بازدید 24615

حکم اعدام محیط‌بان دنا برای بار سوم تائید شد

حکم اعدام غلامحسین خالدی محیط‌بان منطقه حفاظت شده دنا، بعد از اینکه چند بار از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، برای سومین بار از سوی دادگاه کیفری استان تائید شده است.
کد خبر: ۴۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ 01 September 2014
حکم اعدام غلامحسین خالدی محیط‌بان منطقه حفاظت شده دنا، بعد از اینکه چند بار از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، برای سومین بار از سوی دادگاه کیفری استان تائید شده است.

غلامحسین خالدی در تماس با خبرگزاری آنا از زندان مرکزی یاسوج از تائید حکم اعدام خود خبر داد و گفت: وکلای پرونده با اطلاع از این موضوع که حکم اعدام من برای بار سوم تائید شده در حال اعتراض به این پرونده هستند، با این حال سازمان و اداره محیط زیست استان به طور کلی فراموش کرده اند که محیط‌بانی در زندان روزگار می‌گذارند و حکم اعدامش برای چندمین بار تائید شده است.  

وی با افشای بی اعتنایی مدیران محیط زیست نسبت به او و خانواده‌اش گفت: در حقیقت طی شش ماه گذشته هیچ کسی از سازمان محیط زیست به دیدنم نیامده و با من و خانواده ام هیچ ارتباطی نداشته اند. مدیران و مسئولان محیط زیست در یاسوج و تهران حتی یکبار جواب تلفن من را نمی دهند چون می دانند از زندان تماس می گیرم. با این حال در ملاقاتی که مسئولان حقوقی اداره محیط زیست با یکی دیگر از محیط بانان  در بند (اسعد تقی زاده) داشتند حاضر به ملاقات با من نشدند.

وی اضافه کرد: از خانواده ام خواسته شده که کسی برای پیگیری پرونده به این اداره مراجعه نکند وگرنه پرونده به ضرر من تمام می شود! نماینده حقوقی اداره و رئیس یگان اداره محیط زیست نیز حتی یکبار سراغی از من نگرفته اند و انگار من تبعیدی و محکوم توسط اداره محیط زیست هستم.

خالدی با اشاره به وضعیت روحی و روانی خود و خانواده اش اظهار کرد: خانواده ام از هم پاشیده، دخترم الان کلاس هشتم است در حالی که من فقط سوم ابتدایی او را به یادم می آورم. در این ایام زندان من شبیه به بیماران سرطانی بوده ام. در این سه چهار سال انگار برای شیمی درمانی به زندان آمده ام و هیچ کسی حتی از سازمان محیط زیست سراغی از ما نمی گیرد.

این محیط بان منطقه حفاظت شده دنا با تاکید بر اینکه دکتر اسماعیل کهرم که پیشتر پیگیر پرونده آنها بود دیگر سراغی نگرفته و گویا به خارج از کشور رفته است، گفت: با این حال در ایامی که پیگیر پرونده ما بود، با من مشکل پیدا کرد و من نمی دانم تا کی باید این چهار دیواری زندان را تحمل کنم.

به گزارش آنا، غلامحسین خالدی محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد از تاریخ 25 تیرماه سال 1389 تاکنون به اتهام قتل مرحوم «محمد پایه‌گذار» در زندان مرکزی شهر یاسوج بازداشت است. اگرچه تلاش هایی برای گرفتن رضایت از اولیای دم صورت گرفته اما وی همچنان در زندان مرکزی یاسوج است. همچنین  اسعد تقی زاده دیگر محیط‌بان منطقه دنا بیش از 5 سال پیش در پی درگیری مسلحانه محیط‌بانان با چند شکارچی در منطقه دنا مرتکب قتل شده و هم اینک در انتظار حکم اعدام یا رضایت اولیای دم در زندان است.

با این حال مقامات محیط زیست تاکید دارند این محیط‌بانان هم‌اینک در انتظار  حکم «استیذان» (صدور اذن قصاص از سوی رئیس قوه قضاییه) هستند و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست یکی از اولویت‌های سازمان محیط زیست را «نجات محیط‌بانان و بهبود شرایط آن‌ها» عنوان کرده است.

بعد از دو حکم اعدامی که برای محیط‌بانان دنا صادر شده، شکار در منطقه افزایش یافته است؛ این در حالی است که محیط‌بانان به‌دلیل ترس از کشته‌شدن به دست شکارچیان، یا اعدام‌شدن پس از قتل شکارچیان غیرمجاز، دیگر رغبتی به محیط‌بانی ندارند و این در شرایطی است که بنا به استناد اطلاعات محیط‌بانان دنا در سه‌ سال گذشته چند هزار کل و بز در دنا شکار شده و جمعیت شکار روزبه‌روز در حال کاهش است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۳
انتشار یافته: ۲۸
یک بام و دو هوا که نمیشه!

برخورد با شکارچیان غیر مجاز و حد و حدود برخورد باید قانون مند بشه...
واسه همه چی !که خوب و سریع قانون وضع میشه .... این یکی فقط جا مونده ؟؟؟
بیا و خوبی کن برای این مملکت! محیط بانان از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که بارها در اینراه جان خودشان را از دست داده اند. حالا این است پاسخ این حفاظت از محیط زیست!
محیط بانی فقط محدود به دو گزینه قتل شکارچیان و یا زیاد شدن شکار نیست. آموزش شکاربانان به روش های دیگر مقابله با شکارچیان - مانند دستگیر کردن یا محاصره آنها - یا استفاده از اسلحه های غیر کشده و دیگر گزینه ها می تواند مفید واقع گردد. توجه شود پلیس انگلستان عموماً مسلح نیست با اینکه بزهکاران بسیار خشنی در آنجا فعال هستند. البته در مورد نیاز واحدهای مسلح می توانند وارد عملیات شوند.
هم محیط بان وهم شکارچی غیر مجاز به یک اندازه مقصرند به خاطر یک جغد یا سنجاب که نباید همدیگر را بکشید بنشینید با هم گفتمان کنید
ازماست که بر ماست
اصلا تفنگو از دست محیطبانا بگیرین تا خیال همه راحت شه
جالبه !!!

اسمش میشه محیط بان و وظیفه اون محافظت از محیط و حیوانات !!! بعد به جرم محافظت اعدامش میکنند ...

نمیخوام بگم کدوم درسته کدوم غلط ! اما تکلیف رو روشن کنید ، اگه یا محافظت نباشه یا اعدامشون نکنن ...

کشتن و قتل نفس هم گناهه و هم جرم ، ولی خودتون رو بذارید جای اون محیط بان ، اگه محافظت نکنه توبیخ میشه اگر هم بخواد محافظت کنه باید با دست خالی با اسلحه و گلوله روبرو بشه ! یه جورایی باید بین جان خودش و جان شکارچی یکی رو انتخاب کنه !!!
وظیفه اش را انجام داده چرا توزندانه؟
وقتی به مامور اسلحه میدهید یعنی در شرایط خاص ولزوم میتواند استفاده کند حالا یک مامور وظیفه شناس برای حفاظت از زیست بوم منطقه حفاظتی خودش ناچار به پاسخ متقابل به شکارچیان خودخواه شده...شمایی که فریادتان برای حفاظت ازمحیط زیست گوش فلک را کرکرده کجایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درخواب غفلت؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا مسخره است...مثل اینکه یه پلیس رو به اتهام شلیک و کشتن یه قاتل یا خلاف کار اعدامش کنند.وقتی کسی مجوز حمل اسلحه داره و مامور هست و شلیک و کشتن در دفاع از مورد ماموریتی خودش مشکلی نداره...اگه اینطور نیست بهتزه چماق دستشون بدید
هر كسي كه ميتونه 1 كاري براش انجام بده
چند روز پیش برای کوهنوردی به منطقه خفر دنا رفته بودیم یکی از محلی های آشنا به ما گفت چند وقت پیش تعدادی شکار توسط شکارچیان زده شده ظاهرا بچه های محیط بان مطلع شده بودند ولی اقدام خاصی صورت نگرفته حتی این دوست ما از روی مهمانوازی به ما تعارف شکارکردن کرد. احساس کردم اوضاع خیلی خرابه و هر کی به هرکیه . ما دو روز کوهنوردی کردیم و جز یک روباه چیز دیگری ندیدیم . واقعا متاسفم
ازاد شود
چه وحشتناک ایجاد کمپین شاید کمک کنه این مرد به خاطر حفظ طبیعت کشورش از دست یک سری سودجو به چه مکافاتی افتاده واقعا درست نیست که تنهاش بزاریم
معلومه به این عدم حمایتها از جانب محیط زیست دیگر کسی خود را فدای کارش که حفظ محیط زیست است نخواهد کرد
من از خانواده مقتول عاجزانه می خوام به خاطر بچه معصومش هم که شده رضایت بدن
گناه این آقا چیست که از محیط زیست دفاع کرده خدایا چه خبره اینجا؟
شکارچیان غیر مجاز که نباید کشت در هر صورت انسانه
واقعا باید یک اقدام اساسی برای دفاع از این دو نفر شکل بگیرد.
اینجاست که جای سازمانهای مردم محور خالی است.
والا محیط بانان از خود شکار در خطر ترند بیچارها این چه مملکتی که ما داریم
هنرمندان کجا هستند
درسته که قتل مرتکب شده ولی اولیای دم باید بررسی کنن و اگر سر سوزنی احتمال غیر عمد بودن را دادن با گرفتن دیه رضایت بدن ، این آدم یعنی محیط بان اعدام بشه مشکلی حل نخواهد شد و فقط یک خانواده ی دیگر بی سرپرست میشه.

در قرآن هم به عفو گذشت بسیار توصیه شده است.

قطعا اگر از این محیط بان سوال کنند متوجه خواهند شد که قلبا پشیمان هست و اگر میدونست که شلیکش منجر به مرگ خواهد شد ، این کار را نمی کرد.
متاسفم
امیدوارم که مسولان طرف محیطبانان را در برابر شکارچیان بگیرند
تا موقعی که مجازات سخت برای شکارچیان در نظر گرفته نشه هر روز منابع بیشتری از محیظ زیست و جانوران نابود میشه
ترا به خدا کاری کنید که اندک دلسوزان محیط زیست نا امید نشوند...
قوانین این حوزه به هیچ وجه بازدارنده نیست
پس این بیچاره ها با چه پشت گرمی باید مقابل شکارچی ها بایستند؟!!!
با اين وضعيت، من هم جاي محيط بانان باشم فقط حقوق مي‌گيرم و چشمامو روي خلاف شكارچي‌ها مي‌بندم و سر جام مي‌شينم. هر جور مداخله كنند آخرش به ضررشون مي شه يا خودشون مجروح يا كشته مي شوند يا شكارچي را مي‌كشند و بعدش بايد اعدام بشن.
عجب
برادرم محیط بان است هروقت که به ماموریت میروه تن مابه لرزه میفته که خدای نکرده ی همچین اتفاقی واسش پیش بیاد باید ی فکردرست حسابی کرد که مامور محیط زیست با مامور نیروی انتظامی فرقی نداشته باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر