بازدید 13115

آمرلی آزاد شد

با افزایش دامنه عملیات ارتش عراق و نیروهای مردمی، شهر آمرلی عراق از محاصره دو ماهه گروه تروریستی داعش نجات یافت و در حال آزاد شدن است.
کد خبر: ۴۳۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲ 31 August 2014
با افزایش دامنه عملیات ارتش عراق و نیروهای مردمی، شهر آمرلی عراق از محاصره دو ماهه گروه تروریستی داعش نجات یافت و در حال آزاد شدن است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ارتش عراق و یک نماینده از ساکنان شهرک شیعه نشین آمرلی در شمال عراق پیش تر گقته بودند که نیروهای امنیتی این کشور و نیروهای مردمی، محاصره دو ماهه گروه تروریستی داعش بر این شهرک را شکسته اند.

فوزی اکرم الطرزی نماینده ترکمن های عراق در مجلس این کشور نیز گفت که نیروهای دولتی از دو سو وارد این شهرک شده اند و سرگرم توزیع کمک در میان ساکنان آن هستند.

همچنین هواپیماهای استرالیایی، فرانسوی و انگلیسی به همراه هواپیماهای آمریکایی به درخواست دولت عراق، کمک های انسان دوستانه از هوا برای ساکنان این شهرک پرتاب کردند.

حدود 15 هزار شیعه ترکمن ساکن این شهرک کشاورزی که در فاصله حدود 170 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، به مدت چندین هفته سرگردان بودند.

ساکنان این شهرک که از توابع استان صلاح الدین است، در دو ماه گذشته در برابر نیروهای گروه تروریستی داعش مقاومت کرده و اجازه نداده اند که این شهرک به اشغال آنان در آید.

این در حالی است که تروریست ها در این مدت آب و برق شهر را قطع کرده بودند و به هیچ وجه اجازه نمی دادند که مواد غذایی به دست ساکنان آمرلی برسد.

تروریست های تکفیری داعش که از مدت ها پیش شیعیان این شهرک را در تنگنای شدیدی قرار داده بودند، تصمیم داشتند مردم شهر را پس از اشغال آن، قتل عام کنند.

تروریست های داعش مدتی پیش 700 غیر نظامی ترکمن از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان در روستای ˈبشیرˈ از توابع آمرلی را قتل عام کرده بودند.

شبکه «العراقیه» در این باره گزارش داد: ارتش عراق با مشارکت گسترده نیروهای داوطلب مردمی موفق شد در نبردی سخت وبا پشتیبانی موثر جنگنده های نیروی هوایی این کشور ضمن شکستن محاصره منطقه «آمرلی» دهها نفر از نیروهای داعش را به هلاکت برساند.

ساکنان این شهر که در آستانه شکل گیری فاجعه انسانی ناشی از فقدان غذا و دارو بودند با مقاومت کم نظیر 70 روزه در برابر تروریستهای داعش از تصرف شهر توسط تروریستها جلوگیری کردند.

کاظم العیساوی یکی از فرماندهان حاضر در منطقه عملیاتی آمرلی دراین باره گفت:اکثر نیروهای تروریستی که آمرلی را محاصره کرده بودند از نیروهای بعثی صدامی هستند.

بر اساس این گزارش. نیروهای ارتش عراق با رفع محاصره امرلی با تصرف جاده های طوزخورماتو به امرلی وتامین جاده استراتژیک ارتباطی میان بغداد و کرکوک ارتباط شمال عراق را با پایتخت برقرار کردند.

گزارشهای رسیده حاکی است تروریستهای داعش با جدا کردن سر مجروحین و کشته های خود تلاش می کنند از مشخص شدن هویت انان جلوگیری کرده و شکست مفتضحانه خود را پنهان کنند.

«حاکم الزاملی» از نمایندگان مجلس عراق نیز در این باره گفت که بغداد با درخواست آمریکا برای ارائه پشتیبانی هوایی برای در هم شکستن محاصره آمرلی مخالفت کرد و این اقدام را بر عهده نیروی هوایی عراق گذارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۲
درودبررزمندگانی که درشکست داعشیهای جنایتکاردرشهرآمرلی نقش داشتند.انشاا...این تروریستهای وحشی وخونخواربزودی نابودگردندوحامیان آنهابرای محاکمه ومجازات به دست عدالت سپرده شوند
خداراشکر...
باید تمام دنیا دست به دست هم بدن و کل تروریستها را به درک واصل کنند مثل داعش و بوکو حرام
خدایا شکرت
باید مواظب این شیاطین بود نکند با کم کردن فشار درشمال ، میخواهند تمرکز ارتش عراق را از دفاع بغداد یا کربلا یا نجف کم کنند...
یا حیدر
آفرین بر غیرت مدافعان شهر
به كوري چشم داعش و حاميانش عربستان و تركيه
واقعا شیعه جماعت مقتداش علی (ع) است! اینهمه شهر به تصرف تکفیری ها در آمد اما این روستا ایستاد.
دونیاده هر یئرده کی شیعه واردی ، غیرت وار ...
ترجمه: در هر کجای دنیا که شیعه وجود دارد، غیرت نیز وجود دارد...
آفرین بر غیرتتان...
چند سال پیش فیلمی به نام سیزدهمین مبارز (the thirteenth warrior) می دیدم. در آن فیلم قبایل وحشی که با پوشیدن پوست حیوانات و استفاده از جمجمه حیوانات بعنوان کلاه خود برای خود ظاهری ترسناک ساخته بودند بعد از حمله به روستاها و قتل عام مردم، اجساد کشته شدگان خود را با خود می بردند تا وحشت از آنها همچنان در دل مردم باقی بماند.
ظاهرا داعش از هر ایده غیر انسانی استقبال و بهره برداری می کند.
خدا رو شکر.دلم آرام شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل