بازدید 17293

واکنش «اپل» و «اف‌بی‌آی» به بزرگترین سرقت تصاویر مشاهیر

این موضوع بیش از همه ناشی از آن است که در میان کاربران سرویس‌ها و خدمات، شرکت اپل‌ یکی از مطمئن‌ترین و ‌نفوذ‌ ناپذیرترین حوزه‌ها برای کاربران تصور می‌شد و اکنون با این هک و دزدی، دیگر برای همگان آشکار شده، هیچ سدی نیست که در برابر نفوذ هکر‌ها و دزدا‌ن سایبری برای همیشه مقاومت کند.
کد خبر: ۴۳۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 02 September 2014
واکنش «اپل» و «اف بی آی» به بزرگترین سرقت تصاویر مشاهیر
از روز گذشته که هک شدن سرویس iCloud شرکت اپل و انتشار تصاویر خصوصی مشاهیر بزرگ سینمای و موسیقی در همه فضای وب منتشر شده، موجی بزرگ از اخبار و تحلیل‌ها پیرامون این رویداد به راه افتاده است؛ اما در این میان، مهم‌تر از همه، اینکه کار به قدری بالا گرفته که پای اف‌بی‌آی به موضوع باز شده و اکنون اپل و اف‌بی‌‌آی به دنبال عامل این رسوایی می‌گردند.

به گزارش «تابناک»، هک شدن سرویس iCloud شرکت اپل که منجر به لو رفتن تصاویر شخصی و محرمانه هنر‌پیشه‌ها و برخی خوانندگان مشهور شده، از روز گذشته تا‌کنون در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی، موجی بزرگ به راه انداخته‌ که ‌از یک سو، پیرامون خود تصاویر منتشر‌ه از این مشاهیر است و از سوی دیگر، در باب تجزیه و تحلیل‌های امنیتی برای کاربران در موارد مشابه است.‌

واکنش «اپل» و «اف بی آی» به بزرگترین سرقت تصاویر مشاهیر

در این میان، اما بسیاری منتظر بودند تا مقامات شرکت اپل در این باره توضیحات شفاف و قانع‌کننده‌ای‌ دهند، حال آنکه‌ خبر ‌می‌رسد، گویا مقامات این شرکت نیز با همکاری اف‌بی‌آی در حال بررسی و پیگیری این هک بزرگ هستند که نه تنها آبرو‌ مشاهیر بزرگ را برده، بلکه اعتبار اپل را به شدت خدشه‌دار کرده است!

البته در این میان، اپل چندان هم ساکت نبوده‌ و یکی از سخنگویان این شرکت گفته است: ما امنیت و حریم خصوصی کاربران خود را به شدت مورد توجه قرار می‌دهیم و اکنون به دنبال بررسی این موضوع هستیم.

آن گونه که گفته می‌شود، این حمله و هک و نفوذ از راه نرم‌افزاری با نام iBrute صورت گرفته است. این نرم افزار با یک کد اسکریپت،‌ ‌گذرواژه‌ها را حدس زده ‌و از آنجا‌‌ که اپل در سرویس خود محدودیتی برای حدس زدن گذرواژه‌ها در نظر نگرفته، این کد با سرعتی بالا، ‌‌‌گذرواژه‌ها را حدس زده تا آنکه به گذرواژه اصلی دسترسی یابد.

از همین روی، اپل در 24 ساعت گذشته، این موضوع را مد نظر قرار داده و این مشکل را برطرف کرده، به گونه‌ای که اکنون تنها پنج بار حدس در خصوص گذر‌واژه ممکن است.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرده، اشاره نموده که موضوع انتشار غیر قانونی تصاویر بسیار محرمانه اشخاص را مد نظر قرار داده و در حال پیگیری موضوع است. در حالی که برخی از مشاهیری که تصاویر آن‌ها لو رفته، ادعا کرده‌اند، این تصاویر غیر واقعی و ساختگی است.

اما برخی دیگر از جمله جنیفر لاورنس، برنده اسکار، واقعی بودن تصاویر را تأیید ‌و اذعان کرده ‌که اقدامات قانونی را در این زمینه انجام خواهد داد.

واکنش «اپل» و «اف بی آی» به بزرگترین سرقت تصاویر مشاهیر

اما این یک سوی قضیه است. سوی دیگر آن، موضوعات مربوط به امنیت سایبری و نگهداری از حریم خصوصی کاربران است که از روز گذشته و در پی اعلام این هک بزرگ در سطح فضای وب به شدت گسترش یافته است. با هک شدن سرویس iCloud، در واقع موجی از وحشت و بی‌اعتمادی، فضای مجازی را در بر گرفته است و اکنون بسیاری بیش از گذشته، توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان امنیت سایبری را جدی می‌گیرند.

این موضوع بیش از همه ناشی از آن است که در میان کاربران سرویس‌ها و خدمات شرکت اپل، یکی از مطمئن‌ترین و ‌نفوذ‌ ناپذیرترین حوزه‌ها برای کاربران تصور می‌شد و اکنون با این هک و سرقت، دیگر برای همگان آشکار شده، هیچ سدی نیست که در برابر نفوذ هکر‌ها و دزدان سایبری برای همیشه مقاومت کند.

واکنش «اپل» و «اف بی آی» به بزرگترین سرقت تصاویر مشاهیر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۷
our cloud!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
NOP
THEIR CLOUD
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
هشداری از سوی روسیه که اگر فشار بیاورید دفعه بعد عکسهای خصوصی رهبران غرب لو خواهد رفت، این سیاستی قدیمی‌ دستگاه جاسوسی روسیه است که در کشورهای خاورمیانه و جهان سوم به خوبی‌ جواب داده!
امیدوارم نوجوانان و جوانان خصوصاً دختر خانم ها حواسان بیشتر جمع باشد.
یک پدر
مرگ بر icloud
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
خخخخخخخ
خ
خ
آخه آدم عاقل این جور عکسها از خودش میگیره تازه تو اینترنت هم آپلود کنه
خبرش رو توی یاهو خونده بودم!

مثل اینکه تصاویر خفنی هم توش بوده!!!
البته من که ندیدم...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
استاد گرامي
تصاوير خفن موقعي است كه فرد وقتي خوانند ه يا شخص خاصي است عكس مي گيره و عادي است
عكس هاي مد نظر عكس گرفتن شخص با افراد خاص
اي خفن عزيز از اين جهت شخص ناراحت نه اوني كه مد نظر شما است
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
حالا یه سرچی میزدی!!!
;)
ايمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آورين
اصن ما پسراي ايروني هممون چش پاكيم :)
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
استاد فرهیخته ناشناس (13:05)
کلمه ای که تو سایت یاهو است رو عینا نمیتونم اینجا بگم. ولی ما جوونا به عکس هایی که n-de باشن میگیم خفن. حالا شما چی میگین من نمیدونم. در ضمن من گفتم تصاویر رو ندیدم. بلکه گفتم "مثل اینکه..."
امیدوارم توی ایران هم از آدمایی که توانمند هستند حمایت بشه تا ما هم صاحب غولهایی مثل اپل یا توتال بشیم وفقر از جوانهامون دور بشه
عاقا من سرچ کردم تصویری ندیدم تو اینترنت. اینجا بذارید ما هم ببینیم.
من دیدم!اگه تابی نمی تونه بذاره چون خیلی بووووق هستن.
من تصاویر رو تو یک سایت ایتالیایی دیدم و میتونم بگم واقعا خیلی تابلو و البته کاملا شخصی بود. فقط تعجبم اینه که این خانوم چطوری از خودش کاملا برهنه عکس میگیره و اونرو تو فضای مجازی آپلود میکنه؟
کی گفته 5 بار اشتباه بزنی قطع می شه . الانم نا محدوده ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر