بازدید 2906

دومین روز مذاکرات ایران در ژنو از سرگرفته شد

مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا به سرپرستی سیدعباس عراقچی و وندی شرمن معاونان وزیران خارجه دو کشور از روز پنج شنبه در ژنو آغاز شده است.
کد خبر: ۴۳۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 05 September 2014
مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا به سرپرستی سیدعباس عراقچی و وندی شرمن معاونان وزیران خارجه دو کشور از روز پنج شنبه در ژنو آغاز شده است.

خبرنگار ایسنا اطلاع یافت به احتمال قوی مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا که قرار بود به مدت سه روز انجام شود، دو روزه خواهد بود و مذاکرات امروز جمعه پایان می‌یابد و در عین حال این گفت‌وگوها در دومین روز از ساعات 9:30 صبح به وقت محلی آغاز شده است.

مذاکرات روز نخست پشت درهای بسته و به مدت 6 ساعت انجام شد. همچنین علاوه بر مذاکرات در سطح معاونان دو طرف در سطح کارشناسی سه ساعت نیز گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش ایسنا برخی کارشناسان معتقدند گفت‌و‌گوهای کارشناسی در حین مذاکرات دوجانبه میان ایران و آمریکا حاکی از وجود بحث فنی به منظور پیشبرد مذاکرات و برداشتن اختلاف نظرها( پرانتزها) از متن احتمالی نهایی است. این کارشناسان معتقدند مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق جامع فراتر از یک مذاکره سیاسی صرف و برای رسیدن به راه حل مسالمت‌آمیز میان و 1+5 است. همچنین در مذاکرات دوجانبه میان ایران وآمریکا که دومین مذاکرات بعد از مذاکرات وین 6 است که در سطح معاونان وزیران خارجه دو کشور برگزار می‌شود.

ویلیام برنز،‌ جیک سالیوان، جیمز کینول، بروک بی اندرسون، پل اروین، کریستوفر بک میر،‌ ایتان فیچ، جولیا جیک کوبی و ماتان چوروف از کارشناسان و مدیران امور ایران در شورای امنیت ملی آمریکا، وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه، حضور دارند.

همچنین از سوی ایران مجید تخت‌روانچی،‌ حمید بعیدی‌نژاد و دیگر اعضای تیم هسته‌ای حضور دارند.

به گزارش ایسنا مذاکرات بعدی ایران و 1+5 قرار است 27 شهریور(18 سپتامبر) به مدت دو روز در نیویورک و پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. همچنین پیش از مذاکرات دور بعدی دیدارهای دوجانبه دیگری میان ایران و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در 20 شهریور ( 11 سپتامبر) در وین در سطح معاونان وزیران خارجه برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار