بازدید 2348

نمایندگان کنگره خواستار حمله آمریکا به «داعش» در سوریه شدند

کد خبر: ۴۳۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ 03 September 2014
به دنبال انتشار یک نوار ویدئویی از کشته شدن دومین خبرنگار آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس‌جمهور خود خواستند تا حمله علیه گروه تکفیری «داعش» در سوریه را آغاز کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا، رهبران کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کردند تا علیه گروه تکفیری «داعش» در سوریه عملیات نظامی را آغاز کند.

علیرغم آنکه اوباما مجوز مأموریت‌های نظارتی و جاسوسی بر فراز سوریه برای نظارت بر گروه تکفیری داعش را صادر کرده است، اما تاکنون علاقه‌ای از خود برای هدف گرفتن مستقیم این گروه تروریستی در سوریه نشان نداده است.

«اد رویس»، رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره مورد هدف قرار دادن داعش گفت: آنها را هدف قرار دهید و کمپ‌های آموزش‌های تروریستی را که هزاران جنگجو از سراسر جهان را جذب کرده است و هفته‌ها در آنجا آموزش انجام فعالیت‌های تروریستی می‌بینند را هدف بگیرید. کمپ‌ها و انبار مهمات آنها باید هدف گرفته شود.

«الیوت انجل» یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، نیز گفت: داعش به طور قطع در امتداد مرز سوریه و عراق است و آنها باید شکست داده شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته بعد از به شدت تحت فشار قرار گرفت تا عملیات‌های آمریکا علیه داعش را تشدید کند که گروه تکفیری داعش یک نوار ویدئویی را منتشر کرد که ظاهراً دومین خبرنگار آمریکایی به نام «استیون جوئل ساتلوف» را سر بریدند.

نیروهای آمریکایی برای چندین هفته حملات هوایی علیه گروه تکفیری داعش در عراق صورت دادند اما این حملات را به سوریه نکشاندند به این بهانه که حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه ممکن است به دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه که آمریکا یکی از مخالفان سرسخت وی است، کمک کند.

ماه گذشته، اوباما پروازهای شناسایی بر فراز سوریه را که شامل هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای سرنشین دار می‌شد، را مورد تأیید قرار داد.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوباما هنوز در تلاش است تا یک استراتژی برای مهار داعش در سوریه به وجود آورد و این استراتژی احتمالاً شامل استفاده از نیروی نظامی می‌شود.

اظهارات ارنست یک روز بعد از آن مطرح شد که دولت آمریکا حملات مستقیم علیه گروههای تروریستی در سومالی را آغاز کرد.

الیوت انجل همچنین خواستار تقویت کمک‌های آمریکا به ارتش آزاد سوریه که در مبارزه با دولت سوریه می‌باشد تأکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی