بازدید 3022

69 درصد کشته های غزه غیرنظامی هستند

سازمان ملل متحد تایید کرد که در جنگ غزه دو هزار و 104 فلسطینی کشته شده اند که از این تعداد یک هزار و 462 نفر (69 درصد)غیرنظامی بوده اند.
کد خبر: ۴۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 02 September 2014
سازمان ملل متحد تایید کرد که در جنگ غزه دو هزار و 104 فلسطینی کشته شده اند که از این تعداد یک هزار و 462 نفر (69 درصد)غیرنظامی بوده اند.

به گزارش ایرنا اداره هماهنگی در امور بشردوستانه سازمان ملل، اعلام کرد: از میان کشته های غیرنظامی 495 کودک و 23 زن هستند که با این حساب، 69 درصد کشته شدگان در غزه را غیر نظامیان تشکیل می دهند.

روزنامه ˈواشنگتن پستˈ با انتشار این خبر، نوشت: با اعلام آتش بس درغزه، اینک دعوا بر سر آمار تلفات جنگ و هویت افراد کشته شده و چرایی کشته شدن این انسان هاست.

دعوا بر سر این نیست که در این جنگ افزون بر دو هزار و یکصد نفر جان باخته اند، دعوا بر سر این است که آیا کشته شدگان رزمنده بوده اند یا افراد غیرنظامی.

مقامات رژیم صهیونیستی، آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل را رد می کنند و مدعیند که این آمار را گروه های حقوق بشر حاضر در غزه تهیه کرده اند و به همین دلیل صحت آن مورد تائید نیست.

اما ˈماتیاس بنکهˈ مقام ارشد ˈکمیسیونر عالی حقوق بشرˈ سازمان ملل در ˈبیت المقدسˈ در دفاع از آمارهای سازمان ملل در این زمینه، توضیح داده است: ما از صحت روند آمار گیری های خود اطمینان کافی داریم و این معتبرترین آمار تهیه شده در این زمینه است.

وی شرح می دهد: ما از یک سری منابع این آمار را استخراج کرده ایم و خودمان در غزه حضور داریم و برای تایید صحت وسقم این آمارها به محل رفته ایم و بدین وسیله بهتر می توانیم در جریان واقعیت های این جنگ قرار بگیریم.

ˈمحمودابو رحماˈ مدیر ارتباطات ˈمرکز حقوق بشر المازنˈ در غزه، نیز می گوید: ˈادعای

اسراییلی ها مبنی بر کشته شدن حدود 900 تا یک هزار نفر در جنگ غزه ادعایی بیش نیستˈ.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود اشاره می کند: در مدت هفت هفته جنگ غزه، بیش از یک چهارم جمعیت نوارغزه آواره شدند. مرگ و کشتار حتی به بیمارستان ها هم رحم نکرد و این اماکن را زیر آتش بمباران های سنگین (ارتش رژیم صهیونیستی) قرار داد و حتی در مواردی اجساد فلسطینیان چندین روز زیر خروارها خاک ماند.

ˈاشرف الکرداˈ سخنگوی وزارت بهداشت غزه که از همان روزهای نخست جنگ آمار مجروحان و تلفات این جنگ را ارایه می کرد، این نهاد را تنها منبع صحیح عرضه اطلاعات در مورد جنگ غزه معرفی کرده است و می گوید که همه جهان از آمارهای این نهاد استفاده می کند.

در مدت جنگ غزه، سه گروه حقوق بشر در غزه شامل دو گروه فلسطینی و یک گروه اسرائیلی آمار و ارقام مربوط به تلفات جنگ را اعلام می کردند.

گروه ˈمازنˈ تعداد تلفات فلسطینیان را دو هزار و 168 نفر ذکر می کند و عنوان می دارد که از این تعداد یک هزار و 666 غیرنظامی بوده اند یعنی معادل 77 درصد کشته شدگان غیرنظامی هستند.

دولت حماس از این هفته اقدام به نصب پوسترها و تصاویر شهدای غزه در خیابان ها و محلات شهر می کند و این تصاویر را در شبکه آنلاین نیز منتشر می سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار