بازدید 2905

مدارس "امین" باید آسیب شناسی شوند

کد خبر: ۴۳۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴ 01 September 2014
وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مدارس "امین" نیاز به یک ارزیابی علمی دارد، گفت: باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد تا اثربخشی و کارآیی این مدارس مشخص شود.

به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی در دیدار با اعضای ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه سراسر کشور با آموزش‌وپرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، در خصوص بندهای یازده‌گانه برنامه های ستاد همکاری حوزه علمیه سراسر کشور اظهار کرد: عناوین ارائه شده نوعی ایده محسوب می‌شود که با برنامه اجرایی بسیار متفاوت است، چون در این مسیر موانع تحقق بسیار بیشتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تا از توانمندی‌های حوزه‌های علمیه در امور مربوط به مسائل تربیتی و اعتقادی نهایت استفاده را ببریم چون در غیر این صورت تمام موارد اصلاحی بعضاً به ضد خودش تبدیل می شود.

فانی جلب اعتماد و تاثیر پذیری در روح دانش آموزان را گام اول تربیت خواند و تصریح کرد: نفوذ کلام و اعتماد برخی روحانیون می‌تواند به رابطه مناسب و منطقی دانش آموزان با محیط تعلیم و تربیت منجر شود.

وی با تاکید بر شیوه پذیرش مبلغین در مدارس افزود: روحانیون علاوه بر تخصص در دروس حوزوی‌ باید در کارورزی‌های خود در کنار معلمین مجرب به ‌صورت عملی به دانش روانشناسی تربیتی کودک و نوجوان و اصول و فنون تدریس مجهز شوند تا بتوانند با نهایت تجربه و توان در مدرسه، خدمت‌رسانی انجام دهند.

فانی با بیان اینکه برای اجرای هر برنامه‌ای باید تمام جوانب آن به طور کامل بررسی شود، خاطرنشان کرد: تعیین مشاور مذهبی و استقرار روحانیون در مدارس به دستور العمل و کارگروهی نیاز دارد که باید معاونت های پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه و توسعه مدیریت و پشتیبانی و همچنین روسای مراکز منابع نیروی انسانی و فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی و روابط عمومی به عنوان نمایندگان آموزش و پرورش در آن حاضر و صاحب رای باشند.

وی اولویت‌بندی مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش را امری ضروری و مهم خواند و افزود: بطور یکسان و همزمان نمی‌توان به‌ تمامی چالشهای پیش روی نظام تعلیم و تربیت پرداخت به دلیل آن‌که سبب اتلاف منابع و کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را نقطه عزیمت و چراغ راه فعالیتهای آموزش‌وپرورش معرفی کرد و اظهارداشت: 40 راهکار از 131 راهکار سند تحول بنیادین در قالب 99 برنامه و فعالیت آماده اجرا در سال تحصیلی جاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل