بازدید 7874
۲

سفر «گیت» نمایندگان مجلس ادامه دارد

پرسش اینجاست که آیا قرار است در سفر جدید نمایندگان به ترکیه، تنها به آوردن نمونه‌هایی از تخلفات بابک زنجانی از ترکیه بسنده و پیگیری نتایج به فراموشی سپرده شود، یا اینکه قرار است در این سفر، نمایندگان با شناسایی مجاری فساد و تخلف اقتصادی با تصحیح قوانین و یا تصویب قوانین جدید، راه تخلف و فساد را برای همیشه ببندند؟
کد خبر: ۴۳۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰ 06 September 2014
سفر «گیت» نمایندگان مجلس ادامه داردفساد اقتصادی در کشور ما با نام افراد بسیاری گره خورده که‌گاه برخی از نام‌ها رسانه‌ای می‌شود و بر سر زبان‌ها می‌افتد و متأسفانه همه فساد‌ها و رانت‌ها در آن نام‌ها خلاصه می‌شود. در حالی که این گونه نیست و متأسفانه فساد در بخشی از اقتصاد ایران حالت سیستماتیک پیدا کرده است و صرفا در اشخاص خلاصه نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»، بابک زنجانی یکی از این نام هاست که در چند وقت اخیر در حکم بزرگ‌ترین مفسد اقتصادی در بعد از انقلاب از وی نام برده می‌شود؛ هرچند اطلاعات بسیاری از میزان و نوع تخلفات اقتصادی وی در دسترس نیست، در عین حال چندین نهاد در حال پیگیری پرونده باباک زنجانی هستند.

بنا بر این گزارش، مجلس شورای اسلامی، یکی از نهادهایی است که بیشترین پیگیری را در پرونده بابک زنجانی ـ دست کم در رسانه‌ها ـ انجام می‌دهد. در جدید‌ترین اقدام مجلس در قالب مبارزه با فساد، برخی نمایندگان مجلس در ادامه پیگیری پرونده زنجانی، می‌خواهند با سفر به ترکیه، این پرونده را پیگیری و اموال بابک زنجانی را شناسایی کنند.

در این راستا، امیرعباس سلطانی، نماینده مردم بروجن، از اعضای کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی ضمن اعلام خبر سفر نمایندگان مجلس به کشور ترکیه، گفته است که «قطعا در این سفر موضوعات مرتبط با پرونده بابک زنجانی به‌ ویژه ارتباطات وی با رضا ضراب و پرونده‌های مطروحه رسیدگی شده و درستی و نادرستی پرونده‌های مربوطه بررسی می‌شود».

فارغ از اینکه آیا وظیفه نظارتی نمایندگان ایجاب می‌کند، نمایندگان به بررسی پرونده‌های قضایی به صورت می‌دانی وارد شوند و یا آنکه عملکرد نظارتی مجلس پس از ایجاد فساد و تخلف تا چه میزان قابلیت اجرایی دارد، موضوعات مهمتری نیز وجود دارد.

یکی از موضوعات مهم در ارتباط با سفرهای خارجی نمایندگان برای پیگیری موضوعات گوناگون، دستاوردهای سفر است. در چند مدت اخیر، سفر نمایندگان به برخی کشور‌ها جنجالی شد که برخی از این سفر‌ها یا انجام نشد یا اینکه اگر انجام هم شد، دستاوردهای سفر مشخص نشد؛ از جمله این سفر‌ها می‌توان به سفر نمایندگان به هند برای ارزیابی کیفیت برنج‌های هندی، سفر آقای رسایی به برزیل که انجام نشد و... اشاره کرد.

نمایندگان در سفر به هند، نمونه‌هایی از خط تولید برنج ۹ کارخانه به منظور بررسی از نظر بهداشتی به ایران آوردند و برای آزمایش و بررسی در آزمایشگاه وزارت بهداشت و درمان داده شد تا نتایج آزمایش‌های برنج نمونه برداری شده اعلام شود.

پرسش اینجاست که آیا قرار است در سفر جدید نمایندگان به ترکیه، تنها به آوردن نمونه‌هایی از تخلفات بابک زنجانی از ترکیه بسنده و پیگیری نتایج به فراموشی سپرده شود، یا اینکه قرار است در این سفر، نمایندگان با شناسایی مجاری فساد و تخلف اقتصادی با تصحیح قوانین و یا تصویب قوانین جدید، راه تخلف و فساد را برای همیشه ببندند؟

در پایان باید گفت، با توجه به مشکلاتی که در مأموریت‌ها دولتی ـ چه در مجلس شورای اسلامی و چه در دولت وجود دارد ـ لزوم ایجاد مکانیزم شفاف و متقن برای سفرهای خارجی دولتی ضروری به نظر می‌رسد تا در آینده کمتر شاهد سفرهای غیرضروری و بدون هدف با پول بیت المال و از جیب مردم باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۲
شما چقدر نظر تنگید !!! اگر برای جامعه سودی نارد برای عده ای که گل و گشت دارد ...
سفر نمایندگان برای تفریح است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل