بازدید 2038

وقتی جمهوریخواهان بر طبل جنگ می‌کوبند

کد خبر: ۴۳۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ 01 September 2014
 یک روزنامه آمریکایی نوشت که جمهوریخواهان جنگ طلب با ایجاد وحشت میان مردم و تلاش برای جلب حمایت آنها از یک حمله نظامی دیگر، دولت اوباما را برای مقابله با داعش تحت فشار سیاسی قرار داده‌اند.

به گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «اوباما و جنگ طلبان» نوشت: همزمان با اینکه دولت اوباما در حال بررسی گسترش کمپین محدود بمباران فعلی علیه داعش در سوریه است، به نظر می رسد که ما در حال حرکتی اجتناب ناپذیر به سمت تشدید درگیری هایمان با داعش هستیم.

بر اساس این گزارش، بررسی گسترش عملیات نظامی علیه داعش در سوریه تا حدی به دلیل در نظر گرفتن خطر سرعت و کارآمدی داعش و دستاوردهایی است که این گروه تروریستی در شمال عراق به دست آورده و توانسته در سراسر مرزهای سوریه نیز حرکت کند و تا حدی نیز به دلیل اقدام اخیر داعش در بریدن سر «جیمز فولی» روزنامه نگار آمریکا است؛ اقدامی که «مایکل مورل» معاون سابق رئیس سیا آن را اولین حمله تروریستی داعش به آمریکا توصیف کرده است.

نیویورک تایمز نوشت که یکی دیگر از دلایلی که دولت اوباما در حال بررسی گسترش عملیات نظامی علیه داعش است، فشار سیاسی فوق العاده ای است که از طرف جنگ طلبان وحشت زده آمریکا و مردم نگران این کشور علیه دولت واشنگتن وجود دارد؛ این فشار بیشتر از سوی جمهوریخواهان به دولت اوباما وارد می شود و توسط ماشین های رسانه ای راست گرای آمریکا نیز تشدید می شود.

بر اساس این گزارش، وقتی رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره بهترین راه برای چگونگی پیشرفت نظامی نظامی در سوریه نگرفته است، تلاش می کند تا  از شتاب یک اقدام نظامی پرهزینه تر و سریع تر کم کند، این اظهارات وی در محافل محافظه کار آمریکا آتش به پا می کند.

مشاور اوباما اصرار دارد که این عبارت کاربردی رئیس جمهور صرفا به چگونگی حرکت نظامی در سوریه مربوط می شود و نه حرکت کلی علیه داعش اما محافظه کاران دقیقا معنی عبارت اوباما را عدم وجود استراتژی در دولت آمریکا برای مقابله قبال داعش تلقی کرده اند.

نیویورک تایمز در تحلیل نقش رسانه های جنگ طلب آمریکا در تشدید فشار سیاسی علیه دولت اوباما علیه داعش نوشت: در حقیقت، وقتی شما به فاکس نیوز گوش می کنید، ممکن است حتی باور کنید که اوباما مسئول شکل گیری داعش است؛ چند ماه گذشته بود که فاکس نیوز به مخاطبان خود گفت که: شما باید به دلیل بی خاصیت بودن اوباما در مقابله با داعش بترسید.

این شبکه خبری گفت که رئیس گروه وحشی داعش «ابوبکر بغدادی» و یک اسامه بن لادن جدید و کسی است که در سال 2009 میلادی توسط اوباما از زندان آزاد شد و یک سال بعد از آزادی اش، داعش را تشکیل داد.

این در حالیست که وب سایت حقیقت یاب «پالیتی فکت» (PolitiFact) چنین مطالبی را کذب و نادرست خواند و اعلام کرد که بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، بغدادی در سال 2004 میلادی و در دوران ریاست بوش، از زندان آمریکا آزاد شده است.

نیویورک تایمز نوشت که حقیقت نگران کننده این است که تاکتیک های ایجاد ترس و وحشت جمهوریخواهان جنگ طلب همچنان در حال کار است و نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه «پیو» نشان می دهد که به دنبال قتل فولی توسط داعش در عراق، دو سوم آمریکایی ها یعنی حدود 67 درصد از آنها داعش را تهدیدی جدی برای آمریکا می دانند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، جمهوریخواهان با اشاره به حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، در حال ایجاد ارعاب بیشتر میان مردم آمریکا به منظور جلب حمایت آنها برای یک اقدام نظامی دیگر آمریکا هستند؛ در این بین، «لیندسی گراهام» جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرده است که باید جلوی یک حمله تروریستی مانند 11 سپتامبر و احتمالا بزرگ تر از این حمله را گرفت.

این روزنامه در پایان نوشت که رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا رویکردی ژرف اندیشانه علیه داعش به کار گیرد اما ممکن است در طبل های جنگی و شعارهای خون آلود جمهوریخواهان غرق شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان