بازدید 2761

تسلط ارتش سوریه بر مسیر اصلی امدادرسانی گروه‌های مسلح از اردن

کد خبر: ۴۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱ 02 September 2014
ارتش سوریه موفق شد، کنترل مسیر اصلی کمک و امدادرسانی گروه‌های مسلح تروریستی از اردن به سوریه را به دست گیرد.

به گزارش  فارس در دمشق، نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی به سمت شهر «حلفایا»، در ریف شمالی حماه که کنترل آن را گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در دست دارد، پیشروی کردند.

این در حالی است که گروه‌های مسلح در محورهای بطیش، خطاب، الحجامة، الشیحة، قمحانه و الناصریه به شدت تحت فشار هستند و در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند و همین موجب شده تا آنها ندای استغاثه و درخواست کمک از گروه‌های مسلح مناطق همجوار را سر دهند.

این در حالی است که یگان‌های ارتش سوریه همچنان حملات گروه‌های تروریستی تکفیری وابسته به جبهه النصره را که تلاش دارند، شهرک «محرده» را تصرف کنند، را دفع و از این شهرک دفاع می‌کنند.

در همین راستا گزارش شده که هم اکنون درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه با جبهه النصره در منطقه بطیش در نزدیکی شهر حلفایا در جریان است.

از استان درعا نیز خبر می‌رسد، عملیات گسترده ارتش سوریه در ریف غربی درعا و به طور خاص در محور درعا – الیادوده جریان دارد و نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، پیشروی چشمگیری را در این منطقه محقق کنند و کنترل مهمترین راه کمک و امدادرسانی گروه‌های مسلح از اردن به سوریه را به دست گیرند.

این پیروزی ارتش سوریه، مواضع و مقرهای گروه‌های مسلح تروریستی در شهرک‌های الیادوده و المزیریب و خراب الشحم را زیر آتش ارتش سوریه قرار می‌دهد، در حالی ‌که یگان‌های ارتش سوریه با مناطق فوق الذکر تنها 1300 متر فاصله دارند.

یک منبع میدانی سوری درباره اهمیت کنترل این مسیر امدادی و کمک‌رسانی گفت که با تسلط ارتش سوریه بر این خط امدادرسانی امنیت مناطق اطراف یرموک در جنوب دمشق که جمعیت آنها بالغ بر 50 هزار نفر می‌شود، بیش از پیش تامین خواهد شد، افزون بر اینکه بر امنیت محور غربی یرموک نیز افزوده می‌شود.

منبع مذکور می‌افزاید: از زمان در دست گرفتن کنترل این مسیر امداد رسانی تاکنون، گروه‌های مسلح 17 بار تلاش کردند، با حمله به ارتش سوریه این محور را باز پس گیرند که با شکست مواجه شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی