بازدید 15441

کفاشیان استقلال‌ فدراسیون را وجه‌المصالحه نگه داشتن صندلی‌اش کرد

علی کفاشیان، مدیری که در همه این سال‌ها نشان داده نگه داشتن صندلی ریاستش برایش از همه چیز مهم‌تر است، چگونه استقلال فدراسیونش را وجه‌المصالحه قرار داده تا صندلی ریاستش را حفظ کند؟
کد خبر: ۴۳۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸ 02 September 2014
کفاشیان استقلال‌ فدراسیون را وجه‌المصالحه نگه داشتن صندلی‌اش کردشب گذشته، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران و مهم‌ترین شخص تصمیم‌گیرنده برای فوتبال ایران، مهمان برنامه نود بود تا درباره ابهامات ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی سخن بگوید؛ اما وقتی کار به بحث دخالت‌های وزارت ورزش در امور فدراسیون کشیده شد، کفاشیان با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای، موضعش را نسبت به وزارت تغییر داد و هر گونه دخالت وزارت‌خانه را در امور فدراسیون تکذیب کرد؛ چرخشی که مثل همیشه از بازی کفاشیان در زمین قدرت سخن می‌گفت و نشان‌هایی از تلاش وی برای حفظ صندلی ریاستش داشت.

به گزارش «تابناک»، هرچند عادل فردوسی‌پور شب گذشته و در جریان برنامه نود، می‌خواست تنها به ماجرای پرابهام قرارداد کارلوس کی‌روش بپردازد، روی خط آمدن مازیار ناظمی از وزارت ورزش و اشاره او به «مشورت»‌های وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال، موجب شد تا عادل فردوسی‌پور، موضوع کمی کهنه شده اولتیماتوم وزارت ورزش و جوانان به علی کفاشیان برای برکناری سه تن از مدیران عالی‌رتبه خود را به میان بیاورد.

ماجرا از این قرار است که پیش از اینکه بحث اساس نامه فدراسیون فوتبال و نیز ماجرای قرارداد کارلوس کی‌روش پیش بیاید، خبری در فضای رسانه‌ای ایران شکل گرفت که ناشی از پرونده فساد در فوتبالی بود که در مجلس در حال بررسی بود و شنیده‌ها خبر از این می‌داد که وزارت ورزش و جوانان به علی کفاشیان اولتیماتوم داده تا سه تن از مدیران عالی رتبه خود، دبیرکل، نائب رئیس اول و سوم را از کار برکنار کند. 

کفاشیان استقلال‌ فدراسیون را وجه‌المصالحه نگهداشتن صندلی‌اش کرد

در‌‌ همان زمان خط خبری در برخی رسانه‌ها هم شکل گرفت که نصرالله سجادی قرار است جانشین کفاشیان شود. در زمان همین بحث‌ها و خبرسازی‌ها بود که علی کفاشیان مصاحبه مفصلی با روزنامه اعتماد انجام داد؛ مصاحبه‌ای که رئیس سازمان فوتبال ایران در آن غیرمستقیم می‌گفت فشارها از سوی وزارت، قصد برکناری او را دارند. علی کفاشیان آن روز‌ها که هنوز ماجرای کی‌روش و اساس نامه فدراسیون پیش نیامده بود، گمان می‌کرد با یک حرکت رو به جلو می‌تواند وزارت ورزش را در موقعیت ضعف قرار دهد؛ پس با یک مصاحبه آتشین به همه این خبر را داد که وزارت ورزش به دنبال تغییراتی در فدراسیون فوتبال است.

این بخش از مصاحبه علی کفاشیان با روزنامه اعتماد در ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ را بخوانید؛

* «واقعا تاكنون درباره هيچ یک از زيرمجموعه تان نامه بركناري دريافت نكرده ايد؟
    
واقعا نه. مواردي هم كه شما به آن اشاره كرديد، من خواهش كرده ام كه كتبي منعكس كنيد. همين خانم شجاعي. وزير به من زنگ زد و گفت كه فلاني بركنار شود. من گفتم خودتان به او بگوييد، من گفتم، نرفت. چه كار كنم؟ شما بگوييد شايد برود و استعفا بدهد. كتبا خودتان پيگيري كنيد. من نمي توانم كه اصول خودم را زير پا بگذارم. من حرفي ندارم. اصل من تعامل با وزارت ورزش است. چون نفع را در اين مي بينم ولي اتفاقات بايد اصولي باشد.
    
* پس قبول كرديد كه براي بركناري زيرمجموعه تحت فشار هستيد.
   
در بعضي موارد بله!
»

اما سخنان شب گذشته علی کفاشیان در پاسخ به پرسش‌های عادل فردوسی‌پور، هیچ نزدیکی با این مواضع نداشت. وقتی عادل فردوسی‌پور از او پرسید که آیا از سوی وزارت ورزش و جوانان تاکنون نسبت به برکناری هیچ یک از زیردستانتان پیامی آمده یا خیر، او به صراحت تکذیب و اعلام کرد، وزارت ورزش هیچ دخالتی در این امور ندارد.

کلید این چرخش کفاشیان را باید در کجا دید؟ وزیر ورزش و جوانان، دوشنبه هفته گذشته در اصفهان گفت که اگر فدراسیون تخلفی کند، با برگزاری مجمع علی کفاشیان را برکنار خواهد کرد. این نخستین دلیل چرخش علی کفاشیان از ۲۵ مرداد تا ۱۰ شهریور است.

دلیل دیگر را باید در سخنان وزیر جستجو کرد؛ جایی که وزیر در کنفرانس خبری خود اعلام کرد، هیچ کمک مالی به فدراسیون فوتبال نمی‌کند. علی کفاشیان دیشب اعلام کرد با توجه به مجموعه تیم‌های ملی و هزینه‌های فدراسیون، محتاج کمک دولتی برای نگه داشتن کی‌روش است.
 
اکنون با توجه به مطالب بالا خیلی سخت نیست اگر به این نتیجه برسیم که علی کفاشیان، مدیری که در همه این سال‌ها نشان داده نگه داشتن صندلی ریاستش برایش از همه چیز مهم‌تر است، چگونه استقلال فدراسیونش را وجه‌المصالحه قرار داده تا صندلی ریاستش را نگه دارد. تنها چیزی که وزارت ورزش را در این برهه بر فدراسیون فوتبال دلیر کرده، بی‌کفایتی علی کفاشیان در استقلال فدراسیون است. وقتی قرار است تیم ملی به جام‌جهانی برود و وزارت ورزش ۷.۵ میلیارد تومان به فدراسیون کمک می‌کند، وقتی قرار است کی‌روش در ایران بماند و فدراسیون دست کمک به سوی وزارت دراز می‌کند، باید بپذیرد که وزیر هم دستور عزل و نصب نواب رئیس و زیر‌دستانش را بدهد. در واقع علی کفاشیان به دست خود تحقیر شدن خود و فدراسیونش را پذیرفته است.

علی کفاشیان در همه این سال‌هایی که در فدراسیون بود، اگر به جای ماجراجویی‌های بیهوده مانند دادکان و صفایی فراهانی به دنبال درآمدزایی از فوتبال بود، همان طور که در همه دنیا فوتبال صنعت پول‌سازی است، امروز مجبور نمی‌شد برای حفظ صندلی‌اش استقلال فدراسیونش را وسط بگذارد تا دبیر کل و نواب رئیسش را از جای دیگری تعیین کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
روزی که ایشان بروند ورزش کشور متحول میشود اما خوب گویا تا ورزش هست ایشان هم هست
آقای کفاشیان هیچ کار مثبتی هم برای فوتبال نکرده باشند عدم عقد قرارداد با کیروش را می توان یک کار بسیار مثبت از ایشان تلقی نمود ...من فکر می کنم آقای کیروش برای تیم فوتبال ده ما هم خوب نیست!!!!!!!!!!!
صفایی فراهانی رو خوب اومدی
تابی جون نبینم اسم دادکان و فراهانی را در مقام مقایسه با افرادی مثل کفاشیان بیاری!
آخه هر گردی که گردو نیست.
عوضش کنید. آدم قحطی که نیست.
ایشون با مدت زمان طولانی که در این سمت هست و گل کاری های بی شمارشون ، نمونه کامل شایسته سالاری در کشوره!!!!
ینی یه نفر نیست اینو برکنار کنه؟ اینقدر پارتی اش کلفته؟
تو این سیستم اداری خودمون اگه انسان درستکار باشی و دروغ نگی میری اون پایین .... اگه نه ادم حرف گوش کنی باشی به ریاست میرسی ...
آلمان قهرمان
امان از شوق ریاست و بزرگ شدن در پس میز
شما هم که از تولید تهمت و افترا خسته نمی شید
کفاشیان همان فسادی را که در بانک مرکزی در دهه 70بوجود آورد در فوتبال هم دارد اجرا می کند چوندستور از ............................
دلا این عالم فانی به یک ارزن نمی ارزد
به می بفروش دلق ما کزین برتر نمی ارزد
مهره ای سوخته شده ای چون ماموریتت که همان به قهقهرا بردن فوتبال بود به اتمام رسیده است...
کاش کفاشیان زودتر بره
یه آدم بی کفایت و بی مسئولیت
جناب کفاشیان اگر اینقدر تناقض در کردار و گفتار شما صحت داشته باشد ما که هیچ جواب خدا رو چه میدهی ؟
این آقا فقط به دلیل بی کفایتی و بله قربان گوئی توسط علی آبادی به ریاست فدراسیون فوتبال منصوب شد. آلودگی های مالی ایشان هم به کنار. باید منتظر گزارش فساد فوتبال مجلس شد.
با همه ی احترامی که برای سایتتون قائلم و قبول داشتن بعضی از انتقاد های صحیح به آقای رئیس فدراسیون می تونم بپرسم نگارنده چه امتیازی از وزارت ورزش میگیره که اینطوری مطلب می نویسه و با ابروی مردم بازی می کنه . لطفا این سوالو از خودتون بپرسید ببیند می ارزه یا نه
علی جان دکتر ازت ناراضیه , یواش یواش خودت رو برای خداحافظی آماده کن.
بعد از سروسامان گرفتن واليبال بنظرم بايد آقاي داورزني را به فدراسيون فوتبال بيارن تا ايشان با كارهاي زيرساختي آينده فوتبال ايران را بسازه. وگرنه با اين آدمهايي كه الان عهده دار مسوليت فوتبال هستند عمرا بتونيم فراتر از ليگ ايران ظاهر بشيم.
آقا لطف كنيد عكس اين شخص رو با خنده كريه اش تو ي سايت ها نذاريد
اصلا این مدیره اگه مدیره میتونه بگه 16 تیم لیگ برتری چقدر خرج میکنند یا پیراهن جعلی اول اشپورت از کجا بهش قالب شد همین ماجرای پیراهن جعلی تو اروپابود ده نفرو با اوردنگی مینداختن بیرون آبروشون نره
همه چیزمان به هم می آید.همین .
چرا همیشه منافع ملی ما فدای مطامع افراد میشود
قبلابخشی از لغتنامه کفاشیان را به عرض رسانده بودم 99% یعنی احتمال بسیار ضعیف .....
تو این مملکت که به فکر صندلی اش نیست .تنها کسی را که توی این سی و چند سال من دیدم که استقلالش را فدای صندلی اش نکرد آقای فرجی دانا وزیر علوم بود
شما فکر می کنید افرادی مثل کفاشیان چه تخصصی دارند که اگر استعفا بدهند بروند و در محلی که تخصص آن را دارند مشغول کار بشوند. کفاشیان اگز پستش را از دست بدهد بیکار می شود. معلوم است که به قیمت نابودی همه چیز می خواهد جایگاه خودش را حفظ کند.
کلا در همه جا " کارمندی" و کارمند بودن و گرفتن " حقوق کارمندی" بر همه چیز می چربد، از مدیر عاملان مجموعه های مختلف گرفته تا رئیس فدراسیون و غیره....
از این بشر و کارهاش به شدت متنفرم، از این ریاست طلبیش که فوتبال ایران به گند کشیده
فکر کنم نویسنده مقاله جوانتر از این باشه که بتوانه درک درستی از مدیریت صفایی فراهانی و نحوه عملکردش در فدراسیون را با توجه به جریانات سیاسی او زمان داشته باشه
الهي شكر بس ايشان بركنار ميشود صندلى مديريت كه ملك شخصى نيست با بر كنارى ايشان فدراسيون فوتبال متحول خواهد شد
چرا نظرات ارسالی را درج نمی نمائید... لطفا "نظر شما" را حذف فرمائید تا نظر ندهیم ...
حالم از دیدن این آقای کفاشیان دگرگون می شود ، حس می کنم قحط الرجال است ، این آقا به نوعی لمپنیسم رو وارد عرصه ورزش کرد و هر موضوع جدی رو با خنده به شوخی و تمسخر و مزاح کشید ، واقعا متاسفم ، در این کشور انسانهای فرهیخته و کارامد کم نداریم که این آقا بیش از 30 سال عرصه مدیریت را رها نمی کند
توی این مملکت واقعا قحط الرجاله که این آقا اینطور همه راسرکار گذاشته جدا یکی بگه او به کجا وچه کسی وابسته است که....
کفاشیان برای منافع خودش هر روز رنگ عوض میکنه ،فکر میکنید دلش به حال فوتبال ایران سوخت برای فوتبال یکی مثل آقای داورزنی یا یزدانی خرم لازمه که اصولی کار کردن...
ادم انقدر بدبخت و ذلیل تا حالا ندیده بودم.
من نمیدونم این مدیران نالایق به کجا وصل هستند که نه برکنار میشوند و نه دوره آنها تمام میشود!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار