بازدید 6563

تلاش کره‌شمالی برای خروج از انزوای جهانی

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک در این کشور اعلام کرد که یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی قصد دارد در چند روز آینده به اروپا سفر کند.
کد خبر: ۴۳۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲ 02 September 2014
خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک در این کشور اعلام کرد که یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی قصد دارد در چند روز آینده به اروپا سفر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، یک منبع خبری در کره‌شمالی فاش کرد کانگ سوک جو، دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌شمالی قصد دارد در یک تور اروپایی به کشورهای آلمان، بلژیک، سوئیس و ایتالیا سفر کرده و با چند تن از مقامات سیاسی بلندپایه این کشورها ملاقات کند. هدف این سفرها فاش نشده است.

این منابع به خبرگزاری یونهاپ گفتند: با توجه به موقعیت کانگ در کره شمالی احتمالاً سفر وی به اروپا یک هدف مشخص دارد. همچنین رسانه KBS کره‌جنوبی نیز گزارش داد که از نظر سئول، سفر کانگ تلاشی از سوی حکومت کره‌شمالی به منظور درهم شکستن انزوای بین‌المللی این کشور است.

سفر این مقام کره‌شمالی همزمان با سفر ری سو یونگ، وزیر خارجه این کشور به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام می‌شود.

کره‌شمالی در سال 2005 خود را یک قدرت هسته‌ای اعلام کرد در سال‌های پس از آن و دست به چند آزمایش هسته‌ای زد.

برنامه‌ هسته‌ای پیونگ یانگ موجب اعتراض جامعه بین‌الملل شده و کشورهای مختلف جهان از کره شمالی خواسته‌اند تا به مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها