بازدید 2345

آیا دغدغه زنان امروز ما پست، مقام و وزارت است؟

کد خبر: ۴۳۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ 02 September 2014
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیل زنان در عرصه‌های مختلف تاریخ به نقش زنان در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: آیا دغدغه امروز زن مسلمان پست، مقام و وزارت است؟

به گزارش فارس، کبری خزعلی در همایش با مؤسسات و سازمانهای مردم نهاد حوزه زنان گفت:  آیا دغدغه زنان امروز این است که مانند مردان در اجتماع حضور داشته باشند و این حضور آنها حتی به قیمت از دست دادن حیا، وقار و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن آنها باشد؟

خزعلی تصریح کرد: دغدغه زن امروزی باید رسیدن به معیارهایی باشد که انبیا و اولیای الهی برای آنها در نظر گرفتند چرا که الگوی زن مسلمان زهراگونه است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زنان دو نهضت مشغول فعالیت هستند یک گروه حاکمیت اسلام و فعالیت تحت لوای ولایت را مورد تأکید قرار می‌دهند و گروه دیگر دموکراسی دیکته شده از انگلیس را مطرح می‌کنند که یکی افکار را هدایت می‌کند و دیگری کار شیاطین را زمینه‌سازی می‌کند این دو در رسالت زن مسلمان دو جلوه متفاوت را عرضه می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: در هفته دولت مردم از دولت پرسش می‌کنند که در طی یک سال گذشته چه اتفاقاتی رخ داده است چرا که در برنامه‌ریزی‌های اجرایی در دوره‌های مختلف تنها روش‌ها و سلایق ممکن است تفاوت داشته باشد.

خزعلی با تأکید بر بحث فرهنگ ادامه داد: فرهنگ هویت یک ملت است و اقتصاد و سیاست و مسائل دیگر در حاشیه قرار دارند و تمام مسائل اقتصادی و سیاسی باید در لوای فرهنگ تعریف شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی، فرهنگ نخبگانی و دانشگاهی ما باید تغییر فرهنگ را درون خود تسری دهند گفت: دولت و مسئولان در این زمینه مسئولیت دارند و باید مانع از ورود انحرافات به جامعه شوند به گونه‌ای که مسائل نابه جا وارد جامعه نشود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به فعالیت‌های گسترده دشمن در زمینه فرهنگی گفت: دشمن با تمام وجود در این مسیر ایستاده است و با انواع و  اقسام سبک‌ها و روش‌ها جامعه را مورد هجمه قرار می‌دهد و دولت و مسئولان باید این صف‌آرایی را بشکنند.

خزعلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال جاری گفت: به فرموده ایشان ما در یک کارزار هستیم و ایشان از شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه نظام یاد می‌کنند و آن را یکی از بابرکت‌ترین ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) بیان می‌کنند که تکیه‌گاه دولت‌هاست.

وی افزود: تدوین سند جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ورود در عرصه‌های حفظ زبان ایرانی و فضای مجازی، ورود بر آسیب‌های اجتماعی و طلاق و بحث جمعیت از مباحثی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سالها بر روی آن تمرکز داشتند.

وی افزود: طی سالهای اخیر مقام معظم رهبری 16 بار به موضوع جمعیت اشاره داشته‌اند بنابراین این موضوع باید به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

خزعلی تصریح کرد: تدوین الگو و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز عالی امور زنان که تمام عرصه‌ها را در بر بگیرد و فرابخشی باشد یکی دیگر از خواسته‌های ایشان است که باید در خصوص آن به صورت جدی وارد میدان شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار