بازدید 46019

رزمندگان سرخپوست آمازون!

لونا پاراچو، عکاس رویترز به تازگی در مأموریتی سخت همراه با سرخپوستان مدافع درختان و دوستدار محیط زیست در منطقه جنگلی آمازون در برزیل همراه شده و توانسته تصاویر مستند کم نظیری از مقابله بومیان جنگلهای سرخپوست آمازون با قاچاقچیان چوب تهیه کند. / توجه: برخی تصاویر تصحیح شده اند!
کد خبر: ۴۳۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 05 September 2014
رزمندگان سرخپوست آمازون!لونا پاراچو، عکاس رویترز به تازگی در مأموریتی سخت همراه با سرخپوستان مدافع درختان و دوستدار محیط زیست در منطقه جنگلی آمازون در برزیل همراه شده و توانسته تصاویر مستند کم نظیری از مقابله بومیان جنگلهای سرخپوست آمازون با قاچاقچیان چوب تهیه کند.

به گزارش تابناک مدتی است که بومیان سرخپوست جنگلهای آمازون که خود را رزمنده می نامند، در غیاب اداره محیط زیست و کم کاری ارگانهای دولتی و انتظامی برزیل در مبارزه با قاچاق چوب، خود اسلحه به دست گرفته و به مبارزه با قاچاقچیان و نابودگران جنگل رفته اند.

 آنان پس از ردیابی و محاصره قاچاقچیان، تجهیزاتشان را نابود و آنان را در همان مکان نیمه برهنه کرده و پس از کتک زدنشان با دستان بسته تحویل پلیس می دهند.

گرچه ظاهراً قوانین سفت و سختی برای ممانعت از نابودی جنگلها و قاچاق چوبهای ارزشمند درختان آمازون در برزیل وجود دارد، لیکن عوامل بازدارنده در عمل وجود ندارد و قاچاقچیان با خیالی آسوده و البته گاهی با پشتوانه مافیای چوب در بدنه دولت، ضربات سهمگینی بر پیکره محیط زیست بی نظیر این منطقه سبز و ناب جهانی وارد می کنند.

گاهی در درگیریهای بین بومیان و قاچاقچیان چوب، افرادی از طرفین مجروح و حتی به قتل می رسند.به هر شکل سرخپوستان با هم، هم قسم شده اند تا نگذارند جنگلهای بکر آمازون بیش از این با فاجعه و نابودی مواجه گردد.

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی، روی آنها کلیک کنید


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۵۶
دوست داران و محافظان واقعی محیط زیست....به جای دست رو دست گذاشتن و شعار دادن مثل ما ..... خودشون دست به کار شدند این کماندوهای آمازونی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
کاش از این ها تو شمال هم داشتیم
بهادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
ما همیشه و در همه عرصه ها از جمله محافظت از محیط زیست ، مبارزه با مفاسد اقتصادی ، مبارزه با تهاجم فرهنگی و... فقط شعار داده ایم . اساسا ما ایرانی ها خصوصا مسئولانمون فقط خوب حرف میزنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
واقعاً اگه هیچ دولتی وجود نداشته باشه مردم خودشون میتونن جهان رو اداره کنن و همیشه چشم انتظار دولت های فاسد نمی مونن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
باید کنار تیتر خبر میزد 18+
زود جوگیر شدی عزیزم.
اخبار مربوط به محیط بانان که در انتظار اعدام هستند رو مطالعه بفرمایید بد نیست.
عبدالغنی محیط بان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
ناشناس جان شما هم زود کامنت زده شدی !!
چه ربطی داشت ؟ اول کامنت رو بخون داره میگه مثل ما شعار نیست همین شماها هستید که دست رو دست میذارید تا محیط زیست به این روز بیافته تازه اینا چوب بر بودند نه شکارچی که بعضی وقتها بجای شکار میزنند محیط بان رو میکشند
اینای که میرند جنگل آتیش روشن میکنند و رودخونه ها رو پر از لیوان پلاستیک و ظرف نوشابه میکنند کیا هستند همین مردم خودمون هستند از فضا که نیومدند بله وقتی ما مردم بی ملاحظه و بی خیال هستیم محیط بانمون هم وضعش اونه ناشناس 16:33 ما فقط شعار میدیم دیگه محیط زیست ما با آرامش و تذکر مشکلش حل نمیشه !
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
باز هم مریم خانم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
بازم پدرام!!!!
پدرام تا یه نظر زنونه می بینی حساس میشی چرا؟؟کار و زندگی نداری چسبیدی به نظر خانوما؟ زودتر برو زن بگیر داداش واست بهتره اینهمه هم خودتو حقیر نکن زشته ! برو عزیزم
خدا قوت رزمندگان
به معنی واقعی کلمه، شلوارشون رو از تنشون در آوردند.
پاسخ ها
غضنفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
بامفسد های اقتصادی هم باید همینطور رفتار کرد
نگیرن اعدامشون کنن!!!!!!
می بخشید مریم خانم

شما کار و زندگی ندارید .

فکر کنم 10 روزی تابناک خوان شده ای
پاسخ ها
محمد حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
خواننده همیشگی در راستای خبر نظر بده
به شما چه که کسی کار و زندگی داره یا نداره
تشریف ببر سایتهای مسخره .تابناک شما هم از این کامنتهای بی محتوا و بی اساس و بچگانه و غیر مرتبط انتشار نده مگر مجبورت کردند
دمشون گرم
اينطوري كسي جرات قاچاق نداره
میگن شوار را پرچم میکنن همینه!
داعش در آمازون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
اینها هیچ سنخیتی با داعش وحشی و جانی ندارند.
اونوقت اینجا دو محیط بان بیچاره منتظر اعدامن
خدا رو شکر که در ایران به چنان درجه ای از رشد و تعالی فکری رسیدیم که نیاز به این کار ها نیست. اون چند تا جنگل بان وحشی هم که فکر کردن اینجا برزیله اعدام میکنیم تا درس عبرتی برای بقیه بشه!!
مردم ما خیلی مواظب محیط زیست هستند!!!!!!! فقط نگاهی به جنگلهای شمال بیاندازید بجای تنفس در میان درختان و هوای پاک و اکسیژن ، بوی تعفن آشغال مسافران گردشگر تابستانی انسان را بیهوش میکند !!! اینهمه ادعای فرهنگ و تاریخ ایرانی و اسلامی در صدا سیما و مدعیان فرهنگ ایرانی و غیره محیط زیستشان حتی از آفریقا هم کثیف تراست.
غیرتمندان مازندرانی و گیلانی یاد بگیرند .
فقط شهدا و اصحاب الشهدا در این کشور به رسالت و وظایفشان خوب عمل کردند که نتیجه اش هم امنیتی است که داریم . بقیه نه تنها کوتاهی کردند بلکه بعضی هاشون خیانت و در زمین دشمن حرکت و به دروازه خودمان گل زدند حالا یکی در محیط زیست ، یکی در سیاست ، یکی در دیانت .
لختشون میکنن؟!
باید تو ایران هم نهادینه بشه،قوانینی که اجازه ادامه ظلم به مردم و محیط زیست رو بدن باید به گردن قانون گذارش آویزون کرد.خود مردم باید دست به کار بشن و از زیست بومشون دفاع کنن
خدا وکیلی باید مسئولان و مردم ما این اینها درس عبرت بگیرند و به این شکل با خاطیان برخورد و تنبیه نمایند تا طرف هیچ وقت به فکر بازگشت نباشد
كاش مردم شمال شور هم همين كارو با از بين برندگان جنگلها ميكردند.
منظورم شمال كشور بود
ظاهرا اینا رزمندگان داعش هستند که دارن از امازون مراقبت میکنن!!
وحشی بودن در هر حال محکومه!!
خوبه که ما تو مازندران هم از این کارها بکنیم و جلوی همه تهرانیها که افت محیط زیست هستند را بگیریم و نیمه لخت ولشون کنیم. فکر خوبیه نه غلام؟
پاسخ ها
واااااا!
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
فقط تهرانیا آفتن؟
بقیه شهرا فرهنگ شون در حد بنزه ؟:|
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
اونوقتی که شالیزارهاتون رو خرد کردین و شهرک سازی کردین و به قیمت گزاف فروختین فکر الان رو نمیکردین حالا که پولا رو گرفتین میخواین تهرانیها بیرون کنید سرتاسر شمال اکثرشون شدن بنگاهی بنده خدا همین الان که پول تهرانی ها داره مازندران رو میچرخونه نه کشاورزی و شیلاتش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
آفت محیط زیست خود طمع کارتون هستید که زمینهاتون رو تغییر کاربری میدید و با قیمتهای نجومی میفروشید
فکر کنم بهتره ما هم به این روش متوسل بشیم
حالا چرا بی تنبون می کنن شون؟!!!
پاسخ ها
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
بقیش سانسور شده عزیزم
شدت عملشون قابل ستایشه!
اونوقت توی کشور ما جنگلها رو آتیش میزنن تا بتونن حیوانات کمیاب رو شکار کنن . هیچکس هم ککش نمی گزه . حتی وقتی یک محیط بان در حین انجام وظیفه و به حکم وظیفه ای که داشته به شکارچی غیر مجازی شلیک میکنه و موجب مرگ اون میشه دادگاه محیط بان رو محاکمه و به قصاص محکوم میکنه . این میشه نتیجه کار که ما در کشوری که ادعای تمدن قدیمی میکنیم در عمل در مقابل قبیله های بدوی آمازون کم میاریم . من میدونیم که این کامنت رو منتشر نمی کنید !!!!!!!!!!
گو اينكه با خشونت موافق نيستم، ليكن نميدانم در برابر تخريب كنندگان محيط زيست، واقعا چكونه بأيد ايستاد؟ خسارتى كه اينان وارد ميكنند، نه به يك نفر، بلكه بكل بجامعه بشرى و فراتر از آن جانداريست. ظاهرا وجدان سرخپوستان بيدارتر از ماست.
توی ایران اکثرا خود بومیان هر منطقه تیشه به ریشه محیط زیست و جنگل ها می زنند.
مشکل کجاس؟ نبود سرخپوست در ایران یا نبود سازمان محیط زیست در برزیل؟
باید قانون جنگل به پا شه که بعضی ها آدم شن کار خوبی میکنن سرخ پوستها دمشون گرم
وسعت حوزه آبریز رود آمازون، شش و نیم میلیون کیلومتر مربع است که چهار برابر مساحت کشور ایران است. این جنگل ها که برای محیط زیست کل دنیا حائز اهمیت هستند، باید بیش از پیش مورد حفاظت قرار گیرند. البته نمی دانم راه حل جایگزینی وجود دارد یا خیر. ولی به هر حال این هم راه حلی است از نوع سرخ پوستی!!!
اینجا کسی از این کارها بکند، بجای دستمریزاد، می افتد گوشه ی ... !!

ماشاا... در اینجا بصورت ابتکاری همه درختان جنگلهارو در راه خدا ریشه کن می کنند! برای همین مشکلی نیست احتمالا که کسی هم کاری نداره!!
جنگل آمازون سرمایه ی کره ی زمینه!!
اینا واسه همه ی بشیریت دارن تلاش میکنن مرحبا!!
خوب کاری میکنند .انقدر کتکشون بزنن تا ادب بشن.
حالا پرا شلوارون رو درمیارن؟ عجب تنبیه سختی!!!
باید به این دلاوران سرخپوست وبومیان اصیل دست مریزاد گفت وای کاش درکشور ما هم در مقابل سیل عظیم یغماگران جنگلها وفضاهای سبزومتجاوزان به منابع طبیعی وشکارچیان بی مروت وتخریب گران اثار تاریخی نهضتی مردمی وخودجوش پدید آید شاید که قانون گذاران ومجریان نیز ازخواب غفلت بیدار شوند
کاشکی در شمال ایران هم چنین گروه هایی تشکیل میشد . اما نه به این شکل وحشیانه!
برای حمایت از این ها باید کمپین تشکیل داد.
دمشون گرم برادرای سرخپوست
دارند قاچاقچیان را شکنجه مبکنند ؟
اتفاقا باید این عکاس را گرفت چون خود عکاس رویتر 100 در 100 جاسوس است. یک اصل برای توی بی سواد:
هیچ انگلیسی خارج انگلیس پیدا نمی شود که جاسوس نباشد. فهمیدی؟
پاسخ ها
ساسان قناد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
معمولا" جاسوسان خوب همدیگر را میشناسند

ناشناس 19:17 راست میگی برو آمازون دنبال این عکاسه...دستش درد نکنه این عکاس رویتری....بعدش که گرفتیش برو بقیه اصول و ضرب المثل های انگلیسی رو حفظ کن به درد کارات میخوره
کاش در جنگلهای ما هم چنین افراد فداکاری بودند.
اشتباه شده. باید صورتشون شطرنجی میشد.
چرا شلواراشونو در میارن زشته به خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها