری با رویکرد توسعه‌ای است که با بهره‌گیری از امکانات و بسترهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌ پست آن را گسترش خواهد داد.

مهندس محمود حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران در گفتگوئی با بیان این مطلب گفت: ابزارهای اعتباری زیادی درحوزه بانکداری به ویژه برای کشاورزان توسط این بانک درحال طراحی است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی به توسعه روابط ‌بین‌الملل در برنامه پست بانک ایران اشاره کرد و افزود: به دنبال ایجاد تعامل مالی با پست‌بانک‌های دنیا هستیم تا از این طریق سرویس‌های اختصاصی را که ویژه پست‌بانک‌ است در حوزه ارزی ارائه کنیم.

حسن‌زاده اظهارداشت: هرساله در اجلاس بین‌المللی مؤسسه جهانی بانک‌های پس‌انداز (WSBI) به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره منطقه‌ای آن شرکت کرده و به رایزنی و تبادل اطلاعات با پست‌بانک‌های سایر کشورها می‌پردازیم تا بتوانیم قابلیت‌ها و توانمندی‌های پست بانک ایران را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر از نظر ارائه خدمات با پست بانک‌های جهانی فاصله داریم اما از نظر برنامه‌های توسعه شبکه به سطح پست بانک‌های جهانی نزدیک شدیم.
رئیس هیأت مدیره پست‌بانک‌ایران با اشاره به دسته‌بندی بانک‌ها به بانک‌های تجاری، تخصصی، توسعه‌ای و قرض‌الحسنه تصریح نمود: رویکرد این بانک به سمت توسعه ICT و خرده بانکداری است.

حسن زاده با اشاره به تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه کشور عنوان کرد:
وظیفه پست بانک ایران در این برنامه توسعه بخش خرده‌بانکداری در دفاتر ICT روستائی است و درحال حاضر به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور به جهت دراختیار داشتن نرم‌افزار الکترونیکی لحظه ای(Online) و متصل به شبکه شتاب در دفاتر مذکور خدمات متنوع بانکی را ارائه می‌کند.

وی درپایان تصریح کرد: پست بانک ایران با ارائه خدمات متنوع مالی و بانکی در نقاط کم‌برخوردار روستائی، می‌تواند نقش مؤثری در رونق اقتصادی، اشتغالزائی، کاهش مسافرت‌ها و هزینه‌های آنان داشته باشد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار