بازدید 12291

هشدار قرائتی بابت پخش احادیث جعلی از تلویزیون

حجت‌الاسلام قرائتی با انتقاد از طرح برخی مباحث کارشناسی مذهبی در تلویزیون، خطاب به مسئولان این رسانه عنوان کرد: زمانی که حراست فیزیکی می‌کنید تا کسی اسلحه نداشته باشد، حراست مذهبی و اسلام‌شناسی هم داشته باشید.
کد خبر: ۴۳۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ 01 September 2014
حجت‌الاسلام قرائتی با انتقاد از طرح برخی مباحث کارشناسی مذهبی در تلویزیون، خطاب به مسئولان این رسانه عنوان کرد: زمانی که حراست فیزیکی می‌کنید تا کسی اسلحه نداشته باشد، حراست مذهبی و اسلام‌شناسی هم داشته باشید.

این مفسر قرآن همچنین با انتقاد از پخش برخی برنامه‌ها حاوی احادیث جعلی، هشدار داد که برنامه‌سازان باید همواره در استفاده از روایات و احادیث دقت کنند؛ چراکه بسیاری از این احادیث جعل شده‌اند و سندیت ندارند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قرائتی که در مراسم تقدیر از بهترین برنامه‌های تابستانی و رمضانی رمضان حضور داشت، در این مراسم با اشاره به برخی کمبودهایی که تلویزیون در حوزه برنامه‌سازی برای مخاطب دارد، اظهار کرد: گاهی وقت‌ها از تلویزیون فیلم‌ها و سریال‌هایی دیده می‌شود که مشکل ما نیست. تلویزیون فیلم‌هایی می‌سازد که وجود خارجی ندارد؛ بنا نیست فیلم‌هایمان مردم را سرگرم کنند بلکه باید جنبه‌ی رشد نیز در این برنامه‌ها نمود داشته باشد.

وی همچنین به مشکلات دیگر تلویزیون مبنی بر نبود اتاق فکر با حضور اسلام‌شناسان اشاره کرد و گفت: باید از بهترین اسلام‌شناسان، جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان دعوت شود تا در اتاق‌های فکر تمام تولیدات رسانه را کارشناسی کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی همچنین با اعتقاد از اینکه نباید از حضور هنرمند منحرف در تلویزیون استفاده کرد، عنوان کرد: بعضا چهره‌هایی با زلف‌ها و موهای غیرطبیعی در تلویزیون دیده می‌شود.

او با اشاره به اینکه صداوسینمای جمهوری اسلامی ایران پس از 34 سال باید بی‌عیب باشد، گفت: البته کار خوب زیاد داشته‌اید اما باید جگر داشته باشید، خط شکن باشید، ابتکار و القای شهامت داشته باشید.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صداوسیما تاکنون هیچ فیلمی برای نماز نساخته است، گفت: باید چند فیلم برای نماز ساخته شود. زمانی که از مسئولان تلویزیون پرسیدم درخصوص نمازچه کارهایی انجام شده است عنوان کردند تلویزیون چندین هزار دقیقه برنامه برای نماز داشته است. وقتی از آن‌ها پرسیدم این برنامه‌ها چه برنامه‌هایی بوده است آن‌ها پخش اذان در چند نوبت و همچنین پخش نماز جماعتی که پس از اذان اقامه می‌کنند را عنوان کردند. در حالی که این‌ها برنامه و هنر نیست باید یک فیلمی برای نماز ساخته شود.

در مراسم قدردانی از برترین‌های رمضان و تابستان 93 سیما، از سه دهه فعالیت‌های رسانه ای حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در زمینه گسترش احکام قرانی در صداوسیما تجلیل شد.

وی در سخنان خود ابتدا از برنامه‌سازان خواست تا در کارها تقرب به خداوند را از یاد نبرند.

حجت الاسلام قرائتی ترویج ازدواج آسان را از مهم‌ترین وظایف سیما دانست و افزود: باید در زمینه نماز و ازدواج فرهنگ سازی شود، چون نماز دوای غفلت است و ازدواج داروی شهوت و هر دو از نیازهای اسامی جامعه و تاکید شده در روایات و احادیث ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی پخش 34 ساله برنامه «درس‌هایی از قرآن» را قابل قدردانی دانست و گفت: مردم نیاز به خندیدن دارند، ضف ما این است که برای خنداندن مردم به تمسخر دیگران روی می‌آوریم در حالی که از متن سخنرانی‌های خودم 10 هزار متن خنده حلال استخراج کرده‌ام.

رییس ستاد اقامه نماز در این مراسم افزود: هنر نباید مردم را به گناه آلوده کند، هنرمندی که گمراه باشد فرعون باید لقب گیرد. هنری که تک‌بعدی و در خدمت شخص خاص باشد نیز باعث سرمایه‌اندوزی، تزویر و نفاق می‌شود. هدف از هنر باید رضای خدا باشد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما هدایت مردم به سمت رشد است، باید بر ترویج نماز در رسانه‌ها تاکید کنیم. مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود از این اصل یاد کرده‌اند.

در ادامه این مراسم، دارابی معاون سیما ضمن قدردانی از سه دهه سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی در سیما درباره وی گفت: همیشه میزان سخنرانی ایشان بسنده و در صدر است. ایشان معلم اخلاق، مفسر قرآن و معنا کننده واقعی شاگردان امام صادق در جامعه هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر