بازدید 2565

تداوم بلاتکلیفی طلب نفتی ایران از شل

کد خبر: ۴۳۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹ 30 August 2014
در حالی که چندی پیش وزیر نفت از آمادگی شرکت شل برای پرداخت بدهی ایران خبر داده و اعلام کرده بود فعلا امکان نقل و انتقال این بدهی ارزی وجود ندارد، هنوز طلب ایران از این شرکت انگلیسی هلندی وصول نشده است.

 یونان و انگلیس از بزرگترین بدهکاران نفتی ایران به شمار می روند که در مجموع 4 میلیارد دلار به ایران بدهی دارند.

در این راستا به رغم اینکه شرکت انگلیسی هلندی شل،برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران اعلام آمادگی کرده اما امکان نقل و انتقال این بدهی ارزی وجود ندارد و آنطور که بیژن زنگنه وزیر نفت پیش تر در گفت و گویی اعلام کرده بود، وزارت نفت بدهی نفتی شل به ایران را پیگیری می کند.

بر این اساس سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در آخرین اظهار نظر خود درباره بدهی شرکتهای یونانی و انگلیسی به ایران گفته که تاکنون هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، شرکت انگلیسی هلندی شل بابت نفتی که خریده و هنوز پولش را پرداخت نکرده، بالغ بر 2.3 میلیارد دلار معادل 1.5 میلیارد پوند به ایران بدهکار است. این بدهی مربوط به قبل از اجرای دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران می‌شود.

قبل از تشدید تحریمها علیه ایران توتال و شل فعالترین شرکتهای نفتی خارجی در ایران بودند.

پیش تر اعلام شده بود که شرکت شل قصد داشت بدهی نفتی دو میلیارد و 300 میلیون دلاری خود به ایران را به انتقال محموله های گندم و دارو تسویه کند که تحریمها مانع آن شد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار