بازدید 5253
یک کارشناس مسایل آمریکا:

بیشتر زندانیان آمریکا سیاه پوستان هستند

یک کارشناس مسایل آمریکا با بیان این که در آمریکا در هر 28 ساعت یک سیاه پوست کشته می شود، گفت: 40 درصد از زندانیان این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۴۳۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵ 01 September 2014
یک کارشناس مسایل آمریکا با بیان این که در آمریکا در هر 28 ساعت یک سیاه پوست کشته می شود، گفت: 40 درصد از زندانیان این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، «فواد ایزدی» روز یکشنبه در سلسله نشست های تخصصی دیده بان آمریکا درباره وضعیت سیاه پوستان در این کشور و نگاه موشکافانه به حوادث فرگوسن اظهار داشت: بین 12 تا 14 درصد از جمعیت این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند.

وی با یادآوری کشته شدن مایکل براون یک جوان 18 ساله آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور افزود: قاتل این جوان سیاه پوست هنوز دستگیر نشده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در منطقه ای از فرگوسن هفتاد درصد افراد سیاه پوست هستند و در این منطقه از 53 نفر از پلیس تنها سه پلیس سیاه پوست وجود دارد.

ایزدی خاطرنشان کرد: چند روز پیش دو جوان سیاه پوست که در خیابان راه می رفتند از سوی پلیس فرگوسن تذکر گرفتند ولی آنان بی توجه به راه خود ادامه دادند تا این درگیری میان آنان و نیروی پلیس ایجاد شد و در این درگیری به مایکل براون یکی از جوانان سیاه پوست 10 تیر شلیک شد.

وی یادآور شد: بعد از کشته شدن مایکل براون 18 ساله نیروهای پلیس تا چندین ساعت اجازه ندادند که جنازه وی از محل منتقل شود و مهم تر این که فردی که مایکل براون را کشته هم اکنون با مرخصی با حقوق در خانه به سر می برد و با وی کاری ندارند.

این کارشناس مسایل آمریکا ادامه داد: پلیس در این گونه موارد می تواند به پای فرد شلیک کند نه این که 10 گلوله به فردی تیراندازی کند و وی را به قتل برساند.

ایزدی همچنین اظهار داشت: بعد از این اتفاق حرکات اجتماعی نسبت به این اقدام آغاز شد و سیاه پوستان تجمعات گسترده ای برگزار کردند.

وی افزود: در آمریکا منبع مالی مدارس از محل اخذ مالیات تامین می شود که افراد در محلات مختلف به مدارس پرداخت می کنند به همین دلیل در مناطق فقیر نشین مالیات کمتری به مدارس داده می شود و مدارس این محلات بسیار ضعیف هستند از این رو افرادی که به جامعه فرستاده می شوند افراد فقیری می شوند که فرزندان آنان نیز همان گونه بزرگ می شوند که اکثر این افراد سیاه پوستان هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار 32 درصد جمعیت شیکاگو سیاه پوستان هستند و 91 درصد از افرادی که در این شهر کشته می شوند نیز سیاه پوستان هستند.

این کارشناس مسایل آمریکا ادامه داد: از زندانی شدن سیاه پوستان یک عده افراد سود می برند به دلیل آن که زندان های آمریکا توسط بخش خصوصی اداره می شود، آنان مجبور هستند افراد زیادی را زندانی کنند زیرا هزینه های زندانشان تامین نمی شود از این رو سیاه پوستان را به بهانه های مختلف به زندان ها می اندازند.

وی یادآور شد: سابقه نژاد پرستی در آمریکا به سالیان دور باز می گردد آن زمان حدود 18 میلیون نفر از قاره آفریقا به آمریکا منتقل شدند که یک سوم آنان به دلیل فشارهای زیادی که به آنان در طول راه متحمل می کردند کشته شدند.

ایزدی که فارغ التحصیل آمریکا است، خاطر نشان کرد: در اصل یک بند 2 قانون اساسی آمریکا ذکر شده است که فرد غیر سفید پوست سه پنجم فرد سفید پوست محسوب می شود.

قتل مایکل براون 18 ساله در نهم اوت و متعاقبا سخت گیری علیه تظاهر کنندگان در سنت لوییس واقع در حومه فرگوسن بحث در مورد نژادپرستی در آمریکا را احیا کرده و محکومیت نظامی گری نیروهای پلیس کشور را برانگیخت.

به دنبال هدف قرار گرفتن براون براثر تیراندازی دارن ویلسون یک افسر پلیس ، شهر فرگوسن شاهد چندین روز اعتراض خشونت بار و درگیری بود.

هیات منصفه یک دادگاه در حال بررسی شواهد و قرائن موجود است تا مشخص کند که آیا ویلسون 28 ساله در تیراندازی مرگبار به براون از اعمال زور بیش از حد استفاده کرده است یا نه ،کالبدشکافی نشان داده است که این نوجوان سیاهپوست هدف شش گلوله قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر