بازدید 2404
نگاهی به تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی - هندبال

کارنامه بدون طلا برای هندبال

تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی تاکنون نتوانسته مدال طلا کسب کند و نتیجه حضورش یک نقره و یک برنز بوده است.
کد خبر: ۴۳۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 03 September 2014
تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی تاکنون نتوانسته مدال طلا کسب کند و نتیجه حضورش یک نقره و یک برنز بوده است.

به گزارش فارس، هندبال از سال 1982 در بازی‌های آسیایی شرکت کرد و در مجموع این دوره‌ها ایران فقط در 4 دوره حضور داشته که حاصل آن یک نقره و یک برنز بوده است. کویت و کره‌جنوبی در این بازی‌ها همیشه جزو حریفان سرسخت ایران بودند. ملی‌پوشان در این چند دوره بارها مقابل کویت بازی‌ کرده‌اند که نتیجه آن 4 شکست و یک برد بوده است. در بازی‌های آسیایی 2014 نیز ایران با هنگ‌کنگ و کویت همگروه است که 31 شهریور مقابل کویت به میدان می‌رود.

در دوره قبلی بازی‌ها ایران با شکست مقابل کره نقره‌ای شد که هدایت ایران برعهده ماچک بود، حالا باید دید ایران این بار با این مربی خارجی می‌تواند مدال نقره را به طلا تبدیل کند؟

در این طول این بازی‌ها ایران دو بار با مربی خارجی و دو بار هم با مربی ایرانی به مسابقات اعزام شده که یک نقره و یک برنز حاصل کار مربیان خارجی و دو مقام چهارمی و پنجمی نتیجه کار مربیان داخلی بوده است.

 


 

نتایج هندبال در بازی‌های آسیایی به شرح زیر است:

2010:

تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو با شکست مقابل کره جنوبی به مدال نقره دست پیدا کرد. ملی‌پوشان در این دوره از مسابقات در مرحله مقدماتی با تیم‌های هنگ‌کنگ، بحرین، کره‌جنوبی و کویت همگروه بودند که با یک شکست مقابل کره به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند. ایران در این مرحله با اختلاف یک امتیاز و با نتیجه 30 بر 29 پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد، اما در این مرحله نیز مانند مقدماتی مقابل کره شکست خورد و نایب‌قهرمان شد. هدایت تیم بر عهده ماچک بود.

2006:

این دوره از بازی‌ها در دوحه برگزار شد و تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی به مصاف چین، کویت و هنگ‌کنگ رفت که تنها شکست ایران مقابل کویت رقم خورد. ایران در مرحله بعدی با دو پیروزی مقابل عربستان و سوریه و یک شکست مقابل قطر به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد، اما با شکست دوباره مقابل کویت از راهیابی به فینال بازماند.

ملی‌پوشان برای کسب مدال برنز به مصاف کره‌جنوبی رفتند که با پیروزی مقابل این تیم برنز گرفتند. هدایت تیم برعهده یوری کلیموف از روسیه بود.

2002:

هندبال ایران شرکت نداشت.

1998:

تیم ملی هندبال ایران در این دوره از بازی‌ها در مرحله مقدماتی با دو پیروزی مقابل قطر و چین و یک شکست مقابل کره‌جنوبی به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد، اما در این مرحله با نتیجه 32 بر 26 مغلوب کویت شد و از رسیدن به فینال بازماند تا برای کسب مدال برنز به مصاف ژاپن برود. ملی‌پوشان این دیدار را نیز با نتیجه 28 بر 23 واگذار کردند و با کسب مقام چهارمی به کارشان پایان دادند.

قاسم شعبان‌پور در این دوره مربی ایران بود.

1994 و 1990:

هندبال شرکت نداشت.

1986:

این دوره از بازی‌ها به میزبانی کره‌جنوبی و در سئول برگزار شد و تیم ملی ایران با هدایت خسرو نصیری تنها با یک پیروزی مقابل هنگ‌کنگ و 4 شکست مقابل تیم‌های ژاپن، چین، کویت و کره‌جنوبی پنجم شد.

1982:

هندبال ایران حضور نداشت.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر