بازدید 16306

قرارداد کی‌روش، فراتر از ترکمنچای!

من به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی پایه امارات با کی‌روش کار کرده‌ام و خیلی خوب او را می‌شناسم. کی‌روش وقتی از فوتبال امارات رفت مقامات فدراسیون فوتبال امارات گفتند که او ساختار‌سازی در فوتبال امارات کرد اما او در ایران چنین کاری انجام نداده است و
کد خبر: ۴۳۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴ 31 August 2014
حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی در فرهیختگان نوشت:

بحث تمدید قرارداد کی‌روش آن هم با قراردادی که بسیاری از مفادش افشا شده، ذهن اهالی فوتبال ایران را حسابی درگیر کرده است. جدا از اینکه تیم ملی در جام‌جهانی چه نتیجه‌ای گرفت و همه می‌دانیم که چطور مقابل سه تیم به صورت مطلق دفاع کرد و البته برخی بدون اینکه ارزیابی فنی از عملکرد کی‌روش داشته باشند به‌خاطر مسائل حاشیه‌ای از او دفاع کردند و کمپین راه انداختند. این موج روی احساسات تصمیم گرفت و حتی برخی مدیران هم احساساتی شدند.

خوشبختانه وزیر ورزش به خوبی همه این جریان‌ها و اتفاق‌ها را شناخت و اتفاقا خود کی‌روش را بهتر از دوستان فدراسیون فوتبال شناخت. من به‌عنوان سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که اولین‌بار ایران را به جام‌جهانی برده‌ام می‌خواهم از وزیر ورزش دفاع کنم. وزیر به خوبی مردم فوتبالدوست ایران را آگاه کرد که فدراسیون فوتبال با چه کسی روبه‌رو است.

من زمانی که در امارات سرمربی تیم‌های پایه امارات بودم، کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال امارات بود. همان زمان که ایران به جام‌جهانی 1998 فرانسه صعود کرده بود، کی‌روش در امارات بود و نتایج ضعیفی با امارات گرفت و یک سال بعد برکنار شد. من به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی پایه امارات با کی‌روش کار کرده‌ام و خیلی خوب او را می‌شناسم. کی‌روش وقتی از فوتبال امارات رفت مقامات فدراسیون فوتبال امارات گفتند که او ساختار‌سازی در فوتبال امارات کرد اما او در ایران چنین کاری انجام نداده است و همه این را می‌دانند. هدف کی‌روش گرفتن پول است و من از روزی که شنیدم او می‌خواهد سالی 5 /12 میلیارد تومان بگیرد، سردرد گرفته‌ام. آخر چرا؟ برای چه؟ او ساختاری ایجاد کرده؟ بر تیم‌های پایه ما نظارتی کرده؟

من از وزیر ورزش دفاع می‌کنم چون حق دارد که بر کار فدراسیون فوتبال نظارت کند. چطور باید به قول کفاشیان، دولت پول کی‌روش را بدهد اما بر کار فدراسیون فوتبال دخالت نکند؟ کارلوس کی‌روش قراردادش از ترکمنچای بیشتر به ایران ضربه می‌زند. این قرارداد فراتر از ترکمنچای است. مطمئنا برای یک باند مافیایی، سود در تمدید قرارداد با کی‌روش است و باید مقابل این موج ایستاد و از وزیر تشکر کرد که در حساس‌ترین زمان وارد شد و مقابل کسانی که می‌خواهند در چهار سال 50 میلیاردتومان به کی‌روش بدهند، ایستاد و البته مجلس هم به خوبی وارد شده و به این راحتی‌ها نباید اجازه داد تا سرمایه‌های ملی هدر برود.

کی‌روش چیزی به فوتبال ما نداده و اگر داده بود پس از جام‌جهانی تیم‌های زیادی او و بازیکنان تیم ملی ایران را می‌خواستند. اما کی‌روش به غیر از ایران از کجا پیشنهاد داشت؟ بازیکنان تیم ملی کجا رفتند؟ آنهایی که در اروپا بودند که سر از کویت و قطر درآوردند. همه اینها به خاطر بازی تخریبی و دفاعی تیم ملی در جام‌جهانی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۳۵
بحث پولش نیست مطمئن باشید بخواید یه مربی درست درمون بجای کی روش بیارید همین قدر شاید هم بیشتر پول بخواد. اما در مورد گرفتن نتایج ضعیف با کیروش در جام جهانی با این آقا موافقم.
من هم موافقم.
موافقم
فکر کنم سخنان استاد مهاجرانی تا حدی منطقی به نظر بیاید . تا نظر اهل فن چه باشد...
سایت تابناک
احتراما اگر به آرشیو تیم ملی نگاهی می انداختید وضعیت دفاعی تیم ایران با هر مربی چه داخلی چه خارجی قبل از کیروش،هیچ گونه ثباتی نداشت همه تو 18 قدم جمع میشدند و نگاه ها به دروازه بان بود انصافا این سه بازی نشان داد کیروش روی دفاع منطقی کار کرده است هنوز هم دیر نشده،این آدرس شما و نظر اینجانب را در فایلی ذخیره کرده ودر اتمام بازی های آینده نزدیک تیم ملی همگی شاهد این نظر خواهیم بود با تشکر بردیا
همه اين مسائل براي اينه كه هيچ كس دلش به حال بودجه بيت المال نمي سوزه و به مردم كشور رحم نمي كنه ..... با اين عملكرد افتضاح ، كه حتي كساني كه اهل فوتبال نيستند آن را مي دانند چرا بايد اصرار به اشتباه براي فدراسيون وجود داشته باشد و اين بودجه براي ساخت مكان هاي ورزشي در ايران صرف نشود.................؟
نه بابا اینجوریا هم که می گن که نیست .چرا فقط گیر دادین به این بیچاره آخه ایشون و این بازیکنان فقیر فوتبال که پول ندارن هر روز ماشین سواریشون رو آپدیت کنن گناه دارن خب .دلشون می خواد .اونا که نمی تونین مثل ما کارمندا وکارگرا پراید قسطی 21 میلیونی بخرن .چرا به حقوق ما کارگرا گیر نمیدین
من ماهی 700هزار تومان حقوق می گیرم فکرشو بکن هههههههفتصدددددهزااااااااااااار تومان
حالا هی برو گیر بده به کیروش و دایی و رحمتی و سایر بازیکنا.
گناه دارن خب
احسنت بر وزیر که مقابله کرد
فرایند تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال شخصی و احساسی است.
من فقط میخواهم 5 دقیقه آخر بازی با آرژانتین را یک نفر آنالیز فنی کند بعد بیاید بگوید کیروش کارش عالی بود!
در یک کلام، ما فقط به خاطرتوقعات بالای آرژانتینی ها، بر بازی سوار بودیم وگرنه مقابل مالدیو هم کم می آورد آن تیم کیروش!
مسئله و مشکل اصلی کشور ورزش کشور است اگر این مسئله حل شود مسئله هسته‌ای، اقتصاد، بیکاری و....حل خواهد شد لطفا" مبلغ قرارداد کی روش و ورزشکاران را چند برابر کنید تا همه مسائل حل شود.
با سلام
حرفهای استاد مهاجرانی بعنوان یک متخصص و کارکشته ودلسوز وطن کاملا" درست است اما مگر ما با کی روش رودربایستی داریم؟ خوب صادقانه نظراتمان را به وی بگوئیم ودر صورت عدم توافق قرارداد نبندیم. اینکه کفاشیان گناه را به گردن وزیر ورزش بیاندازد این برای پرستیژ کشور ما درست نیست .
بهتره حرف پيشكسوتان اين مملكت جدي گرفته بشه. آقاي مهاجراني قطعا خيلي بهتر و بيشتر از فدراسيون فوتبال، كي روش را مي شناسد.
فوتبال ما یک بازی هیأتی است. یعنی نظم و انظباط و برنامه خاصی بر آن حاکم نیست و هیأت امنا تعیین می کنند که کی در تیم ملی باشد و چه کسی بازی کند. اردوی تدارکاتی برگزار شود یا نه، و حریف تدارکاتی ما کدام کشور باشد. سر مربی تیم هم در حاشیه مشی کرده و مجری فرامین است. اگر بازیکنی در حساس ترین زمان، تیم ملی را ترک کرد یا علیه سر مربی مصاحبه تند و تیز کرد، بعدا با وساطت همان هیأت امنا با یک دسته گل و یک جعبه شیرینی مراسم روبوسی و آشتی کنان با سر مربی را برگزار کرده و دوباره جایگاه ثابتش در زمین را به دست می آورد. بطور خلاصه فوتبال امروز ما یعنی "یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد"بقیش هم توکل به خدا و دعای خیر مردم، انشاءالله که تیم نتیجه می گیرد!
اما آقای کی روش می خواست این وضعیت سنتی را به یک ساختار مدرن و امروزی تبدیل کند. لازمه این امر قطع نفوذ بسیاری از آقایان در تعیین بازیکن و دستیار در تیم ملی بود.
موافقم 100 درصد.
چرا جناب مهاجرانی خودش نمیاد؟؟؟
بله حلقه آخر مدیریت کارآمد و قوی، کنترل و نظارت بر عملکرد است که در طی این سال ها کمرنگ و بلکه کاملاً ضعیف بوده است که این امر خود زمینه فساد و نیز بی نتیجه بودن در روند اجرای برنامه ها را به دنبال دارد. پس اگر آقای وزیر بنا بر اصلاح این فدراسیون ضعیف و تنبل دارد کار بسیار خوب و اتفاق مبارکی در حال وقوع است. شاید در کوتاه مدت ضرر کنیم اما در بلندمدت ضریب موفقیت ما در عرصه های جهانی بیشتر و بیشتر خواهد بود.
ايران فقط در بازي اول مقبل آرژانتين نسبتا خوب بازي كرد . در بازي هاي بعد فقط دفاع كرد . وبعد هم طبق معمول همه سوار جو حمايت از تيم بودند.
لطفآ آقاي حشمت مهاجراني را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كنيد ببينيم ايشان ميتواند تا بازيها آسيائي بدون اما و اگر تيم ملي رابپاي تيمهاي ژاپن - كره -استراليا برساند
من هم با نظر شما مربی محترم موافقم ؛ کی روش برای تیم ملی کاری نکرد. ما خیلی بهتر می توانستیم در جام جهانی باشیم .تابناک از خبری که دادی ممنون .
استاد گل گفتی.یا به عبارتی جانا سخن از زبان ما می گویی. دوستان موافق لطفا تایید فرمایید
آقای مهاجرانی خوب نیست سوابق درخشان خود را با این سخنان نسنجیده خراب کند.ما در کدام جام جهانی با تیمهایی مثل این دوره که بسیار قوی بودند همگروه شدیم؟ کدام مربی داخلی خوب واصولی کار کرد؟ چرا دوست دارید دور باطل مربیان داخلی را تکرار کنید؟
واقعا درسته- از آقای مهاجرانی و وزیر ورزش تشکر می کنیم
فكر كنم مثلا اگه فرگوسن اينا ميومدن ميگفتن مدارس فوتبال نونهالان رو هم بايد بره نظارت كنه!!!
تركمانچاي كجا و يه قرارداد با رقم نرمال تو كل دنيا واسه يه مربي تراز اول كجا؟؟؟؟
عادت داريم بعضي جاها كه به نفعمونه خودمونو با عربا مقايسه كنيم!!!
اگه بلد بوديم ما هم كاري ميكرديم كه كيروش ساختار سازي كنه
البته 1% ميتونست اينكارو كنه با وجود دلسوزان وطنی!
خدا بیامرزد پدر ومادر آدم چیزی فهم را !!!! ما مردم ایران داریم همواره چوب احساساتمان را میخوریم و مسخ میشویم با دود سیگار !!! بیشتر ما مردم گاف کردیم که چطسور شد در بین چهار تیم چهارم شدیم ولی شروع کردیم به رقص و پایکوبی !!!و قاطی کردیم که نکند قبلها که جند بار به جام جهانی رفته بودیم خوایدیده ایم و فتوشاب بوده است !!خوب مردمی نیستیم که با یک خیار سر دیمان میشود و با یک کشمش گرما زده !! و همین اعمال ناصواب شده پاشنه آشیل برای ما مردم که اینگونه باما رفتار کنند ! و کی روشهائی بیاند 50000000000 تومان پول و هزینه اشان را بگیرند و بخورند و کیفور شوند !با این مبلغ میشود سی دستگاه ماشین قالیبافی آورد در این مملکت و سیصد نفر را مشغول نان خوردن کرد مستقیم و غیر مستقیم هم تا هزار نفر ریسنده و فروشنده و بارابر وانت بار و کامیون و..!!! و در طول سه سال سه برابر آنرا برگشت داشت به خزانه و جیب مردم !!!
آقای مهاجرانی واقعا درست میگه منم باصحبتهای مهاجرانی موافقم باورکنین کیروش چیزی به فوتبالمون اضافه نکرد خودم یه روزی ازایشان حمایت میکردم ولی بعدازجام جهانی فهمیدم که او فقط به فکرخودشه نه تاکتیکی نه چیزی ازاون دیدیم فقط دفاع
اینطور نیست اقای مهاجرانی...بازی ایران مقابل ارژانتین بهترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود...شما که نتیجه تان معلوم است..3 تا از هلند خوردید 4 تا از پرو در جام جهانی 78..یادتان که هست؟
کاملا درست است. زنده باد آقای مهاجرانی که حق مطلب را ادا کرد... آقای کیروش زیاده خواهی دارد و به دنبال پول و کاسبی است...
من مثل شما تیم را به جام جهانی نبرده ام حتی مربی هم نبوده ام اما عقل و منطق را نمی شود فریب داد: 1- کی روش سیستم دفاعی تیم را درست کرد. تیمی که حتی اگر دفاع می کرد گلهای خنده دار می خورد طوری جلوی آرژانتین دفاع کرد که همه دیدند و حتی نزدیک بود ببریم. بله آرژانتین تیم دوم جام جهانی را 2- شخصیت دادن به تیم. وقتی یک بازیکن ناز می کند که من نمی آم تیم ملی و سرمربی می گوید پس خداحافظ و سر حرفش می ایستد این باعث می شود بقیه حساب کار دستشان بیاید. کدام مربی ایرانی می توانست این کار را بکند؟ 3- چطور شما که در تیم نبودید می گویید کی روش چیزی به فوتبال ما نداد ولی تمام بازیکنان تیم می گویند واقعا کی روش مربی خوبی است؟!
احسنت
حشمت خان كاملاٌ درست ميگند، گذشته از يك سري كارها و نظم دادن به بعضي مسايل سخت افزاري حضور كي روش تاثير آنچناني روي فوتبال ما نداشته و اگر بخواهيم منصفانه و با در نظر گرفتن همه اختيارات و امكاناتي كه در اختيار مربيان تيم ملي در طي سالهاي اخير قرار گرفته قضاوت كنيم تاثيري كه برانكو ايوانكوويچ روي فوتبال ما داشته بمراتب بيشتر و چشم گير تر از كي روش بوده و اگر سفت و محكم بايستند جلوش مسلماٌ از خواسته هاش كوتاه مياد البته اگر اون مافيايي كه حشمت خان اشاره كردند اجازه بدهند !!
آقای مهاجرانی عزیز جنابعالی یا قرارداد آقای کی روش را مطالعه نکردید یا چیزی از عهدنامه ننگین ترکمانچای نمی دانید که اینها را با هم مقایسه می کنید
احسنت به استاد مهاجرانی ، من با نظر ایشان کاملاً موافقم .
بهترین بازیکنان ما دارن لیگ دسته دو اسپانیا بازی می کنن اون وقن همه می گن ایراد از کی روش هست و لاغیر.
دقیقاً. ما مردمانی هستیم که تصمیماتمان بشتر از آنکه بر مبنای عقل و دور از استرس و هیاجان باشه بر پایه ی احساسات است...
بامبلغ درخواستي كي روش مي توان تمام وام هاي درخواستي عروس و دامادهارا پرداخت كرد .
اي خداااا ملت جو گير!
هر چند خودم هم موافقم :)
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی