بازدید 25077
کیوسک بین المللی «تابناک»؛

ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی

ابراز خوشبینی ظریف نسبت به دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای، برگزاری گفت‌و‌گوهای جدی میان ایران و آژانس، بررسی نقش آفرینی ایران در مبارزه با تکفیری‌ها در عراق، ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی و بازتاب صدور حکم محکومیت برای معاون اول رئیس‌جمهور سابق ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 02 September 2014
ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالیابراز خوشبینی ظریف نسبت به دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای، برگزاری گفت‌و‌گوهای جدی میان ایران و آژانس، بررسی نقش آفرینی ایران در مبارزه با تکفیری‌ها در عراق، ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی و بازتاب صدور حکم محکومیت برای معاون اول رئیس‌جمهور سابق ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، برخی مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله سایت خبری «آروتز شوا» از خوشبینی وزیر خارجه ایران نسبت به چشم‌انداز حصول توافق نهایی هسته‌ای در بازه زمانی تعیین شده سخن گفته‌اند.

این سایت می‌نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ابراز خوشبینی کرده که مباحث مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، تا ضرب‌الاجل از پیش تعیین شده ۲۴ نوامبر حل و فصل شود. ظریف این سخنان را پس از دیدار روز گذشته خود با کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرده است.

ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی

در مطلبی دیگر در همین زمینه، روزنامه «گالف تودی» به موضوع گفت‌و‌گوهای جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخته و می‌نویسد: بنا بر گزارش رسانه‌های رسمی، ایران بحث‌های جدی ‌با آژانس درباره موضوعات مربوط به تحقیقات از برنامه هسته‌ای خود داشته است.

در این راستا، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس نیز گفته، ایران هم اکنون در فرایند اجرای پنج گام اعتمادساز مورد توافق با آژانس است. به گفته وی، گفت‌و‌گوهای روز گذشته دو طرف ـ که در تهران برگزار شد ـ جدی بوده و پس از این نیز ادامه خواهد یافت. آژانس پس از این جلسه اظهارنظر مشخصی درباره نتایج آن نکرده است.

ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی

اما موضوع ایفای نقش ایران در عراق برای مبارزه با تکفیری‌ها، از جمله دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه‌هاست. خبرگزاری «رویترز» در این زمینه به موضوع شکست‌ محاصره شهر «آمرلی» پرداخته و می‌نویسد: در این ماجرا، ایرانی‌ها نیز نقش داشته‌اند.

این خبرگزاری می‌نویسد، در جریان عملیات شکستن محاصره آمرلی، ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای مسلح شیعه حضور داشتند و ایران نیز مستقیم‌ از مبارزه این گروه‌ها با تروریست‌های داعش حمایت می‌کرد. رویترز در ادامه به جزئیاتی از این عملیات ‌و ابعاد آن اشاره کرده است.

ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی

در میان دیگر مطالب، برخی مطبوعات رژیم اسرائیل، مدعی هدف قرار دادن یک پهپاد ایرانی شده‌اند. روزنامه «تایمز اسرائیل» با انتشار مطلبی در این زمینه می‌نویسد: پهپادی که از سوی ارتش رژیم اسرائیل در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی هدف قرار گرفته، ‌پهپاد ایرانی از نوع «یاسر» بوده است.

بنا بر ادعای این روزنامه، پهپاد مذکور، نخست از سوی سامانه موشکی «پاتریوت» هدف قرار گرفته و سپس اجزای آن در اختیار نیروهای امنیتی اسرائیلی گذاشته شده است. بر پایه گزارش‌ها، این پهپاد از کشور سوریه و از منطقه‌ای در این کشور که درگیری میان نیروهای دولتی و شورشیان شدید است، وارد شده است. 

ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی

در پایان باید اشاره کرد که موضوع صدور حکم محکومیت معاون رئیس‌جمهور سابق ایران، از جمله دیگر موضوعاتی است که در شمار بسیاری از مطبوعات بین‌المللی بازتاب یافته است.

روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان می‌نویسد، محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، به زندان و جریمه محکوم شده است.

این روزنامه اشاره می‌کند، وی بلندپایه‌ترین مقام دولت سابق است که با محکومیت روبه‌رو می‌شود. در این مطلب به نقل از غلامحسین محسنی اژه‌ای آمده است: «من نمی‌توانم جزئیات را فاش کنم، زیرا حکم نهایی نشده، ولی شامل یک دوره زندان و همچنین جریمه نقدی است».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار