بازدید 3751

اوباما به نسخه چه كسي عمل مي‌كند؟

اين، يك قاعده نانوشته است كه رؤساي جمهور بسياري از كشورها در دور دوم مسئوليت خود، با بي‌مسئوليتي عمل مي‌كنند. درباره اوباما البته بايد گفت او در دور اول مسئوليت رياست جمهوري نيز برخلاف مسئوليتي كه خود در تبليغات انتخاباتي به عهده گرفته بود عمل كرد ولي در دور دوم اكنون به روشني نشان مي‌دهد كه احساس مسئوليت بسيار كمتري دارد.
کد خبر: ۴۳۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲ 31 August 2014
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

رئيس جمهور آمريكا، در هفته‌هاي اخير بيش از گذشته مرتكب اقدامات خطا مي‌شود. بعد از اصرارهاي جنون آميز بر حمايت مالي، سياسي، تبليغاتي و تسليحاتي از رژيم صهيونيستي در جنگ غزه كه نتيجه‌اي غير از شكست اين رژيم در برابر مقاومت فلسطين نداشت، دولت اوباما اكنون مرتكب خطاي ديگري شده و روز جمعه اعلام كرد كه بيش از 25 شركت، بانك و فرد كه مظنون به همكاري در جهت توسعه برنامه هسته‌اي ايران هستند را تحريم كرده است.

درباره اين تحريم‌ها، ديويد كوهن معاون وزير خزانه‌داري آمريكا گفته است: تصميم واشنگتن عليه بيش از 25 شركت و فرد كه مظنون به همكاري در جهت توسعه برنامه هسته‌اي و كمك به دور زدن تحريم‌ها توسط ايران هستند، نشان دهنده تداوم عزم ما در جهت اقدام عليه هر كسي، در هر جايي كه تحريم‌ها را نقض مي‌كند مي‌باشد. به موجب اين تحريم‌ها، آمريكايي‌ها از انجام معاملات مالي با اين افراد و شركت‌ها منع شده و تمامي اموال شركت‌ها و افراد تحريم شده در امريكا مصادره مي‌شود.

اين، يك قاعده نانوشته است كه رؤساي جمهور بسياري از كشورها در دور دوم مسئوليت خود، با بي‌مسئوليتي عمل مي‌كنند. درباره اوباما البته بايد گفت او در دور اول مسئوليت رياست جمهوري نيز برخلاف مسئوليتي كه خود در تبليغات انتخاباتي به عهده گرفته بود عمل كرد ولي در دور دوم اكنون به روشني نشان مي‌دهد كه احساس مسئوليت بسيار كمتري دارد.

اوباما، در تبليغات انتخاباتي خود در آستانه انتخابات اولين دوره رياست جمهوري گفته بود من آمده‌ام تا در سياست‌هاي آمريكا به ويژه در سياست خارجي "تغيير" ايجاد كنم. اما بعد از آنكه عهده‌دار رياست جمهوري شد اين شعار را كنار گذاشت و هيچ اقدامي براي ايجاد تغيير در سياست‌ها به ويژه سياست خارجي آمريكا پديد نياورد. او ادامه دهنده سياست دولت قبل از خود در مورد عراق، افغانستان، فلسطين، آمريكاي لاتين و ساير نقاط جهان بود و علاوه بر اينها، جنگ ظالمانه سوريه را نيز به راه انداخت كه يك ملت را دچار آوارگي، ويراني و از دست دادن حرث و نسل كرده است. در مورد جمهوري اسلامي ايران نيز با اينكه حرف‌هاي زيبائي از آقاي اوباما شنيده شده بود، رفتار خصمانه‌اي از خود نشان داد كه بخشي از آن را مي‌توان در مسائل هسته‌اي و همين تحريم‌ها مشاهده كرد. درست در همين نقطه است كه مي‌توان به عمق نكته‌ رهبر انقلاب درباره اوباما پي برد كه در اوائل رياست جمهوري وي گفتند رئيس‌جمهور آمريكا عليرغم دستكش مخمليني كه دست او را پوشانده، مشتي آهنين دارد.

در 51 روز حملات ناجوانمردانه رژيم كودك كش صهيونيستي به غزه، همين آقاي اوباما به عنوان رئيس‌جمهور آمريكا و فرمانده كل نيروهاي مسلح، درهاي زرادخانه‌هاي كشورش را به روي ارتش رژيم صهيونيستي باز كرد و براي آدم كشي بيشتر و درهم كوبيدن هرچه بيشتر خانه‌هاي مردم غزه و ويران كردن بيمارستان‌ها و مساجد تا توانست به صهيونيست‌ها كمك تسليحاتي كرد. علاوه بر اين، كمك‌هاي مالي و تبليغاتي هم در اختيار نتانياهو قرار داد و هر روز نيز با مصاحبه و سخنراني و كمك گرفتن از رسانه‌ها تا توانست عليه مردم غزه تبليغ كرد و به جلادان صهيونيست حق داد كه تا مي‌توانند كودكان و زنان و مردان غيرنظامي غزه را قتل عام كنند.

ماجراي تحريكات لابي صهيونيستي عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و تأثيرگذاري آن بر دولت آمريكا و شخص اوباما نيز روشن‌تر از آنست كه نيازي به توضيح داشته باشد. بنابر اين، اكنون مي‌توان دست‌هاي پشت پرده تحريم‌هاي جديد را نيز شناخت و بدون ذره‌اي ابهام اعلام كرد كه اوباما در اقدامات خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران به نسخه صهيونيست‌ها عمل مي‌كند.

آنچه در اين ميان قابل تأمل است اينست كه رئيس‌جمهور آمريكا حاضر شده است به تعهدات خود درباره توافقات هسته‌اي با ايران كه در مجموعه‌اي با حضور كشورهاي ديگر در قالب مذاكرات 1+5 صورت گرفته پشت پا بزند و مرتكب اين اقدام ظالمانه ادامه دادن به تحريم‌ها شود. اين روش، با ژست انسان دوستانه و دفاع از حقوق بشري دولت آمريكا و رئيس‌جمهور كشوري كه مدعي عمل به قانون و اخلاق و دموكراسي است، در تضاد آشكار مي‌باشد. مسئولان ايراني در ساعات گذشته به دنبال اعلام تحريم‌هاي جديد آمريكا عليه ايران گفته‌اند اين اقدام با روند حل و فصل موضوع هسته‌اي در تعارض كامل است. مفهوم اين اظهارنظر اينست كه رئيس‌جمهور آمريكا عليرغم ادعاي تمايل داشتن به حل و فصل موضوع هسته‌اي، تحت فشار صهيونيست‌ها مرتكب اقدامي مي‌شود كه برخلاف تعهدات او در مذاكرات و توافقات 1+5 مي‌باشد.

اگر صهيونيست‌ها با وادار كردن رئيس‌جمهور آمريكا به اين تحريم‌ها درصدد جبران شكست سختي برآمده‌اند كه در جنگ 51 روزه غزه متحمل شده‌اند، هم آنها و هم رئيس‌جمهور آمريكا بايد بدانند سخت در اشتباهند. افكار عمومي مردم جهان حتي در خود آمريكا و اسرائيل، نتانياهو و اوباما را به خاطر جناياتي كه در غزه مرتكب شده‌اند سرزنش مي‌كنند و خطائي كه اكنون اوباما با تحريم‌هاي جديد عليه ايران مرتكب شده اين سرزنش‌ها را دو چندان خواهد كرد. جمهوري اسلامي ايران، در عين حال كه تحريم‌ها را ظالمانه مي‌داند، به راه پرافتخار خود در حفظ حقوق هسته‌اي ملت ايران ادامه خواهد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس