بازدید 77158

پیش‌بینی‌‌ که احمدی‌نژاد دشمنی خواند و ندید گرفت! +فیلم

در جلسه‌ای کسی مطرح کرد که بحران آب هست و این آقا هم مقاله‌ای نوشته است. من دیدم که اصلاً تخصص و کار نویسنده این مقاله آب و هوا‌شناسی و... نیست. او چگونه چنین تشخیص داده است؟‌ برایم یقین حاصل شد ‌آن حرفی که آن آقا زده است، یک پیش‌بینی علمی نیست.
کد خبر: ۴۳۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ 09 September 2014
ماجرا به آغاز سال ۹۰ باز‌می‌گردد؛ یعنی در فصل باران‌های بهاری و پیش از آنکه نشانه‌های بحران امروز اینقدر آشکار شود که توسط عموم قابل لمس باشد، ولی چه سود که نه تنها به هیچ انگاشته شد، بلکه رئیس‌جمهور وقت از آن تعبیر دشمنی داشت!

به گزارش «تابناک»، هر چه نگرانی از تداوم تحریم‌های ظالمانه، اوضاع نامطلوب کشورهای همسایه و منطقه، مشکلات اقتصادی و... نگرانی‌های جدی مردم و مسئولان از آینده کشور به شمار می‌آیند، مدتی است که خشکسالی و بحران آب، توانسته افق به مراتب نگران‌کننده‌تری از آینده کشورمان ترسیم کند، ولی چون هنوز کاملا ملموس نشده، کمتر هم ‌درک شده و ‌واکنش در‌خوری داشته است.

بدین ترتیب جامعه به دو فاز جدا تقسیم شده و پیرو آن، واکنش مسئولان به بحران رخ داده را نیز می‌توان در دو دسته جداگانه گذارد‌؛ از یک سو برخی هم‌وطنانمان مدتی است ‌با بحران آب شدیدا دست به گریبان شده و برخی همچون گذشته‌، همچنان در مصرف آب دریغ نمی‌ورزند و از سوی دیگر، در حالی که بخش‌هایی از دولت از تصویب مبالغ ویژه برای مهار بحران سخن به میان آورده و آبرسانی با تانکر به نقاط بحرانی‌تر را در دستور کار قرار داده‌اند، هنوز تحرک خاصی در این باره در دیگر بخش‌های دولت، امثال قوه مقننه، رسانه ملی و... به چشم نمی‌خورد!

این بی‌توجهی‌ها در حالی است که بنا بر‌ داده‌های علمی ثبت شده از تغییرات اقلیمی کره زمین، پیش‌بینی شده که کم بارش شدن نقاط کم بارش و افزوده شدن بر بارش نقاط پر بارش که در سالهای اخیر رخ داده، در سالهای آتی نیز تداوم خواهد یافت و بنابراین، بحران خشکسالی حاکم شده بر کشورهایی چون ایران‌ در سالیان بعد هم ادامه خواهد یافت که معنای این، چیزی نیست جز گسترش و شدت گرفتن بحران بی‌آبی در سال‌های آتی.

بدین ترتیب آشکار می‌شود ‌برای چاره‌اندیشی در‌ بحران رخ داده و گذر از شرایط حاکم شده بر کشورمان، باید هر چه زود‌تر عزم‌ ملی شکل گرفته و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با همراهی مردم برای رفع آن تلاش کنند، ولی هیچ شواهدی از شکل‌گیری چنین وفاقی دیده نمی‌شود؛ شاید به این دلیل که هنوز بسیاری وقوع بحران را درک نکرده و شدت و حدت آن را باور ندارند.

از جمله نکاتی که شاید این باور‌ناپذیری را سبب شده، اینکه بحران ناگهان به بالاترین درجه خود ظهور کرده تا این شائبه پدید آید که مگر می‌شود چنین اتفاق بزرگی جلوتر پیش‌بینی نشده باشد؟ مگر می‌شود بحران بی‌آبی را پیش از ظهور، کسی درک نکرده ‌یا درباره وقوع آن هشدار نداده باشد؟

پاسخ به این پرسش «خیر» است؛ یعنی خیلی پیشتر برخی درباره وقوع این بحران در سرزمین‌هایی مثل ایران هشدار داده بودند و اتفاقا برخی افراد آگاه داخلی نیز بر درستی آن تأکید کرده بودند، ولی مسئولان به همه هشدار‌ها بی‌توجهی کرده و حتی از آن فرا‌تر، به پیش‌بینی کنندگان تلویحا اتهاماتی وارد کردند.

کافی است، سری به بایگانی اخباری که درباره قریب الوقوع بودن بحران آب خبر می‌دادند، بزنیم تا به نکات جالب توجه‌ای در این باره دست بیابیم؛ سخنرانی محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور سابق در روز افتتاح دو سد به صورت همزمان؛ یکی سد سیمره در استان ایلام و دیگری سد کمال صالح در استان مرکزی که حاوی نکاتی است که امروز بازخوانی آنها معنای بسیار متفاوتی به دست می‌دهد.

«سیاستمداری كه رشتۀ تحصیلی‌اش آب و عمران و ... نیست، هفت هشت روز پیش دربارۀ بحران آب در سی سال آینده مقاله‌ای نوشته بود و نقشه‌ای از دنیا ارائه داده و مشخص كرده بود كه مناطقی خشك می‌شوند و این مناطق از تركیه به این طرف بود؛ درست همین محدوده‌ای كه آنها از تمدن سازی و فرهنگ‌آفرینی آن می‌ترسند.

در جلسه‌ای كسی مطرح كرد كه بحران آب هست و این آقا هم مقاله‌ای نوشته است. من دیدم كه اصلاً تخصص و كار نویسنده این مقاله آب و هواشناسی و... نیست. او چگونه چنین تشخیص داده است؟

اخباری داشتیم كه در اروپا دارند این كار را می‌كنند؛ یعنی دارند ابرها را تخلیه می‌كنند كه به سمت ما نرسد. بعد بررسی‌هایی هم كردم و برایم یقین حاصل شد كه آن حرفی كه آن آقا زده است، یك پیش‌بینی علمی نیست؛ خبر از حادثه‌ای طراحی شده است. حالا ما باید در مجامع حقوقی پیگیری كنیم و اجازه ندهیم كه چنین كار زشتی انجام بشود‌
».


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۵۶۷
انتشار یافته: ۳۶
کسی نمیخواد رئیس جمهور سابق رو بابت تمام صدماتی که به سرمایه های مختلف این مملکت وارد کرده ، دادگاهی کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
اون زمان چیزی به نام استیضاح اصلن تو مجلس نبود یک میلیون مثبت به نظرت
خوب محمود هم درست میگه اروپاییها ابرها رو تخیلیه میکنند .
این آقا 8 سال حکومت کرد اما 80 سال طول میکشه تا ویرانیهارو دوباره آباد کنیم
٩٦ درصد آب شرب و ذخيره در سد و سفره هاي زيرزميني براي مصرف كشاورزي هست !

پس اب هست و فكر نكنم در مقياس اين درصد ، صرفه جويي مردم فايده داشته باشد. لطفا كشاورزي را اصلاح كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
مثبت دادم البته با این تاکید که اصلاح مصرف بخش های دیگر مانند خانگی و صنعتی هم لازم است
دولت قبلی همیشه پیش بینی هاش درست بوده، لازم نیست شما آن دولت را تخریب کنید. در مورد وضع اقتصادی هم اگر بر خلاف پیش بینی ها بد شد دلیل آن کارشکنی های داخلی امثال شما تابناکی ها بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
یعنی امثال تو هنوز هست عزیزم
دیگه چیرو باید ببینی تا یقین پیدا کنی
الان آب کمه رو هم می خواین بندازین تقصیر احمدی نژاد؟ تا 50 سال آینده هر کم کاری که کسی کرد رو بندازیم تقصیر احمدی نژاد، چطوره؟!
پاسخ ها
امید
| Sweden |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
محمد جعفر جان شما بگو در دوران احمدی نژاد اصلا بهت خوش نگذشته و با رانت اون زمان الان داری کیف نمیکنی اونوقت من قسم حضرت عباست رو باور میکنم.
ایران یک گشور کویری است.
عدم مدیریت صحیح چه در این دوران و چه در دورانهای گذشته هم مزید بر علت شده تا امروز تمام کشور را خشکسالی فرا گیرد.
چرا همه چیز رو میندازین گردن دشمن؟!!!
مردم عاقلند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
برادر من چه ربطی داره به کویری بودن؟ مگه مردم تا 10 15 سال پیش تو جنگل و دریا زندگی میکردن؟؟
مشکل از سیاست های کلان و غلط این 30 سالست که همه مردمو گسیل کردن به شهر ها فارق از اینکه بدونن اصلا منابع آب داریم واسه این همه آدم یا نه!!
ماشالا اینقدر واسه پوووول مجوز ساخت و ساز و قطع درخت و طبیعت دادن که تهران و سایر شهر های بزرگ از باغ و بستان تبدیل به کویر سیمان شدن!
از كرامات شيخ ما چه عجب ، عسل را خورد و گفت شيرين است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ای بابا! کجاش و بگیریم...
به فکر از این بعد باشید که در عمق بی آبی فرو رفتیم....
ابرها را در اورپا تخليه كردن توسط نفت كش سي هزار ليتري و در دريا ريخت اند تا به ما نرسد اين حقيقت را توسط يك دختر سه ساله كه با برادر شش سال در زير زمين انباري پدرش مشغول تحقيق و غني سازي اورانيوم اعلام شدة
متوجه نشدم!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
اين خبر كلا احتياجي به توضيح نداره
:|
و برایم یقین حاصل شد كه آن حرفی كه آن آقا زده است، یك پیش‌بینی علمی نیست؛ خبر از حادثه‌ای طراحی شده است.

با توجه به این حرف یعنی حرفشو ندید نگرفته فقط منشا متفاوتی برای حادثه قائل بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
چرا ... می کنی؟ اصلا بپذیریم اروپایی ها بارون رو بیشتر ریختن رو سر خودشون تا غرق بشن؛ برا افزایش بارونتو آسیای جنوب شرقی چی می گی؟ برا کاهش بارش تو آفریقا چه نظری داری؟؟؟؟ اقلیم زمین تغییر کرده و حالا شماها برین دنبال دشمن بگردین و ....
چه سود
فقط یک نابغه و پدیده هزاره سوم مانند ایشان میتوانست در عرض 8 سال ایران را چنین بحران زده کند.
تابی جان متخصص در همه امور و مخالف با همه نظرات دکتر احمدی نژاد؛ در نوشته بالا به نقل از ریس جمهور سابق گفته شده مقاله یک بحث علمی نیست و سیاسی است که با توجه به تخصص نویسنده چیز نامعقولی نیست. آقای احمدی نژاد هم آنرا رد نکرده بلکه به نوعی تایید هم کرده و فقط گفته که موضوع علمی نیست.
اما در مورد بحث تخلیه ابرها؛ این هم نامعقول نیست چون طی چند سال اخیر سی درصد منابع آبی خاورمیانه گم شده و نهادهای ذیربط در حال بررسی این پدیده هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
بالاتر هم نوشتم ولی تابناک منتشر نکرد. حتا اگر بپذیریم اروپایی ها تو کم بارون شدن منطقه دست داشتن (که برای این حرف مفت هیچ مدرکی نداریم!!!) باز فرمول ناقص به دست اومده برا افزایش بارون تو آسیای جنوب شرقی جواب نمی ده! مگه اینگه بگیم اونا هم اروپایی هستن!!!!!!
خب این حرف احمدی نژاد هم نمی‌تونه اشتباه باشه. ممکنه اینکه بر باران کشورهای پر باران اضافه شده ناشی از همان چیزی باشه که احمدی نژاد گفته!
احمدی نژاد یه دونه بود.
ما کلا نا امیدیم خوش به حال شما که امیدوارید
تابنا ک حالت خرابه ها رفته را مطرح می کنی تا دردمان زیاد شود .فقط خدش متخصص همه کاره بود!
وقتی یک نفر خودش را کارشناس ارشد تمام کارشناس ها بداند، آن هم در همه زمینه ها، بیش از این انتظاری نیست.
در مجموع هر نظری که مخالف نظر آقای احمدی نژاد باشد نظر دشمن و صهیونیستها بود!!!
سلامتابي جون الهي كه بيشتر بتابي
بيشترين افتتاح سد در زمان احمدي نژاد بود.
و ايشان مسله باران دزدي را املين بار مطرح كرد .چطور گردن ميگيري كه ناديده گرفت هان؟
بله بله...
اتفاقا درست گفته
میبینید که طبق روال آب و هوای ایران میبایست از اول دهه نود آب و هوای ایران به سمت پربارش حرکت کنه ولی میبینم که اتفاقا برعکس شده.
ضمن اینکه تمام دولتمردان غیردولتی اون موقع طرح دکتر برای آبرسانی از خزر رو مسخره کردند
کاش دعوا نمیشد و هرکس به قدر توانش خدمت میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
حیف حوصله ندارم باز بنویسم؛ برو بالا رو بخون تا چون عاشق یکی هستی نگی حرف غلطش هم درسته!!!!
تابناک چرا کامنت من را نگذاشتی.
خود دکتر محمود، همیشه میگفت رییس جمهور کارشناس ارشد همه ی کارشناس ها است.
ابرهایی که روی سر ما می آیند از اروپا نمیان بلکه از طرف مدیرانه میان. اینو توی کتابای علوم دبستان نوشته بود. اگه آق محمود ما که دکتر هم بوده اند اندکی درس می خواندند این .... را برای عوام ردیف نمی کردند.
كلي خنديدم بخاطر اون جمله اي كه در ثانيه ي 15 كه چجوري هوا تغيير ميكنه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار