بازدید 2471

نتانیاهو مذاکرات قاهره را نادیده بگیرد، آتش‌بس غزه به خطر می‌افتد

کد خبر: ۴۳۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲ 02 September 2014
یکی از مذاکره‌کنندگان فلسطینی در واکنش به تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای خودداری از اعزام نماینده رسمی به مذاکرات آتش‌بس قاهره، این اقدام را عامل به خطر افتادن آتش‌بس در غزه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، «قیص عبدالکریم»، یکی از مذاکره‌کنندگان فلسطینی اظهار داشت، اگر بنیامین نتانیاهو نماینده رسمی به مذاکرات قاهره که قرار است این ماه آغاز شود، اعزام نکند، آتش‌بس در غزه را به مخاطره می‌اندازد.

واکنش این مقام فلسطینی به گزارش کانال 10 تلویزیون اسرائیل بود که اعلام کرد بنیامین نتانیاهو در حال بررسی عدم فرستادن هیئتی به قاهره برای ادامه بحث و گفتگو درباره مفاد باقیمانده از توافق آتش‌بس غزه است.

این کانال به نقل از نزدیکان نتانیاهو گزارش داد، علیرغم گفتگوهای فعلی در مورد ادامه مذاکرات در همین روزها، احتمال قویتر آن است که نتانیاهو تصمیم ندارد مذاکرات با حماس را از سر بگیرد. چه بسا نتانیاهو به گام‌های یکجانبه در این زمینه آنهم بدون دادن امتیازهایی به حماس در مورد گذرگاه‌ها و گسترش شعاع صید و غیره روی آورد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو ظاهرا در مذاکراتی که در پشت درهای بسته با نزدیکان خود داشته، احتمال خلع سلاح مقاومت را بررسی کرده و معتقد است، این امکان فعلا وجود ندارد همانگونه که سخت است رژیم صهیونیستی وجود فرودگاه و بندر در نوار غزه را بپذیرد.

در واکنش به همین موضوع بود که قیص عبدالکریم سه‌شنبه به خبرگزاری «معان» گفت: «خودداری اسرائیل از مذاکرات، باعث پوچ و بی‌اثر شدن آتش‌بس می‌شود.»

وی افزود، مقامات فلسطینی منتظر دعوت دولت مصر برای از سرگیری گفت‌وگوها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار