بازدید 7034

سومین شکست ایران در جام جهانی بسکتبال

کد خبر: ۴۳۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶ 01 September 2014
تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی برابر صربستان تن به شکست داد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدارش از جام‌جهانی بسکتبال به مصاف صربستان تیم یازدهم جهان رفت و با نتیجه ۸۳ بر ۷۰ تن به شکست داد. ملی پوشان بسکتبال ایران در این مسابقه شروع خوبی داشتند؛ اما در ادامه این نماینده اروپا بود که توانست برتری را برای خود کند و در پایان پیروز میدان شود. صربستان در سه کوار‌تر نخست مسابقه با نتایج ۲۱-۱۸، ۲۱-۲۰، ۲۵-۱۳ پیروز شد و در کوار‌تر چهارم ایران ۱۹ بر ۱۶ به پیروزی رسید.

در این مسابقه، بچیروویچ، مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به عنوان بازیکن‌های شروع کننده وارد زمین کرد.

ایران بعد از یک روز استراحت در مسابقه چهارم خود ساعت ۱۸ چهارشنبه به مصاف مصر خواهد رفت.

کوار‌تر نخست: ۲۱ بر ۱۸ صربستان


با اینکه صرب‌ها از‌‌ همان آغاز مسابقه شوت‌های سه‌امتیازی را در دستور کار داشتند و موفق هم کار می‌کردند، ایران در دفاع و حمله هماهنگی خوبی داشت و با برنامه و استفاده از قدرت حامد حدادی در زیر سبد از حریف اروپایی‌اش پیش افتاد. شاگردان بچیروویچ در‌‌ همان آغاز مسابقه ۸ بر ۵ از صربستان پیش افتادند و با دفاع خوب اجازه کار به بازیکنان زیر سبد حریف نمی‌دادند.

صربستان در ادامه فضاسازی برای بازیکنان شوت‌زن خود انجام داد و توانست با شوت‌های پیرامونی فاصله را کاهش دهد و در سه دقیقه مانده به کوار‌تر مسابقه، کار را ۱۳ بر ۱۳ برابر کند. حامد حدادی ستاره ایران در این مسابقه بود و در زیر سبد صربستان قدرت‌نمایی می‌کرد. او با ریباندهای خودش نیز موقعیت امتیاز برای دیگر بازیکنان تیم ملی را فراهم می‌کرد، ولی شوت‌های پیرامونی ایران بی‌هدف بود و به امتیاز تبدیل نمی‌شد.

در ادامه صربستان فشار خودش را ‌روی حامد حدادی بیشتر کرد و کوشید با مهار کردن او حمله‌های ایران را متوقف کند؛ ‌آن‌ها در این برنامه خود موفق بودند و با اشتباه‌های فردی بازیکنان ایران و پاس‌های اشتباه تیم ملی ضد حمله به دست می‌آوردند و به امتیاز می‌رسیدند. دقیقه پایانی کوار‌تر نخست برتری برای صربستان بود و در ‌‌نهایت این کوار‌تر با نتیجه ۲۱ بر ۱۸ به سود نماینده اروپا به پایان رسید.
 
کوار‌تر دوم: ۲۱ بر ۲۰ صربستان


ملی‌پوشان بسکتبال ایران کوار‌تر دوم را خوب آغاز کردند و با درخشش حامد حدادی فاصله امتیازی را از بین بردند و از صربستان پیش افتادند. حامد حدادی در دو حرکت پیاپی چهار امتیاز با اسلم دانک برای ایران به دست آورد و باعث شد تا جریان مسابقه برای ایران تغییر کند. در برابر حمله‌های ایران، صرب‌ها باز هم شوت زدند و پرتاب‌های سه امتیازی آن‌ها نیز وارد سبد ایران می‌شد تا دوباره نتیجه برابر شود. پنج دقیقه از کوار‌تر دوم گذشته بود و بازی ۲۸ بر ۲۸ بود که دوباره حامد حدادی ایران را پیش انداخت. در ادامه نفوذ صمد به زیر سبد و پاس بیرون او امتیازی برای ایران نداشت و موقعیت برای صرب‌ها ایجاد شد و آن‌ها با یک شوت سه امتیازی و نفوذ به زیر سبد، بازی را ۳۲ بر ۳۰ کردند.

دو تیم در این کوار‌تر عملکرد پایاپایی داشتند و در دفاع، کوشیدند، تمرکزشان را نگه دارند و از ضد حمله استفاده کنند؛ صربستان ۳۴ بر ۳۰ پیش بود که پرتاب دو امتیازی حامد حدادی وارد سبد آن‌ها شد و فاصله به حداقل رسید. دقایق پایانی کوار‌تر دوم با اشتباه‌های فردی بازیکنان ایران و پاس‌های بدون هدف همراه بود و همین ‌باعث شد تا صربستان فاصله امتیازی ایجاد کند. در دو دقیقه مانده به پایان این کوار‌تر نیز حامد حدادی چهار خطا کرد و به روی نیمکت نشست و ارسلان کاظمی جای او را در تیم پر کرد؛ با آمدن ارسلان تیم ملی سرعت بیشتری گرفت و با نفوذهای او صمد نیکخواه بهرامی، فاصله امتیازی را به حداقل رساند اما دوباره شوت سه امتیازی صرب‌ها بدون دفاع وارد سبد ایران شد تا این تیم برتری‌اش را افزایش دهد. ثانیه‌های پایانی کوار‌تر دوم فرصت برای امتیاز ایران وجود داشت که از دست رفت و در ‌‌نهایت این کوار‌تر ۲۱ بر ۲۰ به سود صربستان به پایان رسید.

کوار‌تر سوم: ۲۵ بر ۱۳ صربستان


نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که صربستان ۴۲ بر ۳۸ پیش بود و‌‌ همان ابتدا نماینده قاره سبز فاصله را به عدد ۶ رساند. ملی‌پوشان در دفاع و حمله انسجام لازم را نداشتند و همین مساله فرصت برای بازیکنان شوت زن صربستان ایجاد می‌کرد که امتیاز کسب کنند.

در دو دقیقه نخست کوار‌تر سوم ایران به امتیازی نرسیده بود و صرب‌ها ۶ بر صفر پیش بودند. ایران در حمله عملکرد ضعیفی داشت و در دفاع نیز نمی‌توانست برابر حمله‌های صربستان ایستادگی کند؛ چهار دقیقه از این کوار‌تر گذشته و صربستان ۵۴ بر ۳۸ از ایران پیش بود.

مهمد بچیروویچ از عملکرد ملی‌پوشان ایران به هیچ وجه راضی نبود. پنج دقیقه بدون امتیاز نمایش قابل قبولی از بسکتبالیست‌ها نبود و آن‌ها با اشتباه‌های فردی روند ناکامی خود را ادامه می‌دادند. سرمربی تیم ملی هم هرچه در کار زمین فریاد می‌زد بازیکنان تمرکز لازم را کسب نمی‌کردند و بدون انجام برنامه کارشان را ادامه می‌دادند.

بازی ۵۷ بر ۳۸ به سود صربستان پیش می‌رفت که سرانجام پس شش دقیقه صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی طلسم بدون امتیازی ایران در کوار‌تر سوم را شکست و چهلمین امتیاز را برای تیم ملی به دست آورد و بلافاصله پرتاب سه امتیازی او نیز وارد سبد صربستان شد. ایران به بازی برگشت و با درخشش کاظمی و نیکخواه بهرامی امتیاز تیم ملی را افزایش داد؛ اما هنوز در دفاع ایران نمی‌توانست برابر امتیازآوری صرب‌ها را بگیرد. نبود حامد حدادی در ترکیب که ۴ خطایی شده‌ بود، نقطه ضعف در دفاع ایران محسوب می‌شد.

در ثانیه‌های پایانی کوار‌تر سوم دوباره صربستان در امتیازآوری موفق بود در ‌‌نهایت این کوار‌تر با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ به پایان رسید.

کوار‌تر چهارم: ۱۶ بر ۱۶ به سود ایران


کوار‌تر پایانی مسابقه با امتیاز برای صربستان آغاز و نتیجه ۶۹ بر ۵۱ شد. با آمدن حدادی و کامرانی به میدان تیم ملی شرایط بهتری پیدا کرد؛ اما همچنان در استفاده از موقعیت‌هایش ناموفق بود. صربستان سرعت بازی را بیشتر کرد و می‌کوشید با نفوذ به زیر سبد، کار را برای دفاع ایران دشوار کند.

صربستان ۷۳ بر ۵۶ از ایران پیش بود که پرتاب سه امتیازی حامد آفاق وارد سبد صربستان شد و سالن گرانادا را به وجود آورد و صمد نیکخواه نیز با نفوذ به زیر سبد حریف دو امتیاز دیگر نیز به دست آورد و فاصله امتیاز را به عدد ۱۴ کاهش داد. ایران در ادامه سعی کرد تا با حامد حدادی در زیر سبد صربستان استفاده کند و در این کار موفق بود، در طرف مقابل هم تیم اروپایی با شوت‌های پیرامونی به امتیاز می‌رسید.

دو دقیقه به پایان مسابقه ‌مانده بود که صربستان ۸۱ بر ۶۳ پیش بود، این برتری تا پایان مسابقه هم ادامه داشت و در پایان، کوار‌تر چهارم با نتیجه ۱۶ بر ۱۶ به سود ایران اروپا تمام شد تا صربستان با نتیجه ۷۳ بر ۷۰ برنده میدان شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان