بازدید 10608
هندبال این‌ روزها نیازمند آشتی‌ ملی است؛

آقای وزیر! کاش برای هندبال هم قدر کی‌روش وقت می‌گذاشتید

هندبال ایران در مهم‌ترین سال ورزشی‌اش، درگیر ناآرامی‌هایی شده که روز به روز این رشته را از موفقیت دور‌تر می‌کند؛ اما نه‌ تنها دو طرف دعوا در رشته کوتاه نیامده‌اند که هر روز بر آتش اختلاف می‌دمند. در این میان از وزارت ورزش و جوانان، متولی ورزش کشور، انتظار می‌رود ‌با پادرمیانی، زمینه آشتی ملی را در این رشته فراهم کند.
کد خبر: ۴۳۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴ 30 August 2014
آقای وزیر! کاش برای هندبال هم قدر کی‌روش وقت می‌گذاشتیددر حالی که زمان چندانی تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون ‌نمانده، هندبال ایران که عنوان نایب‌قهرمانی دوره گذشته این بازی‌ها را یدک می‌کشد، همچنان درگیر حاشیه‌های تمام نشدنی است که علاوه بر عملکرد این تیم در اینچئون، شاید کارکرد ‌این تیم را در نخستین تجربه جهانی‌اش نیز تحت ‌تأثیر ‌گذارد.
 
به گزارش «تابناک»، هندبال ایران از زمستان سال گذشته که جواز حضور د‌ر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ را به دست آورد، کم‌کم وارد حاشیه‌هایی شد که حتی تغییرات مدیریتی در رأس این فدراسیون هم نتوانست، مانع این مسأله شود و در ماه‌های اخیر، همواره اخبار ناخوشایندی از هندبال کشورمان به ‌گوش می‌رسید.

بنا بر این گزارش، پس ‌از آرای کمیته انضباطی در خصوص ملی‌پوشان و تهدید برخی از آن‌ها با حضور در کشورهای همسایه ایران در هفته‌های اخیر ادعاهای از سوی مسئولان فدراسیون فاز حاشیه‌های هندبالی را وارد مرحله‌ جدیدتری کرد.

ناکامی و شکست تیم جوانان در رقابت‌های آسیایی هندبال در تبریز و آرای عجیب و غریب کمیته انضباطی فدراسیون هندبال برای خاطیانی که با نیامدن به اردو‌ تیم ملی بزرگسالان تمرینات این تیم را تحت‌الشعاع خود قرار داده بودند برای اهالی این رشته کم بود که سرپرست فدراسیون هندبال و کادر فنی تیم هندبال جوانان جوانان از یکسری اتهامات سنگین دیگر پرده‌برداری کردند که از لحاظ قضایی (اگر این جرم ثابت شود) می‌تواند برای متخلفان تبعات بسیار سنگین و ‌جبران ناشدنی را به دنبال داشته باشد.

محسن طاهری، سرمربی تیم ملی جوانان پس از مسابقات تبریز مدعی شد ‌دو روز مانده به آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا، مسئولان تیم ثامن‌الحجج مشهد و سبزوار با بازیکنان خود در اردو‌ تیم ملی تماس گرفتند و از آن‌ها خواستند ‌اردو‌ تیم ملی را ترک کنند و او نیمه شب متوجه شده که این بازیکنان خودسر اردو‌ تیم ملی را ترک کرده‌اند.

این موضوع در شرایطی پیش آمده که باید برای بررسی‌اش قدری به عقب برگشت. پس از حکمی که کمیته انضباطی فدراسیون هندبال درخصوص تخلفاتی که باشگاه ثامن و برخی از مربیان و ملی‌پوشان این باشگاه مرتکب شده بودند صادر کرد، توقع این بود که ماجرای اختلافات پدید ‌آمده بین بخشی از فعالان هندبال در بخش ملی و باشگاهی با فدراسیون، کم‌کم به سمت و سوی مذاکره و نهایتا توافق پیش برود، ولی نه ‌تنها این اتفاق نیفتاد که فدراسیون و باشگاه ثامن وارد فازی از حملات علیه یکدیگر شدند که همه را نسبت به آینده این رشته نگران کرده است.

پس از اتهاماتی که خسرو نصیری سرپرست فدراسیون هندبال و همچنین طاهری سرمربی تیم هندبال جوانان کشورمان، نسبت به باشگاه ثامن‌الحجج و مدیریت این مجموعه وارد کردند مسئولان این باشگاه‌ هم در واکنش عجیبی ادعا کردند که تیم ملی جوانان ایران در بازی‌های آسیایی از چهار بازیکن صغرسنی استفاده کرده و به این ترتیب، حاشیه‌ای تأسف‌بار بر حواشی ناراحت کننده هندبال ایران افزوده شده است. البته واکنش باشگاه ثامن بار دیگر با بیانیه فدراسیون همراه بود و در روزهای اخیر، هرچند سروصدا‌ها خوابیده است، هنوز بوی بهبود از اوضاع هندبال ایران به‌ مشام نمی‌رسد.

همه این اتهامات عجیب و غریب در حالی بیان می‌شود که هندبال ایران در تاریخ پرفراز نشیب خود امسال برای نخستین بار جواز حضور در رقابت‌های جهانی را یافته است و شایسته نیست که در این برهه حساس ورزش آینده‌داری چون هندبال درگیر حواشی اینچنین شود.
 
از سوی دیگر، تصور کنید اتفاقی از این دست در فوتبال رخ می‌داد و تیم ملی در آستانه جام‌جهانی دچار تلاطم‌های از این دست می‌شد. چه بسیج ملی که برای پایان دادن به آن شکل نمی‌گرفت و چه شخصیت‌های سیاسی و غیرسیاسی که پیش‌قدم نمی‌شدند. حالا در حالی که تجربه موفق جهانی شدن والیبال را پیش‌ روی داریم، آیا شایسته نیست که وزارت ورزش و جوانان به‌ عنوان متولی ورزش کشور برای برقراری آرامش در این رشته پیشگام شوند؟
چطور وزیر ورزش در یک هفته دو بار در خصوص قرارداد کارلوس کی‌روش، که یکی از فعالیت‌های فدراسیون فوتبال است، اظهار نظر می‌کند اما برای بازگرداندن آرامش به روزهای پرآشوب هندبال هیچ کاری نمی‌کند؟

در سوی دیگر اما با همه پا‌درمیانی‌ها نباید فراموش کرد ‌در این میان ادعاهای عجیب و غریبی رد و بدل شد که پیگیری دقیق و صریح آن‌ها می‌تواند به ریشه بسیاری از این ناآرامی‌ها پاسخ بدهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار