بازدید 4924
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی؛

حوزه علمیه قم با فناوری مخالف نیست

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی با اشاره به اینکه فناوری ذاتا ارزشمند است، گفت: حوزه علمیه قم با فناوری مخالف نیست ولی معتقد است فناوری این توانایی را دارد که به ضد خود تبدیل شود.
کد خبر: ۴۳۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ 02 September 2014
دبیر شورای عالی اطلاع رسانی با اشاره به اینکه فناوری ذاتا ارزشمند است، گفت: حوزه علمیه قم با فناوری مخالف نیست ولی معتقد است فناوری این توانایی را دارد که به ضد خود تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز سه شنبه در نشست خبری، افزود: شریعت اسلام فناوری را ارزش تلقی می کند چرا که فناوری یک صنعت، دانش و دارای ویژگی توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه برجسته ترین فناوران تاریخ بشریت انبیاء بوده اند، ادامه داد: در علوم دینی موظف هستیم فناوری را علیه دشمنان اسلام به کار ببریم.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، اظهار داشت: فناوری دارای ارزش اقتضایی است که توانایی دارد به ضد خود تبدیل شود و همین ابزار توانمندساز اگر در اختیار افراد فاسد، فاجر و کافر قرار گیرد به ضد خود تبدیل خواهد شد.

وی با طرح این سوال که عده ای مطرح کرده اند که حوزه علمیه قم با توسعه پهنای باند، فناوری و تیری جی مخالف است باید بگویم که این چنین نیست ولی اگر این ابزار در شرایطی حاصل شود که به ضد خود تبدیل گردد، مناسب نیست.

وی تصریح کرد: این فناوری می تواند در کاربردهای ترویج فساد، فحشا و منکرات، فساد به معنای عام کلمه و اعمال خلاف امنیت ملی و نظام اسلامی به ضد خود تبدیل شود که در آن صورت اگر صدایی از حوزه علمیه قم بلند شود، نشانگر آن است که این نگرانی وجود دارد.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی تصریح کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، احراز هویت با حفظ حریم خصوصی و پالایش محتوای فاسد راهکارهای جلوگیری از تبدیل شدن این فناوری به ضد خود است.

شهریاری خاطرنشان کرد: اگر تاکنون این فناوری توسعه نیافته چنین برنامه هایی نبوده بنابراین اگر این راهکارها به عنوان مصادیق گفته شده رعایت شود، هیچ مشکلی با توسعه فناوری وجود ندارد.

وی گفت: بعضی ها مایلند پهلوان پنبه ای بسازند و بگویند که عده ای با توسعه فناوری مخالف هستند ولی به این افراد باید گفت که یا آنان غافل هستند یا خودشان را به غفلت زده اند و ما با کسانی که خود را به غفلت زده اند مخالف هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر