بازدید 1905

مذاکرات تقسیم قدرت در افغانستان همچنان بدون نتیجه

کد خبر: ۴۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵ 02 September 2014
مذاکرات برای معاهده تقسیم قدرت میان دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شکست خورده و این اقدام نگرانی را درباره ناآرامی قومیتی بر سر نتایج مورد مناقشه این انتخابات افزایش می‌دهد.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به میانجی‌گری برای معاهده تقسیم قدرت برای "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی احمد زی"، دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پرداخته بود و طی این میانجی‌گری مشخص شد تا کاندیدای نخست که همان عبدالله عبدالله است به عنوان مدیر اجرایی در دولت متحد ملی امور کشور را برعهده بگیرد و بتواند به خروج از بحران سیاسی در کشور کمک کند.

محمد محقق رهبر اقلیت جامعه هزاره افغانستان و معاون عبدالله عبدالله گفت: دو طرف نتوانستند به توافق درباره تقسیم قدرت و به دست گیری سمت مدیریت اجرایی در دولت متحد ملی برسند. مذاکرات دو روز پیش شکست خورد. روند سیاسی هم اکنون در بن بست به سر می‌برد و ما راهی برای خروج از این بحران در حال حاضر پیشرو نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر مبنای تقلب انتخاباتی تمامی این روند سیاسی را در خطر می‌اندازد و کشور را وارد یک بحران عمیق‌تر می‌کند. این به نفع هیچ کس نیست و تنها باعث جدایی افغانستان می‌شود.

شکست در مذاکرات تقسیم قدرت چند روز پس از آن صورت گرفت که تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله از تیم بررسی مجدد آرای انتخاباتی سازمان ملل خارج شد و اعلام کرد که این اقدام این گروه را راضی نمی‌کند.

یکی از سخنگویان حامد کرزای، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری افغانستان نیز اعلام کرده که وی بدون تحقق و تکمیل روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان سمتش را ترک نمی‌کند.

ایمن فیضی، معاون کرزای در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهوری در حال کناره گیری افغانستان پیش از انتقال قدرت به جانشین جدیدش سمت خود را ترک نخواهد کرد. چرا که این اقدامی غیرقانونی محسوب می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار