بازدید 14798

طرح جدید مجلس، مادران و کودکان را نجات خواهد داد؟

یکی از عرصه‌های تحول زندگی اجتماعی در عصر جدید، تغییرات و تحولات در زندگی زنان است. این تغییرات و تحولات، دامنة وسیعی از تغییر باورها و انگاره‌های اجتماعی دربارة زنان تا تغییر نقش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی را در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۴۳۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴ 30 August 2014

سرنوشت طرح افزایش مرخصی زایمان در انتظار طرح کاهش ساعت کارییکی از عرصه‌های تحول زندگی اجتماعی در عصر جدید، تغییرات و تحولات در زندگی زنان است. این تغییرات و تحولات، دامنة وسیعی از تغییر باورها و انگاره‌های اجتماعی دربارة زنان تا تغییر نقش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی را در برمی‌گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ اما اشتغال زنان، در میان این تحولات اهمیت و نقش ویژه‌ای دارد. یکی از وجوه اهمیت موضوع اشتغال زنان، تأثیرات عینی و مشهود آن در عرصة اجتماعی از یک سوی و عرصه‌های فردی از سوی دیگر است. این ویژگی مهم موجب شده است اشتغال زنان به مقوله‌ای تبدیل گردد که ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی دارد. بدیهی است مواجهة اثرگذار و حکیمانه با چنین موضوعی مستلزم نگاهی جامع‌الاطراف و چند‌وجهی به آن است.

نظریه‌پردازان، پدیدة اشتغال زنان را از ضرورت‌های جامعة مدرن دانسته‌اند. در عین حال، موضوع اشتغال زنان در کشور ما و ساعت های کاری این قشر از جامه کماکان یکی از دغدغه های مهم کشور است که متاسفانه با خلاء قانونی مواجه است.

در جدیدترین اقدام در جهت رفع این نقیصه، ده‌ها تن از نمایندگان مجلس خواستار اولویت دادن به بررسی طرح کاهش ساعات کار زنان در کشور شده‌اند.

خانم فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نیز گزارش داده است که ۵۷ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست بررسی «لایحه کاهش ساعات کار زنان» را تسلیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند. فاطمه آلیا ابراز امیدواری کرده است که لایحۀ یادشده در مهرماه امسال در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر فاطمه رهبر، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت، این فراکسیون پیشنهاد کرده است، کاهش ساعات کاری زنان تا ۱۲ سالگی آخرین فرزند آن‌ها ادامه یابد. این نماینده مجلس گفته است: «در لایحه کاهش ساعات کاری زنان، کاهش زمان اشتغال در مورد بانوانی اعمال می‌شود که فرزندان زیر ۷ سال دارند. اما ما معتقدیم که فرزندان باید در دوران دبستان نیز مورد توجه و دقت نظر والدین قرار بگیرند. از این رو پیشنهاد کاهش زمان کار را برای بانوانی که فرزند دبستانی دارند مطرح و در کمیسیون کلیات آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.»

در عین حال شهیندخت مولاوری معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به خبرگزاری قدس گفته است: «کاهش ساعات کاری زنان در دولت گذشته قانونی نبوده است. پیشنهاد ما این است که ساعات کاری زنان شناور و منعطف شود و آن‌ها بتوانند در دوران بچه‌داری وظایف شغلی خود را از راه دور انجام دهند.»

در حالی نمایندگان مجلس دوباره خواهان پی گیری موضوع کاهش ساعت کاری زنان هستند، که خبرها حاکی از آن است که همچنان قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه نیز در بعضی از ادارات به دلیل محدودیت های مالی بعضی از ادارات اجرا نمی شود.

در همین زمینه خانم لاله افتخاری نماینده مجلس در گفت و گو با «تابناک»؛ به بررسی موضوع « کاهش ساعات کار زنان» و علت عدم اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان در بعضی از ادرات پرداخته است.

وی در ابتدا گفت، البته طرح کاهش ساعت زنان در مجلس اولویت چندانی ندارد. در این طرح کاهش ساعت کاری مادرانی که فرزند خردسال یا معلولی داشته باشند، مطرح است. البته در در این طرح در صورتی که خانمی نیز همسر معلولی داشته باشد یا بالعکس، شامل این طرح می شوند.

خانم افتخاری در مورد کاهش ساعات کاری زنان تا دوازده سالگی فرزندان عنوان داشت، در این طرح مسئله سن کودکان تا 12 سالگی، مطرح نیست.

این نماینده مجلس، پیرامون عدم اجرای افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به نه ماه در بعضی از ادارات گفت؛ ما این موضوع را در معاونت زنان و خانواده و خود دولت پی گیری زیادی کرده ایم. چون این قانون بار مالی داشت؛ در قانون امده است که دولت مجاز است که مرخصی را افزایش دهد. بنابراین بعضی از بخش های دولت این قانون را به دلیل محدودیت های مالی اجرا نمی کنند.

ما با برخی بعضی از وزرا که این قانون را اجرا نمی کنند گفت و گو کره ایم. آنها در پاسخ می گویند، که اگر 9 ماه یک پست خالی شود با محدودیت مواجه می شوند. اما این استدلال درستی نیست، چرا که باید دستگاه همکاری کنند تا کودک از آب و گل بیرون بیاید و آسیب کمتری به کودک برسد. همچنین کمکی بشود به مادرانی که شاغل هستند.

وی درپایان تاکید کرد، ما طرح افزایش مرخصی زایمان را در مجلس الزامی کرده بودیم. اما در شورای نگهبان به دلیل بار مالی، این قانون را به اختیار دستگاه های دولتی گذاشته و به نوعی برای دستگاه ها اختیاری شده است.

در واقع دست مجری باز است برای اینکه به مادران مرخصی بیشتری دهد. در واقع دولت می تواند در بعضی از شغل ها میزان مرخصی مادران را سه ماه افزایش دهد. البته ما در طرح جمعیت همه موضوعات مربوط به زنان را دیده ایم و امیدواریم که موضوعات پیرامون زنان و خانواده به مرحله اجرایی برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۵۸
کسی که میخواد فکری برای کاهش ساعات کار بانوان بکند باید فکری هم برای جبران ساعات عدم حضور آنها در ادارات بکند این طور همه حجم کارها رودوش آقایان می افتد که این غیر عادلانه می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
اون خانمي كه سر ساعت مشخص ميره خونه خودش كاراشو انجام ميده برادر تازه مگه چقدر كم مي كنن يه ساعت كه ارزش اين همه بوق و كرنا نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
بشين بينيم با
مردك انگار كه حالا توادارات چه غلطي مي كني
خودت زن نداري
....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
آقای محترم
آن خانمی که زودتر میره خونه نمی خئاهد برود گردش میخواهد به فرزندان شما آقایان و این جامعه بیشتر رسیدگی کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
آقا مهدی
با این طرح ادارات به جای خانم ترجیحا نیروی آقا خواهند گرفت
و نظر امثال شما هم تامین می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
دوست عزیز خانمها در همون ساعات کاری کم بیشتر از آقایون کار می کنن
نادیا
| - |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
این در صورتی بجا است که مادران وقتشان را صرف فرزندشان بکنند نه در گردش و پیاده روی و سالنهای مختلف بدون فرزند روز را بگذرانند.
یک دختر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
چه بی غیرت
یک خانم کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
خدا رو شکر تو ادارات ما آنقدر نیرو ریخته که نبودن یک ساعته خانمها به جایی بر نمیخوره
bet
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
با نظر شما موافقم ولی فقط آقایون نیستند که فشار کار رویشان زیاد می شود. خانمهای هم هستند که مجردند و باید جای خانمهایی که به مرخصی زایمان رفته اند را پر کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
من پتاسخ آقا مهدي رو داده بودم چرا چاپ نكردي تابي
با اين طرح بسياري از كارفرمايان از استخدام نيروي خانم پرهيز خواهند كرد. آيا بهتر نيست با دور كاري يا سپردن كارهايي به خانمها كه ذاتا نيمه وقت هستند، اين مشكل رفع شود؟ در ژاپن تمام آموزگاران در تمام مقاطع و پسر و دختر خانم هستند.
بنده در یکی از ادارات دولتی مدام مجبورم پستهای جدیدی رو که کارمندای خانم به علت مرخصی زایمان خالی میکنند پر کنم و علاوه بر کار خودم مدتهاست دچار فشار شغلی مضاعفی گردیده ام.
البته این طرح به مرور باعث افزایش بیکاری در خانم ها می شود چون ادارات و سازمان ها و کارخانجات دیگر خانم ها را جذب نمی کنند. بهتر این بود که بجای این کارهای نچندان سودمند طرحی اجرا میشد برای دادن حقوق به زنان خانه دار که طیف وسیع تری از بانوان را تحت پوشش قرار میدهد
آخه نه اینکه آقایون تو ادرات و شرکتها خیلی کار میکنند ..... من وقتی مرخصی زایمان رفتم 3 نفر به جای من آوردن
به نظرم از اول باید اولویت استخدام را به آقایون داد تا این همه معتاد و الاف و ...وآقایون افسرده و سرخورده تو جامعه پلاس نباشن از اون ور خانمخا هم به بچهها و کانون گرم خانواده میرسن اصلا چه معنی داره وختی آقایون بیکارن و خومنه نشین بریم خانم استخدام کنیم تازه بعدش هم این همه مشکلات و گرفتاری برای دستگاه دلتی و ارباب رجوع درست میشه
طرح خوبی است خدا کند اجرا شود .
ای کاش هر چه زودتر اجرا شود
زنان نه اينكه خيلى هم كار ميكنند جز تلفن چكاردارند اين طرحها مال كشورهاى پيشرفته است كه فرهنك كار دارند كار مفيد روزانه يكساعت يادوساعت نيست اين طرحها باعث ميشود كه ديگه خانمها رااستخدام نكنند لااقل در بخش خصوصى چون نون خوراضافى نميخواهند بهتراست خانمها رابنشانيد توخونه يك حقوق خوب هم بدهيد تا فقط از صبح تاشب باتلفن بامامان وخواهرو دوستاشون صحبت كنند وشب هم خستگى شونو براى شوهرانشون بيارند بعد ميگن چرا زنها بد شدند چرا جونها از واج نميكنند خوب شماكرديد ديگه زناها ا مفتخور وزياده طلب باراورديد همين. ميشه ديگه بهنره اقايون بشينند خانمها بيان خواستگارى و
سازمان ثبت اسناد که نه مرخصی نه ماهه به کارمنداش داد و نه کاهش ساعت کاری.تو رو خدا اگه میخواید برا بچه ها که در اصل آینده سازان این مملکت هستند کاری بکنید،مسئولیت انجام این بخشنامه ها رو به سازمانها واگذار نکنید چون آقایون حسودن و زیر بار تسهیلات برای خانومها نمیرن.
اگه ساعت کار زنان کم بشه و متناسب با اون مزد اونا هم کم بشه هم مادر خودش بهتر میتونه تصمیم بگیره که مرخصی بره یا نه ؟ و هم کارفرما میتونه از محل صرفه جویی در مزد بانوی مرخصی رفته ، بانوی دیگری رو به صورت پاره وقت جذب کنه.
لطفا هر قانونی که تصویب می کنید برای همه ی شاغلین چه دولتی و چه نیمه دولتی و چه خصوصی باشه
چقد هم آقایون کار انجام می دهند
طرح های اینچنینی که کار خانمها و آقایان را متفاوت می کند باعث می شود سازمانها کمتر مشتاق پذیرفتن نیروهای خانم شوند. و این طرح ها کمکی به اشتغال زنها در جامعه نمی کند. هر تبعیضی در نحوه و ساعت کار بین زنها و مردها مانعی در استخدام زنها خواهد شد.
آقا مهدی عزیز شما اصلا نگران نباشید همین حالا هم حجم بیشتر کارها به دوش خانمها هست منتها با بهره کمتر و چون مسئولین آقا هستند خانمها نمی تونند اعتراض بکنند از ماکه گذشت امیدوارم به نفع بقیه خانمها طرح تصویب شود.
مگه همه جا با کار مساوی بیشترین مزایا به مردان تعلق نمیگیره چون ناااااان اور خانوادن...خوب جورشم بکشن..
به نظر من باید ساعت کار بانوان را به صفر برسانیم تا رضایت کامل حاصل آید ! نا گفته نماند اگر ریشه ای بررسی کنیم یکی از معضلات بزرگ جامعه ما همین کار بانوان است . چنانچه شغل این قشر را به آقایان بیکار بدهند ، هم مشکل بیکاری حل میشود و هم مشکل ازدواج جوانان عزیز مملکتمان . و قطعا به تبع آن فساد کم شده و آمار طلاق پائین خواهد آمد .
باسلام
پس تكليف زنان سرپرست خانوار چي مي شه انگار كه همه سرگرم زنان باردار و زايمان كرده و بچه زير هفت سال هستند زنان سرپرست خانوار كه فرسوده و افسرده هستند از مسئوليتهاي سنگين زندگي بدست فراموشي سپرده شده اند ماهم آدم هستيم كمي هم به فكر بازنشستگي زودتر از موعد زنان سرپرست خانوار هم باشيد مگر ما حق استراحت و زندگي نداريم مثل همه زنها يعني ما بايد تا 30 سال كار كنيم دريغ از استراحت خودمان را فراموش كرده ايم همش كار وكار وكار ‘خستگي ‘ افسردگي و نااميدي
من 31 ساله ، باداشتن مدرك فوق ليسانس و 8 سال سابقه كار دولتي( اگرچه به نظر خيلي ها حالا اول راه هستم) ولي به شدت به اين نتيجه رسيده ام كه زنان نبايد و نبايد نشاط و انرژي جواني خود را صرف كار كردن بيرون از منزل كنند. كار كردن براي زنان (البته در شرايطي كه به دلايل مختلف مجبور به كار نباشند) يعني فكر نكردن به وجوه مختلف آن ، و عمر يك باره را بي خود و بي جهت بر باد دادن.البته قصد ناشكري ندارم ولي فشار و استرس كارمند بودن براي زنان خيلي بيشتر از مزاياي آن است. كار براي زنان فقط بايد تفريحي و پاره وقت ( يك يا دو روز در هفته)باشد آن هم فقط براي اينكه بعد حضور در اجتماع خود را هم داشته باشند.
با این همه امکانات زندگی مدرن,مهد کودک ها, غذاخوری ها و ... لزومی در کاهش ساعات خانم ها نمی توان دید. اگر هم کسی از روی تنبلی و به بهانه مادر بودن قصد فرار از مسولیت های کاری را دارد ,این سخن دیگری است چه بسیار همین الان هم در بسیاری از مشاغل کار آسان تر را به بانوان در محیط کار می دهند به بهانه اینکه ایشان خانم هستند, و کارهای سخت تر به دوش آقایان است. حالا هم حتما باید ما آقایان ساعات کم کاری این مادران را جبران کنیم .نوبر است. حقوق برابر کار برابر. مثل اینکه در کشور ما بر عکس است ما آقایان باید برای حقوقمان بجنگیم.
همه این برنامه ها برای مکانهای دولتی بخشهای خصوصی کاری به تصویب دولت ندارن اونا کار بیشتر حقوق کمتر بدهن می خوان
آقا مهدی اسم خودت رو گذاشتی مرد؟واقعا برای شما متاسفم
همه اینها حرفه. وقتی کمیسیونهای پزشکی تامین اجتماعی مرخصی های زنان را تایید نمی کنند (به خاطر محدودیت سقف مرخصی) چه انتظاری از سایر نهادها و کارفرمایان می توان داشت.
اقایون اگه از روزنامه خوندن و صحبت درباره فوتبال و ... یه کم کاهش بدن و همون کار خودشونو بکنن ما خدامون رو شکر می کنیم . با مرخصی که زنها میرن از کارشون کم نمیشه بلکه این اقایون هستند که مجبور میشن کاری که قبل از این به دوش زنان می نداختند رو خودشون انجام بدن. نهایتش هم این هست که دیگه مرخصی ساعتی نمیگیرن برن مسافرکشی!!!
يکي از نگراني هاي بزرگ زنان شاغل قراردادي، نداشتن امنيت شغلي است که بعد از بارداري و زايمان شغل خود را از دست مي دهند .
در اينصورت شركتهاي خصوصي از استخدام خانمها اجتناب و يا با حقوقهاي بسيار كم بكارگيري خواهند كرد . يا به كل قانون را اجرا نخواهند كرد .
بايد ضمانت اجرايي به نحوي باشد كه قانون به ضد خودش تبديل نشود .
من یک زن هستم و در سازمان بزرگی کار می کنم که از پر درآمد ترین هاست.
با 13 سال سابقه کاری قسمت عمده حقوق من به عنوان علی الحساب پاداش رد می شود و بیمه ای هم برای آن پرداخت نمی شود. حالا که 7 ماهه باردار هستم می فهمم که بعد از 13 سال خدمت به کشورم از حداقل حقوق قانونی خود که در یافت حقوق واقعی در طول دوران مرخصی زایمان است محرومم! مرخصی زایمان 6 ماهه که این وضعیت را دارد، 3 ماه اضافه شده را هم می گویند نه بیمه رد می شود و نه حقوقی تعلق می گیرد!
این قوانین تنها باعث می شود زنان فرصتهای مالی و شغلی خود را از دست بدهند و هیچ پشتوانه اجرایی ندارند. نمایندگان محترم بهتر است طرح های جامع تری را پیگیری کنند و همه جوانب آن را ببینند.
این چیزا فقط حرف مفته. در هیچ یک از ادارات اصفهان که طرح 9 ماه مرخصی زایمان اجرا نشد. حتی با درخواست یک روز دورکاری ما هم بعد از زایمان موافقت نشد. معاون محترم ما فرمودند: شما به اندازه کافی در خانه استراحت کرده اید بگذارید بقیه از دورکاری استفاده کنند.
به نظر من مجلس بجای سرمایه گذاری و حمایت از زنان شاغل باید به فکر حمایت از زنان خانه دار باشد زیرا در این کار چند منفعت برای جامعه وجود دارد:
1. زنان شاغل باعث کم شدن فرصت های شغلی برای اقایان و در نتیجه عدم اقبال پسران به ازدواج می شود که این خود تبعات منفی بسیاری دارد.
2. این اقدام با سیاست های کلی نظام مبنی بر افزایش جمعیت مغایرت کامل دارد زیرا زنان شاغل هر چقدر هم حمایت شوند دیگر فرصتی برای فرزند اوری ندارند.
3. اما برعکس اگر از زنان خانه دار حمایت شود احساس امنیت بیشتری می کنند و اثار منفی ندارد.
دوستان من خیلی خیلی مهمه که سازو کاری تعریف بشه تا مادر ساعات بیشتری رو در منزل وبرای تربیت و رشد فرزند وقت بگذاره
بیشترین آسیبی که جامعه ما با اون دست به گریبانه و مشکلات زیادی رو به بار اورده همینه که بچه ها به علت مشغله کاری و نیزمشکلات اقتصادی خانواده زیر سایه پدر ومادر بزرگ نمیشن یا حداقل کمتر وجود مادر رو حس میکنن
توجه داشتبه باشین اگر کانون خانواده رو ترمیم کنیم و شرایطی رو فراهم کنیم که مادر تا سن نوجوانی فرزند وقت بیشتری رو به این امر اختصاص بده در آینده فرزندان ما سالمتر خواهند بود چه به لحاظ تربیتی و چه به لحاظ شعور اجتماعی .
در نتیجه جامعه ای سالمتر خواهیم داشت.
هر چند میدونم و میدانید که معمولا" شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه کمتر اجازه میده
اموزه های دینی چه میشود
همینجوریش خانمها کلی میپیچونن حالا اگه این طرح عملی بشه دیگه آخر ماه میان دنبال حقوق و مزایا.
من فرهنگی که مهرماه بایدبرم سرکار,وشغل من شهردیگه ای غیرازمحل سکونت من وشوهرم است, یک بچه شش ماهه دارم. نه انتقالی بهم میدن ونه مرخصی ونه اون مدرسه مهد داره, حالا بگید من باید چه کارکنم؟
این طرحها نتیجه ای جز بیکاری بیشتر زنان متخصص در بر ندارد و شاید انگیزه بسیاری از افراد مطرح کننده این طرحها همین باشد!
وقتی خانمها رامرد فرض میکنیم این مشکلات هم پیش میاد
اداره ما ميخواست مرخصي 9 ماه را اعمال مند نه كسر بودجه داشتيم نه كمبود نيرو اما دستورالعمل اجرايي آن نيامده
فقط در حد حرف بود
براي يكي از همكاران هم اعمال كردنند تامين اجتمكاعي برگشت داد
من کودک 5 ماههای دارم و1 ماه دیگه باید برم سره کار ساعات کاری 7.30 تا 4 است وبچه ام راباید پیش مادرم بگذارم.نگران کودکم هستم و نمی خواهم مزاحم مادرم بشوم.واقعا درمانده ام از 6 ماهگی تازه کودک تحرکش زیاد می شود و به مادر نیاز بیشتری دارد .تا پایان 9 ماهگی اگر کارم پاره وقت بود بهتر می شد.به امید آن روز برای مادران آینده.
اقا مهدی خود شما مگه واقعا چند ساعت در اداره به طور مستمر کار میکنید؟ ما آقایون فقط مسئولیت پول درآوردن و کارکردن را داریم ولی خانمها غیر از این مورد کارهای مثل خانه داری بچه داری و غیره را هم انجام میدن. در ضمن خانمها ساعات کاریشون کمتر بشه به خانه و زندگی ما بهتر رسیدگی خواهند کرد
بهترین طرحی که تا به حال مطرح شده در ایران خانوم های شاغل واقعا استثمار می شوند هم باید کارای خانه داری رو بی کم و کاست انجام بدن هم بچه داری و هم کار اداری و با وضع اقتصادی که وجود داره نمی تونن تو خونه بشینند
آقا مهدی مگه تو ادارات کار مفید انجام میشه. باید تعطیلات رو بیشتر کنند تا انرژی کمتری صرف بشه . آقای احمدی نژاد اینو می دونست . ضمنا باید خانمها حداکثر 15 سال کارکنند و سپس بازنشسته شوند. چون نقش مادر بودن از همه نقشها مهمتر است. در عین حال مرد نون آور است. ثانیا تو مگه چه قدر کار می کنی تو اداره.
راست میگه آقا مهدی از همین حالا آقایان اعتراض می کنند که زحمت ما بیشتر است و بعد می آیند حقوق خانمها را کم می کنند، بعد می آیند مدیران ادارات با این توجیه که خانمها چون پاره وقت هستند بازده کمتری دارند استخدام آنها را کمتر می کنند و ... بگویید به یکباره می خواهید خانمها کار نکنند پس اول از همه از همان خانم نماینده مجلس شروع کنیم که بدون توجه به عواقب، دوستی خاله خرسه میکند:)
بعنوان يك مادر كارمند هميشه اين دغدغه را دارم كه فرزند كوچكم چقدر از محبت مادر محروم بوده سواي از فشار و خستگي هاي كار اداره كه همراه خود با خود به منزل مي بريم، ان شاء اللهكه اين طرح مورد موافقت قرار بگيرد.
به نظر من فقط تصویب قانون ملاک نیست، قانون تصویب شده باید بار اجرایی داشته باشد.برخی از سازمانها از دادن ساعات حق شیر که قانون مصوب است خودداری می کنند چه رسد به افزایش مرخصی زایمان و یا حتی کاهش ساعات کار زنان!
در عرض یک ساعت هیچ اتفاقی برای اقایان نمی افتد.در ضمن خانمها نسبت به آقایون وظیفه شناستر هستند و در ساعات حضور جبران ساعات عدم حضور را خواهند کرد.
خنده داره. اقا مهدی حرفتون
واقعا فکر میکنی کسی نو ادارات کار میکنه که بارش روی دوش کس دیگه بیفته؟
باید ساعات کاری شناور رو برای خانمها در نظر بگیرن و واقعا من بااینکه خانم هستم اما وقتی ساعت کاری افرادی رو کاهش میدن یا مرخصی رو افزایش میدن باید به فکر جایگزینش هم باشن ، من در طی 18 سال خدمت 4 ماه مرخصی زایمان استفاده کردم اما حداقل هرسال جور نبود 2 تا از همکارام رو تا الان کشیدم و تا آخر خدمتم هم باید جبران کنم مرخصیها و کاهش ساعات کاریشون رو
اقاي محترم يا شما مجرد هستيد و يا فرزند نداريد. ان شااله زماني كه بچه داربشويد مي فهميد كه فرزندشما چقدر نياز به حضور مادر دارد. با اين اوضاع اقتصادي ما مجبور هستيم كه بياييم سركاروگرنه هيچوقت از زندگيمان نمي زديم بيايم سركار. استرس و خستگي به جون بخريم.و كار خانه را هم به دوش بكشيم. شما يكروز مثل يه خانم خانه دار هم در خانه تمامي كارهاي منزل را انجام بدهيد و هم صبح برويد سركار.واقعاكشش و نيرويي برايتان نمي ماند. باز اگر بچه اي هم داشته باشيد كه بايد بيشتر وقت در منزل را برايش بگذاريد.چرا ما مردم اينقدرخود خواه هستيم؟!معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده چندسال ديگر بايد زمان طي شود تا شما بتوانيد مرخصي زايمان و كاهش ساعات كاري را به سرانجام برسانيد؟با اين وضع كه الان نزديك يك سال و نيم گذشت اماهيچ خبري نشد.احتمال تافرزندمان مدرسه برود بايد منتظربمانيم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل