بازدید 1770

ملک عبدالله: هدف حوثی‌ها به هم ریختن ثبات و امنیت یمن است

کد خبر: ۴۳۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ 01 September 2014
ملک عبد الله پادشاه عربستان در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس جمهور یمن اعتراضات مردم یمن به سیاست های دولت این کشور را تلاش برای به هم ریختن ثبات و امنیت یمن توصیف کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن، عبدربه منصور هادی در یک تماس تلفنی با ملک عبدالله پادشاه عربستان وی را در جریان جدیدترین تحولات این کشور قرار داد و مدعی شد که این تحرکات خطری برای ثبات و امنیت یمن به حساب می‌آید.

در حالی که مردم یمن اعلام کرده‌اند که هدف آنها سرنگونی حکومت نبوده و بلکه برکناری «دولت فاسد» است، منصور هادی در این تماس تلفنی گفت: «این تحرکات اقداماتی نشات گرفته از اقدامات منطقه‌ای است که هدف آن به شکست کشاندن طرح کشورهای عربی حوزه خلیج است.»

از سوی دیگر پادشاه عربستان تاکید کرد که از یمن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و تاکید کرد که عربستان و جامعه بین المللی تحرکات آنها (حوثی‌ها) را هدف آن به هم ریختن امنیت و ثبات در یمن است، رد می‌کند و ثبات یمن در واقع ثبات عربستان به حساب می‌آید.

اظهارات ملک عبد الله در حالی است که عبدالملک الحوثی شب گذشته طی سخنانی گفت : ملت یمن جنبشی روشمند و واضح را آغاز کرد و سه خواسته یعنی لغو دستور آزادسازی قیمت‌های سوخت، سرنگونی دولت فاسد و اجرای نتایج گفت‌وگوها را مطرح کرد.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک به پایگاه خبری یمنی «حیات عدن» گفت که عربستان سعودی تهدید کرده است، برای متوقف کردن آنچه که تلاش حوثی‌ها برای تصرف صنعا پایتخت یمن خواند، از زور استفاده خواهد کرد.

مقامات عربستانی با لحنی شدید حوثی‌ها را تهدید کرده‌اند که هر تلاشی برای به دست گرفتن قدرت در صنعا کودتا علیه قانون اساسی، تصمیمات بین المللی و کودتا علیه مصوبه‌های گفت‌و‌گو‌های ملی است که اخیرا به پایان رسیده است.

درپی اعتراضات گسترده مردم یمن در روزهای جاری، شاه سعودی برای مهار اعتراضات و نجات دولت یمن به تکاپو افتاد و دستور اعطای نفت و پول فوری و بلاعوض به یمن را صادر کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار