بازدید 2729

بحران سوریه توجه «اسد» را از پرونده‌های داخلی بازنمی‌دارد

کد خبر: ۴۳۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲ 02 September 2014
تاملی در توصیه‌ها و توجیهات رئیس جمهوری سوریه نشان می‌دهد بحران سوریه موجب نشده «بشار اسد» به پرونده‌های داخلی از جمله بازسازی کشور توجه نداشته باشد.

به گزارش  فارس ، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پرونده بزرگی را می‌گشاید که در آن تمام پرونده‌های دولتی و اقدامات آنها در دولت جدید که با آغاز دور جدید ریاست جمهوری وی نیز همراه شده، جای گیرد.

مهمترین پرونده‌ای که اسد در پرونده مادر جای داده، پرونده مبارزه با تروریسم در کشور است که به نظر می‌رسد، به موازات تغییر مواضع غرب وارد مرحله نهایی شده و اگرچه تاکنون ویژگی‌ها و خصوصیات این مرحله کاملا آشکار و عیان نشده، اما می‌توان گفت، هم اکنون مهمترین ویژگی آن قطع کمک‌های امدادی به این گروه‌ها و تقویت آشتی‌های ملی است.

از سخنان بشار اسد برداشت می‌شود که اولویت‌های سوریه درحال حاضر بازپس گیری مناطق خارج از سیطره دولت است تا اولویت دوم رئیس جمهوری سوریه بازسازی خرابی‌ها و اجرای طرح‌های سازمان یافته اسکان مناطق باشد که مناطق حاشیه را نیز در برمی‌گیرد.

توصیه‌ها و توجیهات بشار اسد به دولت جدید سوریه به رهبری «وائل الحلقی» این پیام را در برداشت که اسد و سوریه همچنان قدرتمند هستند به اندازه‌ای که این توان را دارند تا برای کشور همان پیش از بحران برنامه ریزی کنند.

تمرکز اسد بر مناطق پیرامون و به حاشیه رانده شده که در سخنرانی اسد به چشم می‌خورد، اولین توصیه از این دست به شمار نمی‌آمد، اما تاکید دارد که طرح‌های بازسازی در سوریه بسیار گسترده خواهد بود، آنقدر گسترده که مناطق دور دست این کشور را نیز شامل خواهد شد.

در حوزه اقتصاد که در جریان بحران سوریه آسیب بسیار دیده، رئیس جمهوری سوریه توصیه توجه ویژه مسئولان دولت به این بخش بود. همچنین تاکید اسد بر عبرت گرفتن از اشتباهات و خطاهای گذشته به این معنا بود که عملکرد دولت نه تنها از سوی ریاست جمهوری که از سوی مردم نیز تحت نظر است، به ویژه مرحله آتی که به گفته اسد به عنوان آخرین مرحله بحران سوریه از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیازمند تعامل دقیق و درست با آن جهت گذر سلامت از آن است.

رئیس جمهوری سوریه با وجود درگیر بودن در پرونده‌های امنیت و جنگ در کشورش و فشارهای کشورهای غربی، همچنان به پرونده‌های دولتی با دقت و وسواس بسیار توجه دارد و تامین نیازهای معیشتی مردم همچنان در اولویت‌های توجه وی قرار دارد.

همه اینها بدین معناست که سوریه به دلیل جنگی که بر آن تحمیل شده در تمام ابعاد اقتصادی و اجتماعی تغییر کرده، اما از حیث قدرت و اقتدار همچنان مرکز ثقل منطقه است، به خصوص حال که این کشور در آستانه پایان بحران قرار دارد، به خصوص اگر منافع استراتژیک غرب در گرو پایان دادن به این بحران باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر