بازدید 1950

ارتباط صدها شهروند آمریکایی با تروریست‌های داعش

کد خبر: ۴۳۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 01 September 2014
رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال ارتباط صدها شهروند آمریکایی با تروریست‌های داعش در سوریه خبر داد.

به گزارش  (ایسنا)، مایک راجرز، قانونگذار جمهوری خواه آمریکا که سابقه کار در اف بی‌آی را نیز در پرونده دارد، به ابراز نگرانی در مورد ارتباط صدها شهروند آمریکایی با اعضای داعش در سوریه پرداخت.

وی در این رابطه گفت: در صدها مورد افرادی وجود دارند که حداقل یک بار به سوریه سفر کرده و با داعش ارتباط گرفتند و در میان این روابط برخی به آمریکا باز گشته و برخی به اروپا رفته‌اند.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا برآورد کرد که بیش از صد شهروند آمریکایی اخیرا به سوریه رفته و به گروه‌های افراطی نظیر داعش ملحق شده‌اند.

راجرز تصریح کرد: بسیار نگران هستم زیرا این افراد را دقیقا نمی‌شناسیم.

وی همچنین به ابراز نگرانی درخصوص حدود 500 شهروند انگلیسی و صدها شهروند کانادایی پرداخت که گفته می‌شود به سوریه سفر کرده‌اند و احتمالا ارتباط‌هایی با داعش نیز داشته‌اند.

درهمین حال داچ راپرزبرگر، عضو دیگر کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تصریح کرد که آمریکا استراتژیک جدیدی را طی روزهای آتی درخصوص مقابله با شبه نظامیان در سوریه اعلام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما اطلاعات لازم را طی روزهای آینده به دست خواهیم آورد و برنامه جدید اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این اطلاعات محرمانه است و به صورت علنی مطرح نخواهد شد.

در همین حال خبرگزاری شینهوا گزارش داد: رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا کاخ سفید را به خاطر نداشتن برنامه در خصوص داعش مورد انتقاد قرار داد.

مایک راجرز گفت که نداشتن برنامه مشخص در قبال داعش نشان می‌دهد که سیاست خارجه باراک اوباما دچار مشکلاتی است.

وی در ادامه به انتقاد از رویکردهای سیاست خارجی دولت واشنگتن پرداخت و گفت: ما مشکلات جدی بسیاری در حوزه سیاست خارجی داریم و در حال حاضر همپیمانان دیرین ما این مساله را مطرح می‌کنند که آمریکا دیگر بهترین گزینه برای رهبری ما در جریان مشکلات و چالش‌ها نیست.

سخنگوی کاخ سفید به تازگی اعلام کرده که منتظر گزینه‌های ارائه شده از سوی پنتاگون درخصوص رویکردهای محتمل در قبال داعش است.

راجرز در واکنش به این اظهارات سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه اطمینان چندانی به سخنانی از این دست ندارد، گفت: تمامی گزینه‌ها در یک سال گذشته مطرح شده‌اند. شرکا و همپیمانان ما در اتحادیه عرب از ما درخواست کمک کردند و رئیس جمهور این درخواست را رد کرد. ما شاهد وخامت روز افزون اوضاع در عراق بوده‌ایم.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: گزینه‌های بسیاری موجود است اما رئیس جمهور به هیچ وجه تمایلی به ورود به این موضوع ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر