بازدید 3727

مخالفت بذرپاش با امارهای اقتصادی دولت

کد خبر: ۴۳۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 09 September 2014

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:نمی توان در شرایطی که قیمت لبنیات 25 تا 30 درصد، قیمت بلیط قطار ها حدود 50 درصد و نرخ حامل های انرژی بین 25 تا 70 درصد افزایش یافته به مردم مرتب گفت، تورم نقطه به نقطه به زیر 14 درصد رسیده است.پذیرش این آمار برای مردم مشکل است.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با مهر با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در مورد عبور کشور از رکود گفت: خروج کشور از رکود نیازمند اعلام رسمی از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار است، مرکز آمار باید رسما میزان تولید اتفاق افتاده و شغل ایجاد شده در سه ماهه اول سال 93 را اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مبنای رشد 1.8 درصدی اقتصادی در سه ماهه ابتدای سال جاری مشخص و واضح شود.

وی با انتقاد از عدم تخصیص بودجه عمرانی به شهرستان‌ها گفت: با توجه به خروجی بورس و نرخ تسعیر دلار به ریال دولت می‌تواند رقم قابل توجهی را به پروژه‌های عمرانی اختصاص دهد. باید هر چه سریع تر این تخصیص بودجه انجام شود تا از رکود خارج شویم.

بذرپاش ادامه داد: تاخیر در تخصیص منابع با توجه به فرارسیدن فصل بارش‌ها مشکلاتی را در روند اجرای پروزه‌های عمرانی ایجاد می‌کند. یکی از روش‌های خروج از رکود فعال سازی هر چه سریع‌تر پروژه‌های بزرگ عمرانی است که در این کارگاه‌ها فعال شده و شغل از دست رفته باز خواهد گشت.

وی با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر کاهش تورم نقطه به نقطه گفت: اینکه تورم نقطه به نقطه را مرتب رو به کاهش اعلام می‌کنیم و از سوی دیگر مردم افزایش قیمت کالاهای مختلف را به بیش از 25 درصد مشاهده می‌کنند قابل قبول نیست.

بذرپاش گفت: نمی‌توان در شرایطی که قیمت لبنیات 25 تا 30 درصد، قیمت بلیط قطارها حدود 50 درصد و نرخ حامل‌های انرژی بین 25 تا 70 درصد افزایش یافته به مردم مرتب گفت تورم نقطه به نقطه به زیر 14 درصد رسیده است. پذیرش این آمار برای مردم مشکل است.

وی اظهار اشت: دولت باید آن منطقه‌ای را که تورم نقطه به نقطه آن زیر 14 درصد است به مردم نشان دهد تا مردم از آن جا خرید کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل