بازدید 1768

تاکید مجدد ولید معلم بر همکاری با جهان علیه تروریسم

کد خبر: ۴۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴ 02 September 2014
وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی خود بار دیگر بر آمادگی دمشق برای هماهنگی با نمایندگان جامعه جهانی جهت مقابله با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ولید معلم، وزیر خارجه سوریه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی در خصوص تحولات اوضاع سوریه و طرح‌ها و پیشنهادات احتمالی برای حل بحران این کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف ضمن تاکید بر اینکه بحران سوریه تنها از طریق راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل می‌شود، در خصوص طرح‌های احتمالی که به از سرگیری مذاکرات جهت رسیدن به آشتی ملی بینجامد، تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: دو طرف همچنین در خصوص افزایش خطر تروریسم در سوریه و منطقه در سایه پیشروی‌ها و جنایت‌های گروه "دولت اسلامی" (داعش) گفت‌وگو کردند و معلم بر آمادگی سوریه برای هماهنگ کردن اقدامات جهت همکاری با نمایندگان جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

لاوروف در دیدار روز دوشنبه خود با دانشجویان موسسه دولتی روابط بین‌الملل روسیه گفته بود که غرب به رغم تمامی توافق‌های صورت گرفته برای مقابله با تروریسم، اقدامات تروریستی در سوریه را توجیه می‌کند و بحران سوریه از مرزها عبور کرده و به عراق رسیده است.

وی گفته بود که غرب به مقابله با تروریسم در عراق می‌پردازد اما دست به اقدامی در سوریه نمی‌زند.

لاوروف با بیان اینکه مهمترین نتایج بهار عربی افزایش فعالیت تروریست‌ها بوده، اظهار کرده بود که از حدود دو سال پیش توافقنامه‌های بین‌المللی سوریه را نادیده گرفته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی