بازدید 4465

مصری: نظام آموزشی فقط بیکار بیرون می دهد

وی با اشاره به این که با این سیستم ایجاد شده کسی جرات پذیرش مسئولیت ندارد و آنقدر سیستم نظارت در کشور درست شده که مدیر جرات تصمیم‌گیری ندارد، گفت: در حال حاضر اصلاح ساختار دولت یک آُسیب مهم کشور شده است و ما در کشور با نظام آموزشی که داریم تنها افراد را برای شغل دولتی آموزش می دهیم و در حال حاضر در کشور 4 و نیم میلوین فارغ التحصیل بیکار در جامعه داریم.
کد خبر: ۴۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸ 02 September 2014
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کشور با هزینه خیلی بالا صورت می گیرد و گرفتار بروکراسی اداری شدیدی شده ایم .

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری بعد از ظهر سه شنبه در نشست هم‌اندیشی و بررسی موضوعات اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: کشور ما از نظر مرزهای متعدد، مرزهای آبی و دریایی و خشکی، سرمایه مناب انسانی و معادن زیادی برخوردار است و امنیت مه مهم ترین مولفه هر کشوری هم محسوب می شود در کشور ما بالاست ولی مشکلات تحمیلی در کشور ما وجود دارد و یا مشکلاتی مه خود ایجاد کرده ایم و

وی افزود: عدم تعریف و تبیین بخش خصوصی زیرا ما در حرف بخش همیشه صحبت از بخش خصوصی داریم ولی در عمل هر صندلی دولتی که اشغال می کنیم یک زنجیر برای بستن بخش خصوصی ایجاد می کنیم .

نظام بانکداری کنونی برای کشور تهدید ایجاد می کند


وی در ادامه با اشاره به این که نظام بانکداری کشور را تهدید می کند گفت: تهدید این نظام بانکداری از دشمنی آمریکا هم بیشتر است و ما با این نظام بانکداری به هیچ جا نم یرسیم.

مصری تصریح کرد: اگر بخواهیم وضعیت 20 سال پیش ساختمان‌های اداری را با شرایط فعلی در نظر بگیریم تغییرات زیادی در آن به وجود آمده است، از طرفی طولانی شدن سیکل اداری سبب شده تا هزینه‌های آن را مردم بپردازند.

وی با اشاره به سود بالای بانک های کشور گفت: تولید کننده در کشور ما با هزینه بالای تولید، هزینه های بالای انرژی و غیره رو به روست و توان رقابت برابر با تولید کننده خارجی را ندارد .ما در کشور افراد مدیران بانکی را عوض می کنیم در حالی که سیستم بانکی کشور غلط است و تا این سیستم اصلاح نشود کشور درست اداره نمی شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: درآمد نفت و گاز کشور 70 هزار میلیارد تومان است در حالی که در بودجه امسال 70 هزار میلیارد تومان برای مالیات و 147 هزار میلیارد برای هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

مصری با بیان این که ما طی دهه های گذشته فقط دولت را فربه و چاق کرده ایم ، افزود: در 6 ماه اخیر 20 درصد تخصیص بودجه شده است،بار سنگینی به دولت تحمیل شده و امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد که اگر این روند تداوم یابد تا سه سال آینده حتی یک ریال اعتبار تملک دارایی نخواهیم داشت مگر اینکه خدمات به مردم گران شود.

نظام آموزشی کشور فقط بیکار بیرون می دهد

وی با اشاره به این که با  این سیستم ایجاد شده کسی جرات پذیرش مسئولیت ندارد و آنقدر سیستم نظارت در کشور درست شده که مدیر جرات تصمیم‌گیری ندارد، گفت:  در حال حاضر اصلاح ساختار دولت یک آُسیب مهم کشور شده است و ما در کشور با نظام آموزشی که داریم تنها افراد را برای شغل دولتی آموزش می دهیم و در حال حاضر در کشور 4 و نیم میلوین فارغ  التحصیل بیکار در جامعه داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ما در اشتغال مشکل نداریم بلکه در تعریف شغل مشکل داریم گفت: در حال حاضر ما لیسانس بیکار در کشور تربیت می کنیم .

وی افزود: ما با این وضع به جایی نمیرسیم و دولت یا باید رژیم بگیرد و یا جراحی شود و اگر بخواهد رژیم بگیرد یعنی نباید در کنار بازنشستگانی که از سیستم خارج می شوند نیروی جدید استخدام کند.

اقتصاد مقاومتی تنها را نجات کشور


مصری تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد کشور را نسخه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: ولی ما در حق اقتصاد مقاومتی جفا کرده ایم و اگر کشوری سرطان اقتصاد داشته باشد با نسخه اقتصاد مقاومتی حل می شود ولی کشور ما تنها مشکل ساده ای در بحث اقتصاد دارد که باید این نسخه در کشور عملی شود.

مدیر کل رفاه، تعاون و کار و امور اجتماعی استان گلستان هم در این جلسه گفت: شورای هماهنگی وزارت  تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در استان به تبع کشور شکل گرفته است و هدف از تشکیل این شورا ارتقاء سطح همکاری های بین دستگاه ها، هم افزایی در حوزه وظایف و وحدت رویه  است که در بین 11 دستگاه این شورا تشکیل شده است.

امر ا... عباسی افزود: در استان 550 هزار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بقیه هم تحت پوشش بیمه سلامت هستند وما در خصوص اجرا یبیمه سلامت و بیمه کارگران ساختمانی پیشنهادات خوبی به وزارت ارسال کرده ایم .

وی همچنین از نیازسنجی برای اشتغال معلولین در استان با همکاری بهزیستی خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل